توسعه روابط کشاورزي ايران و اتريش

در سفر هيأتي از بخش کشاورزي اتريش به استان فارس بر توسعه روابط کشاورزي فارس و اتريش تأکيد شد .

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،امروز با حضور هيأتي از بخش کشاورزي اتريش در شيراز نشست مشترکي با رئيس و اعضاي اتاق شيراز ، سرپرست اداره کل منابع طبيعي استان و فعالان اقتصادي متخصص در امور کشاورزي استان با هدف يافتن راه‌ کارهايي براي همکاري بيشتر برگزار شد.

رئيس اتاق شيراز ضمن معرفي قابليت‌هاي ويژه استان در بخش‌هاي مهم اقتصادي شامل کشاورزي ، معادن و الکترونيک ، گزارشي از توانايي‌هاي شيراز در پزشکي و گردشگري سلامت و موقعيت ويژه استان ارائه داد.

فرقاني با اشاره به جايگاه ويژه جغرافيايي فارس و نزديکي آن به خليج فارس گفت : ذخاير گازي در جنوب اين استان در حدود 30  در صد کل توليدات گاز ايران را شامل مي‌شود ، ضمن اين‌که در زمينه کشاورزي و بخش‌هاي وابسته به آن نيز فارس داراي جايگاه ويژه‌اي در کشور است.

وي افزود : ايران کشوري بسيار امن براي سرمايه گذاري است و فارس نيز جايگاه مناسبي در اين خصوص داشته و جاي مناسبي براي جذب سرمايه‌گذاري‌هاي جديد به خصوص براي کشورهاي خارجي است.

حميديان رئيس کميسيون کشاوزي اتاق شيراز با بيان اين‌که فارس به عنوان يکي از بزرگ‌ترين توليدکنندگان محصولات ارگانيک نام خود را در اروپا ثبت کرده است گفت : بسياري از مناطق گرمسير و نيمه گرمسير فارس داراي منابع فراوان خرما ، انجير ، گياهان دارويي و انار هستند.

اين هيأت اتريشي قرار است در ادامه حضور خود در فارس از واحدهاي صنعتي استان نيز بازديد کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار