سفر هوایی برای این بیماران ممنوع

سفر با هواپیما به علت سرعت و سهولت در سفر، بسیار پرطرفدار است و این در حالی است که گروه زیادی از افراد با برخی بیماری‌ها، توان استفاده از این نوع سفر را ندارند.

دکتر محمدرضا حسنی، متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برای سفر با هواپیما، سلامت و شرایط افراد بسیار مهم است؛ به طور کلی شرایطی چون سن بیمار، بیماری زمینه‌ای فرد، شدت بیماری قلبی، نوع بیماری قلبی، نوع داروی مصرفی و مدت زمان بیماری باید در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر طول مدت پرواز با هواپیما و ارتفاع پرواز تعیین کننده است و نمی‌توان نام تعدادی بیماری را به عنوان ممنوعیت برای پرواز ذکر کرد. هر فراد با در میان گذاشتن شرایطش با پزشک و مدت پرواز، می‌تواند دستور العمل خاصی دریافت کند.

دکتر حسنی گفت: به طور کلی افرادی که شرایط ناپایدار دارند، مثل تنگی نفس جدی، درد قفسه سینه که درمان نشده یا بیماران قلبی که به طور کامل درمان نشده‌اند، ممنوعیت و محدودیت در پرواز دارند.

این متخصص قلب و عروق توصیه کرد: افرادی که مشکل قلبی دارند، حتی کادر پروازی را در جریان بیماری خود قرار دهند، همچنین داروهایی مثل اسپری یا قرص زیر زبانی به همراه داشته باشند.

توصیه می‌شود، اگر ممانعتی برای مصرف مایعات ندارند، مایعات زیاد مصرف کنند و در صورت امکان، در طول سفرهای هوایی طولانی، برای ممانعت از بروز لخته‌ در پاها، هرچند دقیقه یکبار کمی قدم بزنند و از مصرف غذاهای پر نمک در طول سفر اجتناب کنند و غذای رژیمی سفارش دهند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار