عتباتی مطرح کرد

ضرورت افزایش آگاهی حقوقی به منظور کاهش حجم ورودی پرونده‌ها

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: افزایش آگاهی حقوقی مردم از عوامل موثر در کاهش میزان ورودی پروند‌ها به تشکیلات قضایی است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "ناصر عتباتی" دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به اهمیت ارائه آگاهی حقوقی به مردم اظهار داشت: آگاهی مردم از حق و حقوق خویش و دیگران، مسلما در مراودات روزانه مردم بسیار موثر بوده و مردم را بیشتر به قانونمند بودن سوق می‌دهد.

وی افزود: در این بین نباید از نقش نهادهای فرهنگی، رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما در فرهنگ‌سازی به سادگی گذشت.

عتباتی تصریح کرد: جرائم خشن شامل قتل، آدم‌ربایی، سرقت‌های مسلحانه و... است، اما جرائم دیگری نیز وجود دارند که منشأ آن عدم کنترل رفتارهای آنی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه استان اردبیل از نظر ارتکاب جرائم خشن در رتبه‌های پائین کشوری قرار دارد ولی اکثر پروندهای کیفری متشکله در استان مربوط به جرائمی است، که بر اثر عدم کنترل رفتار از سوی افراد ناشی شده است. 

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: برای مقابله با این امر و در راستای کاهش جرائم شورای عالی مدیریت، پیشگیری از وقوع جرائم در استان فعال بوده که به صورت مستمر تشکیل جلسه می‌دهد و راهکارهای لازم در زمینه کاهش جرائم در این شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار