گرگان/

راه اندازی فاز دوم سامانه مشاوره و هدايت شغلي معلولين برای اولین باردرکشور

فاز دوم سامانه مشاوره و هدايت شغلي معلولين با بيش از 3000كد رشته شغلي براي اولين بار دركشور توسط اداره کل بهزیستی گلستان وبا همكاري اداره كل فني و حرفه اي طراحی و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان؛ کمال سلمانی معاون توانبخشی بهزیستی استان با اعلام این خبر افزود:اين سامانه در فاز اول با طراحي 260كدرشته شغلي براي معلولين جسمي حركتي در نظر گرفته شده بود كه در سال 92در همايش كارشناسان توانبخشي حرفه اي كشور با حضور دكتر نوع پرست- مديركل دفتر امور توانبخشي روزانه و توانپزشكي سازمان بهزیستی کشور افتتاح شد.

وی ادامه داد: فاز دوم این سامانه نیز با بيش از 3000كدرشته شغلي براي اولين بار در كشور اجرا شد كه سامانه مذكور ضمن مشاوره به فرد متقاضي مراكز آموزش دهنده،زمان و مدت دوره آموزشي را نیزمشخص نموده و درصورت تمايل،امكان ثبت نام فرد متقاضي در مراكز آموزشي را فراهم مي نمايد.

وی هدف اصلي از طراحي سامانه مشاوره وهدایت شغلي معلولین را،مشاوره صحيح شغلي معلولين،هدايت شغلي معلولين به سمت يادگيري حرفه ها متناسب با توانايي وعلاقه و انگيزه به اشتغال مناسب و مولد معلولين و بهبود وضعيت معيشت كسب و كار آنان عنوان نمود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان خاطرنشان کرد:در این سامانه علاوه بر امکان انتخاب دوره های آموزشی بر اساس نوع و سطح معلولیت امکان افزودن حرف مورد علاقه معلول نیز وجود دارد تا دوره ها به صورت هدفمند تر انتخاب شوند.‏

همچنین پس از انتخاب دوره توسط معلول با ارائه فهرست مراکزی که دوره های آموزشی در آن مراکز برنامه ریزی گردیده است، هدایت آموزشی لازم به انجام میرسد.

گفتنی است؛معلولین با توجه به معلولیتی که دارند می تواننددرخانه خود به این سایت( ir.‏golestantvto) مراجعه و با توجه به توانايي جسمي كه دارند رشته هاي مورد نظري كه استان در‌ان زمينه فعال است را انتخاب و ثبت نام نمایند. این سامانه ویژه معلولان جسمی و حرکتی بوده و معلولان عزیز را در جهت انتخاب هرچه بهتر دوره اموزشی یاری خواهد رساندکه در فاز دوم خود با درج فهرست جهانی مشاغل و دوزبانه شدن آن و نیز افزودن امکان انجام تست رغبت شغلی، به صورت کاملتری شما را در جهت انتخاب مسیر شغلی بر اساس نوع معلویت، علاقمندی و نیاز بازار کار و آینده شغلی مورد انتظار هدایت خواهد نمود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: گلستان ، گرگان ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.