قضا در هفته‌ای که گذشت؛

از محاکمه نشریه‌های "بهار و ابتکار" در دادگاه مطبوعات تا ابلاغ حکم پرونده "م. ر"

اطلاعیه آزمون قضاوت سال 1393، صدور کیفر خواست فرد هتاک به امام راحل و نظام، مجرم شناخته نشدن "بهار" و "ابتکار" در دادگاه مطبوعات، آماده کیفرخواست بودن پرونده برخی دیگر از متهمان ترور دادستان زابل، ابلاغ حکم پرونده "م. ر" و... از مهمترین رویدادهای دستگاه قضا طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، از مهمترین رویدادهای دستگاه قضا طی هفته گذشته، اطلاعیه آزمون قضاوت سال  1393، صدور کیفر خواست فرد هتاک به امام راحل و نظام، مجرم شناخته نشدن "بهار" و "ابتکار" در دادگاه مطبوعات، آماده کیفرخواست بودن پرونده برخی دیگر از متهمان ترور دادستان زابل، ابلاغ حکم پرونده "م. ر" و... بود.
 
اطلاعیه آزمون قضاوت سال 1393

قوه قضائيه به استناد آیین‌نامه نحوه جذب، گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضاء و استخدام قضات، از اشخاص واجد شرایط از طريق برگزاری آزمون كتبی و مصاحبه علمی ثبت‌نام به عمل می‌آورد.
 
صدور کیفر خواست فرد هتاک به امام راحل و نظام/ آزادی هراتی با قرار کفالت

وکیل مدافع عبدالحسین هراتی گفت: کیفرخواست وی صادر و پرونده به دادگاه انقلاب ارجاع شده است که منتظر دستور رسیدگی هستیم.
 
"بهار" و "ابتکار" مجرم شناخته نشدند

سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات گفت:‌ مدیران مسئول روزنامه‌های "بهار" و "ابتکار" با اکثریت آراء مجرم شناخته نشدند.
 
اجرای احکام را جدی بگیرید/ برخورد با هنجارشکنان مناسب و بازدارنده باشد
 
معاون اول قوه قضاییه خطاب به رئیس کل جدید دادگستری کرمانشاه توصیه کرد که اجرای احکام را جدی بگیرد، چرا که اگر حکم قاضی به درستی و به موقع اجرا نشود تمام زحمات سیستم قضایی به هدر می‌رود.
 
پرونده برخی دیگر از متهمان ترور دادستان زابل آماده کیفرخواست است

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به آخرین وضعیت پرونده عاملان ترور دادستان زابل گفت: تحقیقات مقدماتی رو به اتمام و پرونده آماده کیفرخواست است.
 
حکم پرونده "م. ر" ابلاغ شد

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت: حکم پرونده "م.ر" صبح امروز از شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به وکیل مدافع وی ابلاغ شد.
 
احتمال تغییر در لایحه جامع وکالت/ لطفا اعتراض نکنید
 
یک مقام مسئول در کمیسیون لوایح دولت گفت: با توجه به اینکه لایحه جامع وکالت هنوز به صورت قانون درنیامده، این احتمال می‌رود که در مجلس شورای اسلامی تغییر و تحولاتی شامل آن شود.

لاریجانی: غرب با تزویر به دنبال جلوه دادن مخالفت ایران با آزادی بیان است/ جنتی: رفتار خود را براساس خوشایند هیچ کشوری تنظیم نمی‌کنیم

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه همه کشورهای دنیا خطوط قرمزی دارند که به هیچ وجه حاضر به گذشتن از آن‌ها نیستند، گفت: در جمهوری اسلامی ایران کسی با اصل فناوری‌های نوین و از جمله اینترنت مخالف نیست و دغدغه نظام استفاده بهینه از این فناوری با حداقل آلودگی‌های آن است.
 
کارشکنی در مذاکرات هسته‌ای گواه دوگانگی سیاست‌های غرب است/ برخی قدرت‌ها به دنبال بازی نقش "پاسبان جهانی" اند

حجت‌الاسلام والمسلمین "مصطفی پورمحمدی" گفت: کارشکنی در مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ نیز گواه دوگانگی سیاست‌های غرب است که نشانه آن، درخواست‌هایِ فرا‌تر از معاهدات بین‌المللی و خلاف حقوق ملت‌ها و متوقف ماندن توافقات، به دلیل تفسیرهای نادرست و غیرحقوقی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار