در حاشیه‌های پزشکی عنوان شد

دلالی برخی آمبولانس‌های خصوصی با رزرو تخت‌های دروغین/سوداگران پیکرتراشی فاقد صلاحیت علمی هستند + فیلم

دلالی آمبولانس‌های خصوصی در رزرو تخت‌های بیمارستانی، رسوایی جدید بی‌بی سی با تقلب و راه اندازی برنامه ویژه سلامتی، عدم همکاری بیمه‌ها در پوشش بیمه‌ای کامل بیماران پیوندی و پیامکهای تبلیغاتی انجام پیکر تلاشی از موضوعات حاشیه‌های پزشکی این هفته بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اخیرا برخی از آمبولانس‌ها در بخش خصوصی، برای جابجایی و انتقال بیماران به مراکز درمانی اقدام به گرفتن مبلغی هنگفت و بیشتر از تعرفه واقعی آن می‌کنند ولی بر اساس گله‌مندی خانواده‌های بیماران، موضوع از یک انتقال ساده پا را فرا‌تر گذاشته و همین آمبولانس‌ها با ادعای اینکه می‌توانند در بیمارستان، تخت برای بیماران نیز رزرو کنند، مبالغ جداگانه و قابل توجه دیگری را نیز برای این کار از خانواده بیماران دریافت می‌کنند و یکی از این موارد، دریافت ۲۰۰۰۰۰ تومان وجه نقد برای انتقال بیمار به بیمارستان قلب تهران و دریافت ۷۰۰۰۰۰ تومان بابت رزرو تخت در بیمارستان است. 
 
طی پیگیری باشگاه خبرنگاران از مسئولین بیمارستان قلب، مسئولین این بیمارستان چنین چیزی را رد کردند و گفتند که آمبولانس‌ها فقط بیماران را در قسمت اورژانس می‌آورند و‌‌ رها می‌کنند. 
 
فراهانی، رییس اداره آمبولانسهای خصوصی وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: تعرفه انتقال بیماران به مراکز درمانی صد هزار تومان است و رزرو تخت در بیمارستان‌ها برای بیماران کاملا خارج از وظایف آمبولانس‌های خصوصی است و گرفتن هرگونه مبلغی در اینباره کاملا غیر قانونی است و وزارت بهداشت با رویت هرگونه موردی در این زمینه و هرگونه دلال بازی، به شدت و قاطعیت برخورد کرده و جریمه نقدی، عودت مبلغ اضافی دریافتی به خانواده بیماران از حداقل برخورد هاست و اصلا قابل کوتاهی و گذشت نیست. 
 
همچنین علاوه بر موارد فوق، تا پیش از این خبر ساخت داروهای تقلبی کما بیش به گوش همگان رسیده است ولی تقلب در ساخت برنامه ویژه سلامتی خبر تازه‌ای است که تلویزیون بی‌بی سی فارسی پیرو ساخت برنامه جذاب مرتبط با سلامت در شبکه سوم سیمای ج، ا، ا به نام ۳۷ درجه، پس از دوماه اقدام به ساخت چنین برنامه‌ای و دقیقا با همین عنوان در بخش سلامت و پزشکی خود نموده که واقعا کپی و تقلب است. 
 
 بر اساس این گزارش، اخیرا پیامکهای تبلیغاتی خبر از انجام پیکر تلاشی و لاغری شگفت انگیز در یک الی دو جلسه و بدون جراحی می‌دهند که فقط با، لیزر امکان پذیر است که به گفته صاحبان این فرایند: فیبر نوری توسط لیزر وارد پوست و بافت چربی شده و با شکستن سلولهای چربی و کلاژن سازی پوست، موجب لاغری می‌شود. 
 
دکتر زالی رییس سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص لاغری با لیزر هشدار داد و گفت: بیشتر افرادیکه اقدام به تجویز و انجام چنین عملی می‌کنند، از نظر نظام پزشکی، فاقد صلاحیت علمی و مهارتی هستند و عموم افراد باید به این موضوع حتما توجه کنند. 

در ادامه، رستمی عضو انجمن جراحان پلاستیک نیز تاکید کرد: این شیوه لاغری مورد تایید سازمان اتمی نیست و دستگاههای آن باید از نظر تشعشعات و اثر گذاری در ابتدا مورد تایید سازمان اتمی برای اطمینان اژ بی‌ضرری و سلامت آن‌ها قرار گیرند. 
 
 در پایان، دکتر تارا فوق تخصص پیوند کلیه، از عدم همکاری بیمه‌ها در پوشش بیمه‌ای کامل بیماران پیوندی اینگونه گله کرد: بیمه‌ها برای تمام مراحل درمان فقط تا سقف ۶ میلیون تومان از بیماران پیوندی حمایت کرده در حالیکه یک جراحی پیوند بالای ۵۰ میلیون برای بیماران می‌تواند هزینه بر شود. 
 
در ادامه دکتر قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت کشور با اشاره به بد قولی بیمه در انجام تعداتشان برای پوشش بیمه‌ای درمان بیماران پیوندی، گفت: بیمه‌های تعهداتشان را فراموش نکنند زیرا در بخش خدمات پوششی بحث پوشش کامل بیماران پیوندی در اولویتهای اصلی است و انتظار میرود که از این پس بیمه به این تعهدات عمل کنند.


برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار