ارتباط سازنده پلی بین ما و رفتار ناشایست دیگران

با داشتن ارتباط صحیح، موثر و سازنده می‌توانیم در برابر رفتار دیگران عکس‌العمل نشان داده و حتی سبب تغییر رفتار شویم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران : انسان یک موجود اجتماعی است از این رو بخشی از سیر تکامل خود را در ارتباط با دیگران می‌گذراند. برقراری ارتباط ما با دیگران در عین حال که پدیده‌ای آسان و ساده به نظر می‌رسد از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است که ؟ با روش‌های برقراری ارتباط موثر با افراد آشنا شویم. 

در مورد یکی از روش‌های موثر در برقراری ارتباط موثر با دیگران زهرا مومنی روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: وقتی می‌خواهید رفتار فردی را تغییر دهید اغلب ممکن است با مقاومت روبرو شوید. در این شرایط با دیگران نجنگید. خشونت، خشم و تنفر، فریاد سردادن، جواب تند دادن، سرزنش کردن و واکنش نشان دادن مشکلی را حل نمی‌کند. 

وی تصریح کرد: فرار کردن و صحنه را ترک نمودن هم کار درستی نیست. شما نباید عقب نشینی کنید و در خود فرو روید زیرا این حرکت، شعله‌های انتقام را می‌تواند برافروزد.  

مومنی خاطر نشان کرد: بی‌تفاوتی هم از خود نشان ندهید و دیگران را از نتایج کارشان معاف نکنید، بی‌تفاوتی و بی‌توجهی نشان دادن بر رفتار ناشایست افراد اغلب می‌تواند بیانگر تشویق رفتارهای غیراخلاقی یا غیر منطقی آنها باشد.  

گفتنی است سعی کنید ضمن درک احساس دیگران، احساسات صادقانه‌ای خود را همراه با صبر و شکیبایی، عطوفت و مهربانی مطرح کنید. برای درستی ایده‌های خود دلیل و برهان آورده و به افرلد فرصت فکر کردن بدهید. این گونه عکس‌العمل‌ها و برخوردهای مناسب از شدت دفاع آنها در برابر رفتار ناشایستشان کاسته و اشتیاق به انجام دادن کارهای صحیح را در آنها بر می‌انگیزد.  

انتهای پیام/  

برچسب ها: رفتار ، ناشایست ، دیگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار