بروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

درخواست وزیر خارجه دانمارک از ایران برای حمایت از "ائتلاف ضد داعش"

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر "مارتین لیندرگارد" به تهران گفت: وزیر امور خارجه دانمارک از ایران درخواست کرد تا از ائتلاف ضد داعش حمایت کند.

علاءالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به سفر اخیر "مارتین لیندرگارد" به تهران اشاره کرد و گفت: وزیر خارجه دانمارک از ایران درخواست کرد تا از ائتلاف ضد داعش حمایت کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مارتین لیندرگارد در دیدار با بنده این موضوع را مطرح کرد.

همچنین علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی پیشتر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران گفت: فتوای مرجعیت و بسیج عظیم نیروهای مردمی اعم از شیعه، سنی، کُرد، ترکمن و مسیحی در عراق، اصلی‌ترین عامل اضمحلال و تداوم شکست تروریست‌های تکفیری در این کشور بوده و همانگونه که مسئولین دولت عراق اعلام کردند ضرورتی برای حضور نیروهای بیگانه برای مقابله با تروریست‌های تکفیری در این کشور وجود ندارد.

وی افزود: اتحاد پدیدآورندگان داعش برای مقابله با این گروه تروریستی پیش از آن‌که ثبات منطقه‌ای و امنیت مردم ستم‌دیده منطقه را به دنبال داشته باشد تلاشی برای ایجاد مرزهای امن برای رژیم صهیونیستی است.

شمخانی با اشاره به اظهارات صریح اکثریت اعضای ائتلاف ضد داعش در مورد نقش محوری و تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و پشتیبانی همه جانبه و موثری که از سوی ایران برای جلوگیری از پیشروی و زمین‌گیر نمودن تروریست‌های تکفیری در عراق در اختیار دولت این کشور قرار گرفت، اظهار داشت: وزیر امور خارجه دانمارک که چندی قبل و پس از اجلاس ناتو در ولز به ایران سفر کرد صریحا درخواست حضور جمهوری اسلامی در ائتلاف ایجاد شده از سوی برخی کشورهای غربی و عربی را مطرح کرد که مورد موافقت قرار نگرفت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی وجود تناقض‌ها، رقابت‌ها و اهداف غیرهم‌سو در میان کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش را مهمتری عامل ناکارآمدی این جریان عنوان کرد و افزود: از نوزادی که به صورت ناقص متولد می‌شود نمی‌توان انتظار قهرمانی در المپیک را داشت.

وی جمهوری اسلامی ایران را پرچم‌دار واقعی مبارزه با تروریسم عنوان کرد و با تاکید بر تداوم حمایت ایران از دولت عراق و سوریه برای مقابله با سرکوب عناصر تروریست، افزود: در صورتی که نمایش‌های تبلیغاتی آمریکا و هم پیمانانش در به اصطلاح مبارزه با تروریسم تاثیر تعیین کننده در این عرصه به دنبال داشت امروز نباید هیچ اثری از اقدامات تروریستی بر جای می‌ماند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر ضرورت از میان بردن ریشه‌های شکل گیری گروه‌های تروریست تکفیری از تحقیر و سرکوب جامعه جوان توسط حاکمیت برخی کشورهای اسلامی که مورد حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب می‌باشند به عنوان اصلی‌ترین دلیل سربازگیری گروه های تروریستی از جمله داعش از میان جوانان اهل سنت نام برد و اظهار داشت: فقدان مردم سالاری و عدم توجه به روحیه ضد استکباری و آرمان‌خواهی مسلمانان از سوی برخی حاکمان کشورهای اسلامی موجب تمایل شهروندان این کشورها به همکاری با گروه‌های افراطی شده است.

شمخانی اقوام و اقلیت‌ها در جمهوری اسلامی ایران را پشتوانه‌های ارزشمند و بی‌بدیل امنیت ملی برشمرد و با اشاره به مجاهدت و جانفشانی گروه‌های مختلف قومی و مذهبی در جریان هشت سال دفاع مقدس افزود: اعتقادات دینی، وحدت ملی، انسجام، ثبات و استقلال ایران اسلامی هیچ زمینه و بستری را برای تاثیرگذاری احتمالی تفکرات احتمالی بر جامعه ایران باقی نگذاشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار