اصفهان/

تاکید بر تسریع خواهرخواندگی اصفهان با شهری از جمهوری چک

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار اصفهان در جلسه با هیئتی بلند پایه از کشور چک بر تسریع انجام عقد خواهرخواندگی اصفهان با یکی از شهر های این کشور که از لحاظ فرهنگی با اصفهان هم خوانی دارد تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران  هیئتی بلند پایه از جمهوری چک برای تعاملات فرهنگی اقتصادی با تمرکز بر فعالیت های اقتصادی به اصفهان آمدند که جلسه ای با حضورکارگزار سفارت چک و چند تن از رجال فرهنگی اقتصادی این کشور ترتیب داده شد که این هیئت با علی قاسم زاده معاون فرهنگی اجتماعی شهردار اصفهان و خسرو کسائیان رییس اتاق بازرگانی اصفهان دیدار و گفتگو کردند.

قاسم زاده تاکید بر اصل ارتباط بین طرفین را یکی از موضوعات مطرح شده در این دیدار عنوان کرد و گفت: «از جمله موضوعاتی که مطرح شد تاکید بر توسعه ارتباطات فرهنگی اقتصادی بین دو کشور مخصوصا شهر اصفهان بود که در این راستا ظرفیت های دو کشور و استعداد های فرهنگی اقتصادی اصفهان و چک، بررسی و مرور شد.».

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تاکید بر تسریع موضوع خواهر خواندگی را از دیگر مباحث عنوان شده در این نشست برشمرد و اذعان داشت: «بحث خواهرخواندگی قبلا بین دو کشور مطرح شده بود و طرفین پیگیر تحقق آن بودند که در این جلسه تاکید شد هر چه زود تر این مساله برای دو کشور اتفاق بیافتد و بین اصفهان و یکی از شهرهای چک که از لحاظ شرایط فرهنگی با اصفهان هم خوانی دارد عقد خواهر خواندگی انجام شود.».

قاسم زاده بیان داشت: «در پایان این جلسه هر دو کشور آرزوی توسعه روابط در حوزه های مختلف مخصوصا حوزه های فرهنگی اقتصادی را داشتند و تاکید زیادی بر تبادل توریسم و گسترش صنعت گردشگری شد و اینکه تورهای گردشگری بین دو کشور فعال شود.».

انتهای پیام/ز

منبع:رويش

برچسب ها: اصفهان ، خواهر ، خواندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.