شیراز/

راه اندازی رشته پزشکی تولید ارگان های بدن انسان در شیراز

رشته پزشکی بازساختی تولید ارگان های بدن انسان در شیراز راه اندازی شد.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران شیراز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در همایش ملی چهارمین مدرسه تابستانی علوم بین رشته‌ای از راه اندازی رشته پزشکی بازساختی تولید ارگان‌های بدن انسان از سلول های بنیادی با مجوز معاون تحقیقاتی رئیس جمهور خبرداد.
 
ایمانیه افزود: با اجرایی شدن رشته پزشکی بازساختی نقش مهمی برای جایگزین پیوند عضوهای بدن که بر اثر بیماری از بین رفته شامل قلب، کبد،مثانه، مری و نای ایفا می کند.
 
این مسئول گفت: برای تسریع درروند اجرایی شدن رشته جدید وجوان با عنوان پزشکی بازساختی نیاز به تعامل وهمکاری رشته های الکترونیک، مکانیک، مهندسی مواد، برق و فیزیولوژی دارد.
 
وی گفت: با فراهم شدن زیر ساخت های علمی پزشکی بازساختی وهمچنین با حمایت و همکاری دانشکده های مختلف به زودی از سلول های بنیادی بدن نسبت به بازسازی اعضای بدن اقدام خواهد شد و از علم پزشکی بازساختی، در قطب پزشکی کشور در درمان ها استفاده خواهیم کرد.
 
وی اضافه کرد: دستیابی به علم پزشکی باز ساختی با همکاری دانشگاه شیراز امکان پذیر می شود و قرار است این علم را در سایر دانشگاه های مربوطه در فارس توسعه دهیم.
 
ایمانیه اخذ مجوز و تامین اعتبار مناسب را اقدامی اساسی جهت دستیابی به علم پزشکی باز ساختی دانست و گفت: چنانچه مسئولین مربوطه اهتمام ویژه ای نسبت به این موضوع داشته باشند قادر خواهیم بود خدمات درمانی نوینی را به بیماران ارایه دهیم.
 
انتهای پیام/ز

منبع:واحد مركزي خبر
برچسب ها: رشته ، پزشکی ، ارگان ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.