در بازدید روسای دانشگاه های آلمانی از واحد علوم و تحقیقات عنوان شد

اعزام اساتید ایرانی برای دوره‌های پسا دکتری

هیأت علمی متشکل از 12 رئیس دانشگاه و استاد از دانشگاه های معتبر آلمانی ، از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی بازدید به عمل آوردند .

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر حمید رضا غفارزاده مدیرکل روابط بین الملل واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه بازدید هیأت آلمانی به ایران، پنجره ای تازه در عرصه همکاری های دانشگاهی در ایران است، افزود: هدف این بازدید کنندگان ، ارتقاء همکاری های بین دانشگاه های دو کشور آلمان و ایران است.  

وی ادامه داد: هدف این هیأت برجسته آلمانی در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی و واحد علوم و تحقیقات علاوه بر آشنایی با مفهوم دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا، بررسی امکانات و ظرفیت ها برای همکاری دانشگاهی است.

دکتر غفارزاده با بیان اینکه در سی سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی تحول کمی را پشت سرگذاشته است و اکنون با تأکید دکتر جاسبی و دکتر میرزاده روسای پیشین و کنونی دانشگاه آزاد اسلامی تلاش در راستای کیفی سازی این مجموعه دانشگاهی است، اضافه نمود: یکی از راه های نیل به  کیفی سازی دانشگاه آزاد اسلامی ، گسترش همکاری های بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اهداف استراتژیک این مجموعه دانشگاهی را در ده سال آینده، بین المللی شدن دانسته اند، تصریح کرد: در عصر تکنولوژی و اینترنت نمی توان و نباید دریچه های دانشگاه ها را برای همکاری های بین دانشگاهی در سطح بین المللی بسته نگه داشت.

مدیرکل روابط بین الملل واحد علوم و تحقیقات افزود: گام اول در این گونه بازدیدها ایجاد ساز و کار تبادل دانشجو در قالب دوره های آموزشی شش ماه یا یکساله میان دانشگاه های کشورهایی نظیر آلمان و ایران است، همچنین گام بعدی اعزام اساتید ایرانی برای دوره های پسادکتری و دوره هایی است که به منظور بروز رسانی اطلاعات علمی اساتید برگزار می شود.

وی اضافه کرد: پیگیری های لازم برای برقراری ارتباط دانشگاهی با دانشگاه های آلمان با همکاری معاونت بین الملل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و دفتر تبادلات دانشگاهی آلمان که به تازگی فعالیت خود را در ایران آغاز نموده است، صورت خواهد گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار