سرطان ریه آقایان را هدف قرار داده

سرطان‌های معده، پروستات، روده بزرگ و مری در بین مردان شایع‌تر است و سرطان ریه هم در بین این قشر قابل توجه و رو به افزایش محسوب می‌شود.

محمد‌رضا قوام نصیری، رئیس انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شیوع سرطان در بین خانم‌ها و آقایان با یکدیگر متفاوت است و در بین خانم‌ها سرطان‌های سینه، مری، معده، تیروئید و دستگاه گوارش  نسبت به سایر سرطان‌ها شایع‌تر است. 

وی افزود: آقایان بیشتر به سرطان‌های معده، پروستات، روده بزرگ، سرطان مری در ناحیه خراسان شمالی، شمال ایران و ترکمن صحرا نسبت به سایر سرطان‌ها مبتلا می‌شوند، سرطان ریه هم در بین آقایان قابل توجه و رو به افزایش است. 

رئیس انجمن رادیو تراپی و آنکولوژی ادامه داد: سرطان پوست شایع‌ترین سرطان بین آقایان و خانم‌ها محسوب می‌شود، تغذیه نامناسب در ابتلای افراد به سرطان تاثیر دارد البته عامل موثر ایجاد سرطان در انواع مختلف آن متفاوت است، آنچه در قدیم با عنوان نمک سود کردن گوشت مطرح بود در ایجاد سرطان دستگاه گوارش، مری و معده تاثیر داشت. 

قوام نصیری با اشاره به افزایش سرطان معده اظهار داشت: در صورتیکه نیترات‌ها در موارد غذایی وجود داشته باشد در ایجاد سرطان دستگاه گوارش موثر است استفاده از کنسروها‌، فست‌فود، کالباس و سوسیس و نگهدار شده‌ها باعث ایجاد سرطان می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: استرس‌هایی که در نتیجه کار، ترس و وحشت در افراد به وجود می‌آید از طریق ایجاد جهش هورمونی و تضعیف سیستم ایمنی بدن سبب بروز سرطان در فرد می‌شود، این عامل تقریبا اصلیترین عامل در ایجاد این بیماری به شمار می‌رود. 


انتهای پیام/
برچسب ها: سرطان ، ریه ، نیترات ، گوارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کیا
۱۰:۵۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام خوب بود درمان استرس را باقرصهای ارام بخش وروان گردان میتوان تسکین داد