رکن‌آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آمریکا برای توجیه افکار عمومی جهان نیازمند همراهی ایران است

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: اگر هدف واقعی یک جنگ، علیه تروریسم و به ویژه جریان‌های تکفیری تروریستی باشد، انجام این جنگ بدون حضور جمهوری اسلامی ایران امکان ندارد و به نتیجه نخواهد رسید.

"غضنفر رکن‌آبادی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در بیان دلایل اصرار آمریکا و جبهه غربی به ایران، برای پیوستن به ائتلاف تضعیف داعش، گفت: بعد از پیروزی که در جنگ غزه حاصل شده است، جایگاه ایران به عنوان رکن اصلی پراقتدار جبهه مقاومت مشخص شده است و برکسی پوشیده نیست که اگر هدف واقعی یک جنگ، علیه تروریسم و به ویژه جریان‌های تکفیری تروریستی باشد، انجام این جنگ بدون حضور جمهوری اسلامی ایران امکان ندارد که به هدف و نتیجه برسد.

سفیر سابق ایران در لبنان تاکید کرد: اگرچه آن‌ها فریبکارانه و نمایشی صحبت می‌کنند، اما ما قبل از هر کشور دیگری با ارسال کمک به مردم عراق برای مقابله با تروریست‌های تکفیری اقدام عملی کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: افکار عمومی در دنیا سوال می‌کنند که اگر نیت آمریکا واقعا مبارزه با جریان‌های تروریستی است، مگر می‌شود بدون مشارکت صاحب اصلی این موضوع و کسی که قدرت تاثیرگذاری دارد و ارتباط استراتژیکی که جمهوری اسلامی با عراق دارد و قدرت بر‌تر منطقه محسوب می‌شود، علیه تروریسم اقدام کرد؟

رکن آبادی تصریح کرد: این موضوع هم مثل ژنو ۲ می‌شود که از کشور دورافتاده‌ای مثل استرالیا که ربطی به سوریه نداشت دعوت شد، ولی کشوری مثل جمهوری اسلامی که بیشترین تاثیرگذاری و بهترین رابطه استراتژیک با سوریه را داشت، به کنفرانس دعوت نکردند.

وی در پایان گفت: در موضوع مبارزه با داعش هم سوال افکار عمومی این است که اگر شما نیت واقعیتان مبارزه با تروریسم است، چطور یکی از اصلی‌ترین و موثر‌ترین کشور‌ها را دعوت نکردید و حضور ندارد؟ بنابراین ناچار هستند در پاسخ به افکار عمومی جهان و پیشبرد سیاست فریبکارانه خودشان حداقل در بعد رسانه‌ای هم بزرگنمایی کنند که ما خواستار حضور ایران در ائتلاف تضعیف داعش هستیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار