نخستين نرم‌افزار مديريت انرژي در لوازم برقي خانگي تهيه شد

سازمان بهره‌وري انرژي ايران (سابا) نخستين نرم‌افزار مديريت انرژي لوازم برقي خانگي را با قابليت نصب بر روي سيستم‌عامل اندرويد تهيه کرد.

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، به‌منظور همراهي و راهنمايي مشترکان برق جهت بهينه‌سازي مصرف انرژي در بخش خانگي، کارشناسان دفتر ساختمان سابا به تهيه نخستين "نرم‌افزار مديريت انرژي برقي خانگي" با قابليت نصب بر روي سيستم‌عامل اندرويد اقدام کرده‌اند.

اين نرم‌افزار شامل بخش‌هاي مختلف يک خانه ازقبيل پارکينگ، انباري، حياط، آشپزخانه، پذيرايي، اتاق خواب، راهرو، اتاق کار، حمام و دستشويي است. 

روش استفاده از اين نرم‌افزار به‌گونه‌اي است که پس از ورود به هر بخش از خانه، تجهيزات موجود در آن بخش ديده شده و با کليک بر روي يک تجهيز مي‌توان مشخصات آن را وارد نرم‌افزار کرده و وضع مصرف انرژي را محاسبه کرد.

از ديگر قابليت‌هاي اين نرم‌افزار، ارايه توصيه‌هاي کاربردي مصرف بهينه هر تجهيز است که کاربر با رعايت توصيه‌هاي مندرج مي‌تواند در ميزان انرژي مصرفي و هزينه‌هاي خود صرفه‌جويي قابل‌توجهي به‌عمل آورد. 

از بخش‌هاي ديگر اين نرم‌افزار، معرفي توليدکنندگان برتر است که کاربران نرم‌افزار مي‌توانند با مراجعه به اين بخش با محصول‌هاي با بهره‌وري و بازده انرژي بالاتر آشنا شوند.

از کاربردهاي ديگر اين نرم‌افزار تهيه گزارش تفصيلي از ميزان مصرف و سهم انرژي لوازم برقي در مشترکان خانگي است ضمن آنکه کاربران مي‌توانند با تکميل فرم مربوطه، برآورد ميزان مصرف انرژي خانه خود را ازطريق پيامک و يا ايميل دريافت کنند.

اين نرم‌افزار در محل غرفه سابا همزمان با نمايشگاه تاسيسات و سامانه‌هاي سرمايشي و گرمايشي در مهر امسال، جهت استفاده عموم بازديدکنندگان ارايه خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: برق ، خانه ، بهره وری ، تجهیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار