بومي سازي 8 هزار قطعه کاربردي صنعت نفت

بيش از 8 هزار قلم قطعات کاربردي صنعت نفت با تلاش متخصصان مناطق نفت‌ خيز جنوب و با بهره گيري از توانمندي هاي سازندگان داخلي بومي سازي شده است .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،مديرعامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب گفت : اين قطعات در بخشهاي عمليات صنعتي با  توليد صيانتي مورد استفاده قرار گرفته است .

حميد بورد افزود : هم اکنون استان خوزستان و استان هاي صنعتي که اين شرکت با آنان همکاري دارد ، از مرحله ساخت قطعه عبور کرده و با ايجاد کنسرسيوم بين کارگاه هاي کوچک در حال مجموعه سازي هستند .

وي  توربين هاي گازي مدل TA1500 و TA1750، قطعات و تجهيزات حفاري تا 10 هزار پي اس آي ، انواع روتورهاي توربين‌هاي گازي مدل رويزرويس و توربين‌هاي گازي را از جمله کالاهاي مهم بومي سازي شده بيان کرد و گفت : هم اکنون سازندگان داخلي در بخش فناوري ساخت اين گونه تجهيزات و کالاي پيشرفته آمادگي کامل دارند.

مديرعامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب اظهار کرد : در چند سال اخير با نظارت و همگامي متخصصان و کارشناسان اين شرکت و شرکت‌هاي دانش بنيان و صنعتگران داخلي ساخت توربين ، پمپ و کمپرسورهاي بالادستي در دستور کار قرار گرفت.

مديرعامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب افزود : هم اکنون طرح ساخت توربين پنج مگاواتي با 30 درصد پيشرفت در دست اجرا و توليد توربين 10 مگاواتي در داخل کشور در مرحله انعقاد قرارداد است .

وي گفت : همچنين پس از بررسي هاي فني و تخصصي بحث ساخت چند نمونه پمپ هاي فرآيندي نهايي شده که در نوع خود کار بزرگي محسوب مي شود.

شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب در گستره اي به وسعت 400 هزار کيلومتر مربع در جنوب غربي کشور در زمينه توليد نفت ، گاز و ميعانات گازي فعاليت دارد و 80 درصد نفت کشور را توليد مي کند .

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، صنعت ، حفاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار