مازندران/

نجات 300 نفر توسط ناجیان غریق در سواحل محمودآباد

رئیس اداره ورزش‌وجوانان شهرستان محمودآباد گفت: با آغاز طرح ساماندهی دریا از سوم خرداد ماه تاکنون 300 نفر توسط ناجیان غریق در سواحل محمودآباد نجات یافتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران مازندران؛اسماعیل پهلوان با بیان اینکه با آغاز اجرای طرح ساماندهی دریا با حضور مسئولان دستگاه‌های ذیربط ستاد این شهرستان فعالیت خود را به طور جدی آغاز کرد، اظهار داشت:با توجه به تمدید این طرح تا 11 مهرماه امسال همچنان این ستاد فعالیت خود را ادامه می‌دهد.
 
وی با اعلام اینکه از سوم خرداد ماه سال‌جاری تاکنون سواحل محمودآباد شاهد 13 غرقی از مسافران و گردشگران به این شهرستان بوده و یک مورد آن غرقی در رودخانه سرخرود از توابع این شهرستان بوده است،اذعان داشت:با وجود این تعداد از غرقی‌ها آمار این شهرستان مطابق با مدت زمان مشابه سال گذشته با میانگین استانی کاهش 400 درصد روبرو بود.
 
پهلوان با ابراز تاسف برای این تعداد از حادثه‌دیدگان اظهار داشت:بیشتر این غرقی‌ها در هنگام شب و در زمانی غیر از ساعت کار ناجیان غریق این شهرستان و همچنین عدم توجه به مناطق ممنوعه شنا اتفاق افتاده است.
 
دبیر اجرایی طرح ساماندهی سواحل محمودآباد سطح سواحل دریای خزر این شهرستان را حدود 35 کیلومتر بیان کرد و گفت:با این محور کیلومتر 45 نقطه کور در سواحل این شهرستان شناخته شده که با نصب تابلو برای مسافران و گردشگران مشخص شده است.
 
وی با تأکید براینکه امسال در اجرای طرح 187 ناجی غریق در سواحل محمودآباد به‌کار گرفته شد، ابراز داشت:از این تعداد حدود 135 نفر در سواحل آزاد و مابقی در طرح‌ها حضور یافتند.
 
پهلوان از نجات 300 نفر توسط ناجیان غریق در سواحل این شهرستان از سوم خرداد ماه تاکنون خبر داد و گفت:این آمار دقیق براساس ثبت مشخصات نجات‌یافتگان از سوی ناجیان غریق است که در محدوده طرح‌ها بودند در حالی‌ که برخی از نجات‌یافتگان از سوی این ناجیان به دلایلی به ثبت نرسیدند و این آمار می‌توانست بیشتر باشد.
 
وی کاهش غرقی در این شهرستان را حاصل نظارت دقیق و کارهای حرفه‌ای از سوی ناجیان غریق مطرح و عنوان کرد:این ناجیان در روزهای پایان هفته، تعطیلات رسمی و مواجی دریا فعالیت‌شان فشرده‌تر انجام می‌شود به طوری‌ که آنها با جت‌ اسکی به گشت می‌پردازند و تا پایان تعطیلات دیگر سواحل محمودآباد شاهد غریق نباشد.

منبع:فارس
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.