سمنان/

آمادگی مدارس استان سمنان برای استقبال از 100هزار دانش آموز

تعداد نوآموزان پیش دبستانی در استان سمنان هفت هزار نفر و کلاس اولی ها 9 هزار نفر است که تغییری درتعداد دانش آموزان این استان نسبت به سال تحصیلی گذشته ایجاد نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: مدارس استان سمنان آمادگی کامل برای استقبال از دانش آموزان دارد و در سال تحصیلی جدید بیش از 102 هزار دانش آموز در یک هزار واحد آموزشی در این استان به سر کلاس های درس می روند.

محمدرضا جهان افزود: 9 هزار فرهنگی در این استان اول مهر فعالیت های آموزشی را آغاز می کنند و دانش آموزان در روز حضور (بیست و نهم شهریور) با حضور در مدارس برنامه های درسی خود را نیز دریافت می کنند.

وی با اشاره به آماده سازی مدارس، توزیع کتب درسی و انجام اقدامات لازم برای حضور با نشاط دانش آموزان در مدارس گفت: سی ام شهریور روز غنچه ها و سی و یکم شهریور روز شکوفه ها است و نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی ها در این دو روز برای آشنایی با فضای مدرسه در واحدهای آموزشی حضور می یابند.

جهان شمار نوآموزان پیش دبستانی را هفت هزار نفر و کلاس اولی ها را 9 هزار نفر بیان کرد و تغییری در شمار دانش آموزان این استان نسبت به سال تحصیلی گذشته ایجاد نشده است.

وی در خصوص عدم کمبود نیروی انسانی مدارس گفت: کمبودها در این بخش را با حذف کلاس های زیر نرم جبران کرده ایم بدون آنکه فرصت تحصیل را از دانش آموزی بگیریم.

جهان گفت: در استان سمنان 100 کلاس درس با زیر پنج نفر دانش آموز تشکیل می شود و سال تحصیلی جدید را با برنامه ریزی مناسبی که صورت گرفته بدون مشکل آغاز می کنیم.

وی گفت: کلاس های زیر نرم در مناطق شهری حذف شده اند و در مناطق محروم و روستایی کلاس هایی با حتی یک دانش آموز در استان سمنان دائر است.

وی میانگین دانش آموزان پیش دبستانی در استان سمنان را 80 درصد بیان کرد و گفت: این رقم در کشور 55 درصد است و این نشان از فرهنگ دوستی مردم استان سمنان دارد.

جهان به انسداد بی سوادی در استان اشاره کرد و افزود: ضریب پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی را در این استان 99.8 درصد رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه پنجشنبه در تقویم مدارس تعطیل است گفت: در سال تحصیلی جدید طرح روز بدون کتاب و با هدف ایجاد نشاط و شادابی 30 مدرسه در استان سمنان شامل 15 مدرسه ابتدایی پسرانه و 15 مدرسه دخترانه تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

انتهاي پيام/ش
منبع: ايرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.