تعداد سایت های اینترنتی در جهان چقدر است؟

سایت "اینترنت لایو استاتس" متخصص امور اینترنت، اعلام کرد که کاربران اینترنت نزدیک به ۳میلیارد نفر رسیده و تعداد سایت های اینترنتی در جهان نیز از یک میلیارد سایت گذشته و به طور مدام در حال افزایش است.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، طبق اعلام سایت "اینترنت لایو استاتس"؛ ۲۵ سال از عمر اینترنت می گذرد و تاکنون بیش از یک میلیارد و ۶۰ میلیون سایت اینترنتی راه اندازی شده است.
 
 
فردی انگلیسی به نام "تیم برنرز لی" که هم اکنون ۵۹ ساله است، در دهه هشتاد و هنگامی که در یکی از آزمایشگاه های فیزیک سوییس فعالیت می کرد، اینترنت را طراحی کرد. وی با وصل کردن چند دستگاه کامپیوتر به هم توانست اولین گام را برای اختراع اینترنت بردارد، اختراعی که زندگی صدها میلیون نفر را تغییر داد.
 
 
"تیم برنرز لی" روز ۱۲ مارس ۱۹۸۹ طرح خود را به صورت کتبی پیشنهاد کرد و به همین دلیل این روز به عنوان روز تولد یا ابداع اینترنت شمرده می شود.
 
 
این در حالی است که ارتش آمریکا نیمه سده گذشته تلاش کرده بود دستگاه های کامپیوتر خود را به همدیگر وصل کند ولی اینترنتی که تیم طراحی کرد، انقلابی پدید آورد که همه مردم از آن استفاده کردند و به آنها امکان داد تا اطلاعات خود را منتشر و دیگران را در آن سهیم کنند و سایت های اینترنتی راه اندازی شود.
 
 
مدتی بعد موتورهای بزرگ جستجو در اینترنت ایجاد شد که گوگل و یاهو معروف ترین آنها هستند.
 
 
تعداد کاربران اینترنت در جهان نزدیک به به ۳ میلیارد نفر رسیده و براساس آمار ارائه شده، موارد جستجو در گوگل روز گذشته (سه شنبه)، ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون جستجو انجام گرفته و ۱۷۰ میلیارد ایمیل تبادل شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار