مروری بر گزیده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات ۲۷ شهریور؛

آیفون 6 و قیمت‌های چند هزار دلاری در فروشگاه eBay/ تکنولوژی که از چشم‌های شما محافظت خواهد کرد

زد تی ای هم فبلت 5.7 اینچی عرضه کرد، آمازون Kindle Voyage، پادشاه کتاب‌خوان‌ها را معرفی کرد، آخرین حرف و حدیث‌ها از کنفرانس اپل در ماه اکتبر٬ 10 ویژگی iOS 8 که کمتر به آنها پرداخته شده است، سامسونگ اولین مانیتور خمیده‌ی خود را در اندازه‌ی 27 اینچ عرضه می‌کند و... مهمترین عناوین فناوری اطلاعات امروز بود.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات فناوری اطلاعات در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان و علاقمند به حوزه فناوری اطلاعات در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات را هر شب در قالب یک بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.






زد تی ای هم فبلت 5.7 اینچی عرضه کرد
فارس/ شرکت چینی زد تی ای هم با عرضه یک فبلت 5.7 اینچی به جمع شرکت های فعال در زمینه تولید این محصول نوظهور پیوست. این فبلت که ZMAX نام دارد با فناوری نسل چهارم موسوم به LET سازگاری دارد. باتری بزرگ 3400 میلی آمپری و قیمت 252 دلاری در صورت عقد قرارداد دو ساله با اپراتور تی – موبایل از جمله ویژگی های این محصول است.

نمایشگر با دقت 1280 در 720، پردازشگر چهار هسته ای و 1.2 گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon 400، سیستم عامل آندروید 4.4 ، 16 گیگابایت حافظه داخلی که با استفاده از کارت میکرو اس دی تا 32 گیگابایت قابل افزایش می باشد، از جمله ویژگی های این قبلت است.

ZMAX مجهز به یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 1.6 مگاپیکسلی در جلو برای تهیه عکس های سلفی است. شرکت زد تی ای امیدوار است با عرضه این فبلت بتواند حضور مناسبی در بازار فناوری آمریکا داشته باشد.


اولین ماهواره ترکمنستان تا 3 ماه دیگر به فضا پرتاب می‌شود
فارس/ مقام سازمان ملی هوا فضای ترکمنستان گفت: نخستین ماهواره ملی این کشور 3 ماه آینده با همکاری یک شرکت فرانسوی به فضا پرتاب خواهد شد. «مراد آتایوف» مقام سازمان ملی هوا فضای ترکمنستان در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین‏‌المللی مخابرات و ارتباطات که امروز در عشق‏‌آباد آغاز به کار کرد، در عشق‌آباد، افزود: ماهواره ملی ترکمنستان «Türkmen Älem» (عالم ترکمن) نام دارد و قرار است تا 3 ماه دیگر به فضا پرتاب شود.



وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه، ماکت نخستین ماهواره ملی ترکمنستان نیز به نمایش گذاشته شده است افزود: شرکت «تالس آلنیا اسپیس» فرانسه و شرکت ماهواره سازی «SpaceX» قرار است بصورت مشترک ماهواره ملی ترکمنستان را به فضا پرتاب کنند.

وی افزود: راه‌اندازی ماهواره مخابراتی مذکور، به طور قابل توجهی به توسعه سیستم‌های ارتباطی مانند اینترنت سرعت خواهد بخشید و به حل مشکلات موجود در ارائه خدمات دولت الکترونیک و همچنین در زمینه اکتشاف مواد معدنی و نفت و گاز، نظارت بر محیط زیست کمک خواهد کرد. آتایوف، داشتن ماهواره خصوصی ترکمنستان را فرصتی استثنایی برای توسعه بیشتر فضای جامعه مجازی این کشور خواند.



نمایشگاه بین‏‌المللی مخابرات و فناوری ارتباطات و اطلاعات ترکمنستان (TurkmenTell-2014) امروز با حضور گسترده شرکت‌ها و متخصصان از 20 کشور در قالب 80 شرکت خارجی در محل قصر نمایشگاهی عشق‏‌آباد ترکمنستان آغاز بکار کرد.


آیفون 6 و قیمت‌های چند هزار دلاری در فروشگاه eBay
زومیت/ باورکردنی نیست ولی تعدادی آیفون در فروشگاه eBay با قیمت‌های سرسام آور چندهزار دلاری برای خرید لیست شده‌اند. با این‌‌که عرضه‌ی رسمی آیفون ۶ از جمعه ۱۹ سپتامبر به طور رسمی آغاز می‌شود٬ ولی نسخه‌هایی از این تلفن هوشمند شرکت اپل با قیمت‌هایی باورنکردنی در eBay به فروش می‌رسند.

فروش آیفون ۶ در eBay

وقتی به بخش آیفون ۶ در فروشگاه بزرگ eBay مراجعه می‌کنیم٬ فروشندگانی اقدام به عرضه‌ی تعدادی آیفون ۶ با قیمت‌های چندهزار دلاری کرده اند که جای تعجب فراوانی دارد. این قیمت‌ها تا مرز ۵ هزار دلار نیز پیش رفته اند. تمامی این آیفون‌ها نیز نسخه آنلاک هستند. به نظر منطقی نیست که چندبرابر هزینه کنیم تا آیفونی که چند روز دیگر عرضه می‌شود٬ زودتر از موعد به دستمان برسد.

مطمئنا عرضه‌ی آیفون ۶ مهمترین رویداد در صنعت موبایل امسال خواهد بود و این مسئله از پیش‌فروش خیره‌کننده‌ی محصول که باعث از کار افتادن موقت بخش فروش سایت اپل شد تا پوشش‌های خبری گسترده پیش از عرضه در یک سال اخیر٬ گواه مهم بودن محصول جدید شرکت اپل را می‌دهد.


تکنولوژی AOC Anti-Blue Light از چشم‌های شما محافظت خواهد کرد
زومیت/ AOC از تولید کنندگان پنل‌های نمایشگر تکنولوژی جدیدی را معرفی کرده که صدمات ناشی از نگاه کردن طولانی مدت به نمایشگر را کاهش می‌دهد. این صدمات به علت موج کوتاه نور آبی در نمایشگر‌های LED ایجاد می‌شود.

تکنوژی AOC Anti-Blue Light از چشم‌های شما محافظت خواهد کرد

با استفاده‌ی روزافزون از پنل‌های LED در تلفن‌های همراه و تبلت‌ها، هر روز مردم مدت زیادی را صرف تماشای این صفحات می‌کنند. همان طور که موج فرابنفش UV نور خورشید می‌تواند باعث اختلال در بینایی شود، ثابت شده که موج کوتاه نور آبی (۳۸۰ تا ۴۵۰ نانومتر) نیز می‌تواند باعث بیماری دژنراسیون ماکولا بشود. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ تعداد افراد مبتلا به این بیماری در ایالات متحده تا ۶.۳ میلیون نفر افزایش یابد که آن را به بیماری همه‌گیری تبدیل خواهد کرد.



تکنولوژی Anti-Blue Light با کاهش قدرت طول موج کوتاه در نمایشگر، صدمات بالقوه در استفاده‌ی طولانی مدت کاهش می‌دهد. این تکنولوژی طول موج مخرب را تا ۹۰ درصد بدون استفاده از فیلترها و روش‌های رایج کاهش می‌دهد. در مقایسه با روش‌های دیگر که از فیلتر یا تنظیمات نرم‌افزاری استفاده می‌کنند به گفته‌ی AOC تخریب یا تغییر رنگی در این تکنولوژی به وجود نخواهد آمد و تصاویر مثل گذشته به نمایش در خواهند آمد. آقای استیو یانگ مدیر فروش AOC می‌گوید:
ما اعتقاد داریم هر تکنولوژی که بتواند از چشمان مردم محافظت کند بدون این که در سبک زندگی دیجیتالی اختلالی ایجاد کند، پذیرفته خواهد شد.

AOC از این تکنولوژی در مانیتورهای سری 76V استفاده خواهد کرد.


آمازون Kindle Voyage، پادشاه کتاب‌خوان‌ها را معرفی کرد
زومیت/ آمازون از بزرگترین تولید کنندگان کتاب خوان‌های مبتنی بر جوهر الکتریکی است و البته تولید کنندگان دیگر نیز قدرت مقابله با آن را نداشته اند. امروز جف بزوس مدیر عامل آمازون کتاب خوان لوکس ۲۰۰ دلاری جدید این شرکت را معرفی کرد. کیندل وویج برای افرادی که عاشق مطالعه هستند ساخته شده است. به عقیده‌ی آمازون با وجود انواع گوناگون تبلت‌ها هنوز هم افراد زیادی خواهان کتاب‌خوان‌ها هستند. این دستگاه استاندارد کتاب‌خوان‌ها را بالا می‌برد. بدنه‌ی جمع و جور در کنار نمایشگر ۶ اینچی از نسل جدید جوهر الکترونیکی، بدنه‌ای از منیزیم مات و شیشه‌ی ضد خش نمایشگر از مشخصات این دستگاه است.

آمازون Kindle Voyage، پادشاه کتاب‌خوان‌ها را معرفی کرد

نمایشگر آن از جوهر الکترونیکی با وضوحی برابر ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ ساخته شده و فونت‌هایی شفاف را ارائه ‌دهد. همچنین شیشه‌ی ضد خش آن به تکنولوژی Micro-Etched مجهز شده است که بازتاب نور را کاهش می‌دهد تا در مکان‌های پرنور خواندن کتاب با مشکلی مواجه نشود. به گفته‌ی آمازون با استفاده از این تکنولوژی احساسی شبیه مطالعه‌ی کاغذ واقعی به کاربر منتقل خواهد شد.

نمایشگر این دستگاه بهترین تصویر را در کتاب‌خوان‌های موجود ارائه داده است. دیدن پیکسل‌ها در این نمایشگر کاری بسیار سخت است و عدم انعکاس نور قدرت آن را از تمام محصولات مشابه بالاتر برده است. همچنین ضخامت این تبلت ۷.۶ میلی‌متر است که آن را در حد آیپد اِیر رسانده است، بنابراین برای ساعت‌ها مطالعه در دست وسیله‌ای مناسب خواهد بود. همچنین برای مواقعی که دست کاربر خسته می‌شود یک کاور مخصوص طراحی شده که می‌تواند پایه‌ای برای نگه داری وویجر نیز باشد.

در این دستگاه دکمه‌های تعویض صفحه در کنار نمایشگر تعبیه شده‌اند و به کاربر اجازه می‌دهند بدون نیاز به لمس نمایشگر یا بلند کردن دست از کناره‌ی دستگاه صفحه را تعویض کند. هنگام تعویض صفحه یک لرزش کوچک در دستگاه ایجاد می‌شود که در صورتی که کاربر به نمایشگر نگاه نکند متوجه تغییر صفحه خواهد شد. feature-accessories همچنین برای مطالعه در شب نیز نور پس زمینه‌ی مناسبی وجود دارد. باتری این محصول برای چند هفته کارکرد کافی خواهد بود.

از نظر نرم‌افزاری تغییراتی در کتاب‌خوان کیندل به وجود آمده است. X-Ray به ۲ قابلیت جدید مجهز شده است که یکی قابلیت مرور تصاویر است و دیگری مرور عناوین مهم. همچنین امکانی به نام WordWise ارائه شده و کلماتی که از لحاظ لغتی معنی متناسبی با کلمات کتاب را دارند به کاربر معرفی می‌کند که این ویژگی برای دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار مفید خواهد بود.

قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید با به روز رسانی در کتاب‌خوان‌های قبلی نیز ارائه می‌شود. علاوه بر آن دسترسی به بیشتر از ۷۰۰ هزار عنوان کتاب و هزاران کتاب صوتی به قیمت ماهیانه ۱۰ دلار امکان پذیر خواهد بود که در کنار حافظه‌ی ۴ گیگابایتی کتابخانه‌ای بزرگ را در دست کاربران قرار می‌دهد. وویج و تبلت کیندل جدید از مهرماه به بازار عرضه خواهند شد.


شایعه: کنفرانس اپل در ماه اکتبر٬ احتمال رونمایی از آیپد جدید و عرضه‌ی OS X Yosemite
زومیت/ با این‌که هنوز همه گرم رونمایی و عرضه‌ی آیفون۶ ٬ آیفون ۶ پلاس و ساعت هوشمند اپل‌واچ هستند٬ خبرگزاری دیلی‌دات گزارش داد اپل در ۲۱ اکتبر سال جاری کنفرانسی برای رونمایی از محصول جدید خود برگزار خواهد کرد البته منبع روز دقیق کنفرانس را کاملا تایید نکرده است.

کنفرانس احتمالی اپل

دیلی‌دات در این گزارش اظهار داشت اپل در کنفرانس بعدی خود از آیپدهای جدید رونمایی خواهد کرد. هم‌چنین سیستم‌عامل OS X 10.10 Yosemite رسما عرضه خواهد شد. Yosemite از ماه ژوئن که معرفی شد در مرحله‌ی آزمایشی به سر می‌برد.

این اولین بار نیست که اپل در ماه اکتبر کنفرانس برگزار می‌کند٬ در همین مقطع زمانی سال پیش اپل از آیپد ایر و آیپد مینی با صفحه نمایش رتینا رونمایی کرده بود. اپل مدتی است از این بازه‌ی زمانی برای معرفی و عرضه‌ی محصولات بزرگ خود استفاده می‌کند و به احتمال خیلی قوی٬ امسال علاوه بر ورود بزرگ آیفون‌ها به بازار٬ باید شاهد محصولات دیگر نیز باشیم.


10 ویژگی iOS 8 که کمتر به آنها پرداخته شده است
زومیت/ هرگاه شرکت اپل از یک نسخه جدید از iOS رونمایی می‌کند، ویژگی‌های جالبی از این سیستم عامل هستند که در کنفرانس اپل به آنها بطور جدی پرداخته نمی‌شود. در ادامه به 10 ویژگی از iOS 8 می‌پردازیم که کمتر در مورد آنها صحبت شده است.

10 ویژگی iOS 8

10- ویدیو و تصاویر GIF در متن



حالا متن‌ها از تصاویر GIF و ویدیو پشتیبانی می‌کنند. فقط کافی است که یک تصویر GIF را کپی نمایید یا تصویر با این فرمت را از آلبوم خود انتخاب کرده و به صورت یک تصویر متحرک وارد متن خود کنید.

9- شماره کارت اعتباری خود را اسکن کنید



اگر نمی‌خواهید که هنگام انجام یک خرید آنلاین وقت خود را با تایپ کردن شماره‌ی کارت اعتباری خود هدر دهید، می‌توانید از کارت اعتباری خود عکس بگیرید. زمانی که در هنگام وبگردی با سافاری نیاز به وارد کردن شماره کارت اعتباری خود داشته باشید، گزینه‌ای با عنوان وارد کردن تصویر کارت اعتباری نیز مشاهده خواهید کرد.

8- هِی سیری



اپل در مورد این ویژگی در کنفرانس خبری خود صحبت کرد ولی شاید با معرفی ویژگی‌های دیگر کم‌کم این قابلیت به حاشیه رفت. حالا می‌توانیم وقتی آیفون در حال شارژ شدن است، بدون این که آن را در دست بگیریم از سیری استفاده کنیم. برای انجام این کار کافی است تا در قست تنظیمات، General، سیری، گزینه‌ی Allow Hey Siri را فعال کنیم. حالا وقتی آیفون شما به برق متصل است، شما می‌توانید با گفتن عبارت Hey Siri از دستیار صوتی خود استفاده کنید. شاید در ابتدا این ویژگی چندان کاربردی نباشد ولی با استفاده از این قابلیت، استفاده از سیری برای مثال در داخل ماشین بسیار ساده‌تر از قبل خواهد شد.

7- پنهان‌سازی تصاویر



با استفاده از قابلیت‌های جدید موجود در iOS 8 حالا می توانید تصاویر مورد نظر خود را پنهان نمایید. کافی است تا دست خود را روی یک عکس نگاه دارید، در این صورت می توانید با انتخاب گزینه Hide تصویر مورد نظر را پنهان سازید.

6- تعامل ساده با مرکز اعلانات



با کشیدن دست خود به سمت چپ می توانید قسمت اعلانات را ببینید. البته این ویژگی در هر نرم‌افزار با کمی تفاوت کار می‌کند.

5- شخصی سازی Share Sheets



در iOS 8 شما می‌توانید به اشتراک‌گذاری صفحات را سازماندهی کنید. برای انجام این کار کافی است که در هر نرم‌افزاری که این قابلیت را پشتیبانی می‌کند (مثلا Safari) روی آیکون Share کلیک کنید.

4- حالت سیاه و سفید



اگر خیلی به صفحات رنگارنگ علاقه ندارید و همچنین می‌خواهید تا باتری کمتری مصرف شود، iOS 8 حالت سیاه و سفید جدیدی برای شما دارد. برای فعال‌سازی آن کافی است به تنظیمات رفته و سپس به قسمت Accessibility بروید و گزینه Grayscale را انتخاب نمایید.

3- صفحه خانگی خالی از آیکون ایجاد کنید



در iOS 8 می‌توانید تمام آیکون‌ها را از صفحه خانگی خود حذف کنید، فقط کافی است تا دست خود را بر روی یک اَپ نگه دارید و وقتی اَپ‌ها در حال تکان خوردن هستند، آنها را از صفحه خانگی اول بیرون ببرید. شما می توانید کل صفحه را با انجام این کار خالی کنید یا فقط برخی از اَپ‌های کاربردی را در پایین صفحه باقی بگذارید.

2- اعلانیه‌هایی برای ایمیل‌های مهم خود ایجاد کنید



ممکن است مکاتبه ایمیلی مهمی داشته باشید که بخواهید به محض دریافت ایمیل جدیدی از آن مکاتبه، اعلانیه‌ای برای شما به نمایش در بیاید ولی برای سایر ایمیل‌های خود خواستار چنین اعلاناتی نیستید. فقط کافی است بر روی  ایمیل مورد نظر دست خود را به سمت چپ بکشید و گزینه More را انتخاب نمایید و سپس گزینه‌ی Notify Me را انتخاب کنید. در این صورت تنها اعلانات مربوط به آن ایمیل را دریافت خواهید کرد.

1- آمار مصرف باتری



اگر می‌خوهید بدانید که چه نرم افزارهایی بیشترین مصرف باتری آیفون شما را دارند، کافی است تا مسیر تنظیمات، Battery Usage ،Usage ،General را دنبال کنید تا تمامی نرم‌افزارهایی را که در حال مصرف باتری شما هستند، مشاهده کنید.


سامسونگ اولین مانیتور خمیده‌ی خود را در اندازه‌ی 27 اینچ عرضه می‌کند
در حال حاضر همه‌ی صفحه‌نمایش‌ها به سمت خمیده شدن پیش می‌روند و در این مسیر سامسونگ نقش هدایتگر را بر عهده گرفته است. پس از تلویزیون‌های خمیده، ساعت هوشمند خمیده و گوشی‌های هوشمند خمیده، اکنون نوبت به مانیتورهای خمیده رسیده است. حتی ال‌جی در تلاش است اولین لپ‌تاپ مجهز به صفحه‌نمایش خمیده را نیز بزودی ارائه کند.

مانیتور خمیده سامسونگ

اگر به صفحه‌نمایش‌های خمیده علاقه دارید، سامسونگ به تازگی از برنامه‌ی خود برای عرضه‌ی نمایشگر S27D590C با اندازه‌ی 27 اینچ با حالت خمیده خبر داده که حدود 450 دلار قیمت‌گذاری شده است. رئیس بخش بریتانیا و ایرلند نمایشگرهای سامسونگ می‌گوید:
نمایشگر 27 اینچی خمیده‌ی جدید ما، تجربه‌ی تماشای فیلم و اجرای بازی‌ها را به مرحله‌ی بالاتری ارتقا می‌دهد. این موضوع به کمک صفحه‌نمایش بی‌همتا و خمیده‌ی این مانیتور و ویژگی‌های مبتنی بر سرگرمی ممتاز در کنار کیفیت تصویر باور نکردنی و طراحی نازک دلچسب فراهم آمده است. مانیتور S27D590C تاکید ویژه‌ای بر تمرکز ما روی خلق تجربه‌ای همه‌جانبه و فراموش نشدنی دارد.

طراحی خمیده‌ی این مانیتور، امکان ارائه‌ی زاویه‌ی دید بسیار گسترده‌ی 178 درجه بصورت افقی و عمودی را ممکن کرده که نرخ کنتراست 3000:1 و سطح روشنایی 350 شمع بر متر مربع نیز آن را همراهی می‌کند. این مانیتور همچنین از انعطاف بالایی برای نصب بر روی دیوار یا پایه در زوایای متعدد برخوردار است که به کار گیری آن را ساده‌تر از سایر مدل‌ها خواهد کرد.



شاید با خود بپرسید که چه دلیلی برای استفاده از یک مانیتور خمیده می‌تواند وجود داشته باشد؟ در پاسخ باید گفت که در کنار زاویه‌ی دید گسترده‌تر، گفته می‌شود که صفحه‌نمایش‌های خمیده قادر هستند نوعی افکت مشابه حالت سه‌بعدی به کاربر ارائه دهند. سامسونگ تاکید ویژه‌ای بر روی این ویژگی داشته و از آن بعنوان یک خصوصیت جذاب خصوصا در بازی‌های ویدیویی در ژانر اول شخص یا شبیه‌ساز و مسابقه یاد می‌کند.

شما نیز نسبت به این تکنولوژی در صفحات نمایش خوشبین هستید یا تصور می‌کنید صفحات خمیده نیز سرانجام از تب و تاب خواهند افتاد؟ در حال حاضر به نظر نمی‌رسد سایر تولیدکنندگان نام آشنا برنامه‌ای برای تولید یا عرضه‌ی مانیتورهای خمیده داشته باشند، اما همچنان این احتمال وجود دارد که ما از تمام ماجرا باخبر نباشیم.


۲۷ شهریور: تولد ادوین متیسون مک میلان اولین کسی که فرااورانیوم‌ها را تولید کرد
زومیت/ ۱۰۷ سال پیش در چنین روزی یعنی ۱۸ سپتامبر سال ۱۹۰۷ ادوین مک میلان فیزیکدان برجسته امریکایی در شهر ردوندو کالیفرنیا در ایالت متحده امریکا متولد شد. شهرت این دانشمند بزرگ بخاطر دستاوردهایش در خصوص عناصر فرااورانیوم است.

ادوین مک میلان در سال ۱۹۲۴ تحصیلات اکادمیک خود را در موسسه تکنولوژی کالیفرنیا (کلتک) آغاز کرد و در سال ۱۹۲۸ مدرک کارشناسی را از این دانشگاه دریافت کرد. او سپس در مقطع فوق لیسانس در همان دانشگاه کلتک تحصیلاتش را ادامه داد و در سال ۱۹۲۹ مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کرد. سپس برای تحصیل در مقطع دکترا وارد دانشگاه پرینستون شد و زیر نظر دکتر ادوارد کاندون در سال ۱۹۳۲ دکترای خود را دریافت کرد.

۲۷ شهریور: تولد ادوین متیسون مک میلان اولین کسی که فرااورانیوم‌ها را تولید کرد

ادوین مک میلان درسال ۱۹۳۴ زمانی که لابراتوار رادیواکتیو دانشگاه برکلی تاسیس شد به این مرکز تحقیقاتی رفت. در این مرکز تحقیقاتی ادوین مک میلان توانست خیلی سریع استعداد خود را نشان دهد و اکسیژن ۱۵ را همراه استنلی لیوینگتون و بریلیوم ۱۰ را همراه ساموئل روبن کشف کرد. در سال ۱۹۴۰ فیلیپ ابلسون توانست نپتونیوم را در محیط آزمایشگاهی زمانی که آزمایش شکافت اورانیوم ۲۳۹ را با نوترون‌ها از طریق شتابدهنده‌های حلقوی انجام می‌داد، تولید کند. با همین ایده ادوین مک میلان با بمباران اورانیوم ۲۳۹ از طریق دوتریوم توانست عنصر ۹۳ را که یک فرااورانیوم است تولید کند. عنصرهای با عدد اتمی بالاتر از ۹۲ (عدد اتمی اورانیم) که همگی ناپایدارند و دچار واپاشی هسته‌ای و تبدیل به دیگر عنصرها می‌شوند، به اصطلاح فرااورانیوم نامیده می‌شوند. در خلال جنگ جهانی دوم دکتر مک میلان در دانشگاه MIT به عضویت تیم تحقیقاتی درآمد که بر روی رادارها تحقیق می‌کردند و چندی بعد در سال ۱۹۴۲ وارد پروژه منهتن در مرکز تحقیقات لوس آلاموس شد.

ادوین مک میلان بعد از جنگ جهانی دوم به لابراتوار رادیواکتیو برکلی بازگشت و بعد از مرگ دکتر ارنست لاورنس به نفر اول این موسسه تحقیقاتی تبدیل شد. در سال ۱۹۴۵ دکتر مک میلان ایده شتابدهنده‌های حلقوی را بهبود بخشید و ایده شتاب دهنده‌های سنکروترون را توسعه داد. از این شتاب‌دهنده جدید برای ساخت عناصر فرا اورانیوم با عدد اتمی فراتر از ۹۲ استفاده شد و جهش بزرگی را در مسیر تحقیق بروی فرااورانیوم ها ایجاد کرد. دکتر مک میلان به موجب دستاوردهایش در ساخت عناصری با عدد اتمی بالاتر از ۹۲ که به فرااورانیوم شهرت دارند در سال ۱۹۵۱ به همراه دکتر گلن سیبورگ مفتخر به دریافت جایزه نوبل شیمی شد.

دکتر ادوین متیسون مک میلان که نامش با فرااورانیوم‌ها جاودان شده است در تاریخ ۷ سپتامبر سال ۱۹۹۱ و در ۸۳ سالگی در الکریتو کالیفرنیا برای همیشه دیده از جهان فروبست.


سونی اعلام کرد: ضرر 2.1 میلیارد دلاری در انتظار بخش موبایل
زومیت/ سونی در جریان برگزاری نمایشگاه IFA 2014 برلین پرده از نسل جدید تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌های خود تحت سری اکسپریا Z3 برداشت، اما به‌نظر می‌رسد صنعت موبایل روی خوشی به این کمپانی نشان نمی‌دهد، چراکه این کمپانی با انتشار گزارشی پیش‌بینی تحمل ضرری ۲.۱ میلیارد دلاری در بخش تلفن‌های‌هوشمند انجام داده است.

 این اولین باری نیست که سونی با ضرردهی روبرو است، چراکه کمپانی ژاپنی در چند سال اخیر با این مشکل دست به گریبان بوده است. هرچند سونی در سایر حوزه‌ها چون تولید تجهیزات عکاسی و فیلم‌برداری و همچنین محصولات حوزه‌ی سرگرمی مشکل چندانی نداشته و در این حوزه‌ها عملکرد قابل قبولی از خود ارائه می‌دهد، اما به‌نظر می‌رسد همچنان باید در مورد تلفن‌های‌هوشمند و ابزار‌های موبایل تلاش بیشتری کند.

اکسپریا Z3 سونی

در روزهای ابتدایی سال ۲۰۱۴ میلادی انتظار می‌رفت بخش موبایل سونی با عملکرد مثبتی حاضر شده و حتی با تجربه‌ی رشد در فروش محصولات خود بیش از انتظار ظاهر شود، اما به‌نظر می‌رسد شرایط به خوبی برای این بخش رقم نخورده است. سونی در پی آن است تا با کاهش ریسک و نوسانات خود در بخش موبایل بصورت بهتری در بازار به ایفای نقش بپردازد. شاید سیاست تمرکز بیشتر روی تولید محصولات پرچمدار و کاهش محصولات میان‌رده و پایین‌رده از جمله‌ی سیاست‌هایی باشد که این کمپانی در پیش گرفته است. شاید نتیجه‌ی پیروی از چنین سیاستی تولید محصولاتی چون اکسپریا Z3 و اکسپریا Z3 کامپکت باشد که نظر مثبت کارشناسان و منتقدان را نیز به خود جلب کرده است.


آمازون Fire OS 4 را با نام Sangria برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها معرفی کرد
زومیت/ آمازون نسخه‌ی جدیدی از سیستم عامل خود را با نام Sangira برای تبلت‌ها و تلفن هوشمندش ارائه کرد. این نسخه بر پایه‌ی اندروید ۴.۴ کیت‌کت بنا شده اما همچون نمونه‌های قبلی تغییرات سنگین آمازون چهره‌ای متفاوت از آن ساخته است. صفحات اصلی، پنل تنظیمات و بقیه‌ی قسمت‌های سیستم عامل مثل نرم‌افزارها، موزیک‌ها و ویدئوها کاملا طراحی آمازون را دارند. فایر OS 4 با نسل چهارم از تبلت‌های آمازون منتشر خواهد شد و به زودی در نسل سوم تبلت‌های آمازون نیز به روزرسانی خواهد شد.

آمازون Fire OS 4 را با نام Sangria برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها معرفی کرد

قابلیت جدید Fire OS پشتیبانی از پروفایل‌ها است. هرکدام از اعضای خانواده می‌توانند صفحه‌ی خانگی مخصوص خودشان را داشته باشند و بدون اختلال در کار هم با مشخصات اختصاصی از نرم‌افزارهای مختلف استفاده کنند.

قابلیت دیگری به نام ASAP نیز اضافه شده که قبلا با Fire TV معرفی شده بود. ASAP سریال یا فیلم‌هایی که احتمالا دوست خواهدی داشت را قبل از این که بدانید به روی دستگاه می‌آورد و در نتیجه هنگامی که دکمه‌ی پخش را فشار می‌دهید زمانی برای اتصال به شبکه از دست نخواهید داد. همچنین قابلیت Firefly که با تلفن همراه آمازون معرفی شده بود به تبلت‌ها نیز راه یافته است. با این قابلیت کاربر با دوربین دستگاه تصویری از کالایی تهیه می‌کند و با آن تصویر در فروشگاه آمازون به دنبال کالا می‌گردد.



دیگر مشخصات این سیستم عامل شامل اضافه شدن امکان پرنیت از صفحه‌ی وب در مرورگر Slik ، بهبود عملکرد و عمر باتری به وسیله‌ی خاموش کردن هوشمند برنامه‌ها و همچنین مجتمع شدن با نرم‌افزار WPS Office برای ویرایش فایل‌های متنی، Word ، EXEL و PowerPoint است.

امکانات دیگری نیز در آینده به Sangira اضافه خواهند شد من‌جمله وب‌گردی مخفیانه در مرورگر Slik و یک کتابخانه‌ی خانوادگی که امکان می‌دهد حساب کاربری آمازون را با فرد دیگری در خانه ارتباط داده و از کتاب، فیلم یا هرچیزی که قبلا خریداری کرده استفاده کنید.


اپلیکیشن واکمن سونی همراه با ویژگی‌های جدید بروزرسانی شد
زومیت/ سونی به تازگی یک بروزرسانی را برای اپلکیشن Walkman ارسال کرده است. در نسخه 8.4 این اپلیکیشن پخش موسیقی سعی شده اشکالات برطرف شوند و در عملکرد برنامه نیز پیشرفت حاصل شود. در اپلکیشن Walkman که برنامه پیش‌فرض پخش موسیقی گوشی‌های شرکت سونی به شمار می‌رود، شما می‌توانید به موسیقی‌های آنلاین و موجود در گوشی خود گوش دهید، پیشنهاد برای گوش دادن به موسیقی‌های جدید را دریافت کنید و بیشتر درباره هنرمندان مورد علاقه خود اطلاعات کسب کنید.



با تکنولوژی‌ +ClearAudio و Digital Noise که سونی در گوشی‌های اکسپریا تعبیه کرده، شما می‌توانید به موسیقی‌های خود با کاهش 98 درصدی صدای پس زمینه و مزاحم، گوش بسپارید و لذت ببرید. بروزرسانی جدیدی که برای این برنامه ارسال شده تنها ۱۱.۸ مگابایت حجم دارد. در این نسخه صفحه خانگی Walkman به شما موسیقی در حال پخش را نشان می‌دهد. همچنین باگ‌های پیشین برنامه از بین رفته‌اند و عملکرد برنامه نیز پیشرفت داشته است. دارندگان گوشی‌های اندرویدی می‌توانند به Update Center مراجعه کنند و نسبت به بروزرسانی این برنامه اقدام کنند.


بررسی نتایج بنچمارک پردازنده A8 اپل
زومیت/ سال گذشته به لطف پردازنده A7، اپل توانست آیفون 5s را تبدیل به اولین گوشی ۶۴ بیتی جهان کند. امسال پردازنده A8 نتوانست لقبی را به بدست آورد و نتیجه‌ای خیره کننده را ثبت کند، اما کمپانی اپل مدعی است که این چیپ تا ۲۵ درصد در عملکرد CPU و ۵۰ درصد در پردازش گرافیکی بازده بیشتری نسبت به نسل قبل خود دارد. در ادامه به بررسی نتایج بنچمارک پردازنده A8 و پردازنده گرافیکی آیفون‌ ۶ و آیفون ۶ پلاس خواهیم پرداخت.

پردازنده مرکزی A8
۲ میلیارد ترانزیستوری که در این چیپ وجود دارد، عددی است که اپل به رخ دیگر کمپانی‌ها می‌کشد. در مقام مقایسه هسول اینتل در حدود ۱.۴ میلیارد ترانزیستور در خود جای داده است. به ندرت پیش می‌آید که اپل به جزییات بیشتری از پردازنده خود ورود کند، اما بنچمارک‌ها فاش کرده‌اند که ما باید به دنبال یک پردازشگر ۲ هسته‌ای تنظیم شده بر فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز بگردیم.

بررسی نتایج بنچمارک پردازنده A8 اپل

بگذارید توضیح دهم که چرا اپل ترجیح می‌دهد به جای صحبت کردن درباره عدد‌ها، به تجربیات واقعی بپردازد. به این خاطر است که چیپست دو هسته‌ای ۱.۴ گیگاهرتزی A8 به نظر همتا یا رقیبی برای چهار هسته ۲.۵ گیگاهرتزی Snapdragon یا ۸ هسته‌ای MediaTek به شمار نمی‌آید. با وجود این، آیفون هیچ مشکلی در پردازش‌های سنگین و سخت ندارد و هر ۲ آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس بار پردازش‌های مختلف را به راحتی مدیریت می‌کنند. لود شدن بازی‌ها، اجرای روان برنامه‌ها و چند وظیفگی سیستم عامل بسیار عالی کار می‌کند.



زمانی که بخواهیم درباره بنچمارک‌ها صحبت کنیم، سخت است که اپل را با رقبای اندرویدی مقایسه کرد. چندین آزمایش میان پلتفرمی وجود دارد، اما ما تصمیم گرفتیم ببینیم که چطور آیفون ۶ می‌تواند در مقایسه با Snapdragon 801 موجود در گلکسی S5 و اچ‌تی‌سی وان M8 برتری خود را نشان دهد. همانطور که در جدول زیر می‌بینید آیفون ۶ در برخی زمینه ها بهتر و در برخی دیگر ضعیف‌تر از رقبا است. در SunSpider هر چقدر امتیاز کمتر باشد بهتر است، آیفون ۶ در این بخش بهترین امتیاز را در بین گوشی‌های هوشمند به دست آورده است. این آزمایش در مرور صفحات وب و نمایش سریع‌تر وب‌سایت‌ها تاثیر دارد. در فعالیت‌های تک-رشته‌ای (single-threaded) درون Geekbench نیز خوب عمل می‌کند و در فعالیت‌های چند رشته‌ای (multi-threaded) فاصله خود با رقبا را حفظ می‌کند. آیفون ۶ مشخصا در Basemark X خوب عمل کرده اما نتیجه‌ی 3DMark به آن خوبی نبوده است.



این نتایج نشان می‌دهند شما نباید از یک تلفن هوشمند پرچم‌دار به دیگری تنها به خاطر تعداد هسته‌ها مهاجرت کنید. همینطور که می‌بینید اپل با داشتن ۲ هسته پردازشی و مزیت پشتیبانی ۶۴ بیتی در هر دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار حداقل تا یک دوره کوتاه تا وقتی که اندروید L با پشتیبانی از چیپست‌های ۶۴ بیتی عرضه شود، نسبتا عالی عمل خواهد کرد.

پردازشگر گرافیکی (GPU)
پردازنده گرافیکی آیفون ۶ مطمئنا عملکرد بهتری نسبت به آیفون‌های قبلی خواهد داشت. در بنچمارک‌های گرفته شده نیز این نکته مشهود است. اپل همچنین هیچ نامی از نوع این پردازنده که بار گرافیکی آیفون‌های اپل را به دوش می‌کشد نبرده است، اما به احتمال فراوان عضوی از خانواده PowerVR خواهد بود (احتمالا PowerVR GX 6630 یا شاید هم PowerVR Series6XT GX6650). همانطور که در پردازنده A7 آیفون 5s شاهد استفاده اپل از PowerVR G6430 بودیم.



همانطور که در جدول بالا نیز مشخص است آیفون ۶ توانسته امتیاز 21.204 را کسب کند و تفاوت نسبتا کمی را با نسل قبل خود یعنی آیفون 5s با امتیاز 20.253 داشته باشد. اگر به تفاوت امتیاز‌های ردیف‌ ۲ و ۳ توجه کنید، متوجه خواهید شد که GPU آیفون 5s نسبت به آیفون 5 پیشرفت فوق‌العاده زیادی داشته و همینطور آیفون‌‌های 5 و 5c پیشرفت شگرفی را نسبت به آیفون 4s نشان می‌دهند. در مقام مقایسه با گلکسی S5 سامسونگ، این دستگاه با پردازشگر گرافیکی Adreno 330 و صفحه نمایش 1080p توانسته امتیاز 23.501 را بدست آورد. با این حال آیفون ۶ اپل قادر است سنگین‌ترین و گرافیکی‌ترین بازی‌های موجود در پلتفرم iOS را به راحتی اجرا کند و هیچ مشکلی در انجام پردازش‌های سنگین نخواهد داشت.



در جدولی که رتبه‌های بنچ‌مارک گرفته شده از GPU دستگاه‌های رده بالا را نشان می‌دهد، آیفون ۶ جایگاه ۱۷ را از آن خود کرده است. در حقیقت پردازنده‌ی گرافیکی A8، نه تنها در پشت سر دستگاه‌های عرضه شده در سال ۲۰۱۴، شبیه به گلکسی S5 سامسونگ، قرار می‌گیرد، بلکه از برخی از گوشی‌های هوشمندی که در سال ۲۰۱۳ عرضه شده اند مانند اکسپریا Z1 سونی، اکسپریا Z اولترا و لومیا ۱۵۲۰ نوکیا (گوشی رتبه اول این لیست)، قدیمی‌تر به نظر می‌رسد.



نکسوس ۵ گوگل نیز توانسته با یک جایگاه فاصله در بالای آیفون ۶ جدید بایستد. احتمال فراوان این نتایج برای آیفون ۶ اصلا خوب به نظر نمی‌رسد و برای طرفداران و کسانی که درگیر شماره‌ها هستند، نامید کننده خواهد بود.

البته نمی‌توان براساس یکی دو نرم‌افزار بنچمارک در باره‌ی قدرت و بازده‌ پردازده‌ی گرافیکی مجتمع شده با سیستم-روی-یک-چیپ A8 اظهار نظر کرد. از طرفی آنچه بیشترین تاثیر را در تجربه‌ی کاربری دارد، اجرای نرم و روان نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها است که تمام بررسی‌های انجام شده بر روی آیفون‌های جدید آن را تایید می‌کنند. با این حال زمانی که A7 معرفی شد، قدرت و بازده‌ی بسیار بالای آن در کنار حافظه‌ی رم و فرکانس پایین، همه را شگفت زده کرد. از طرفی نتایج این بنچمارک‌ها نشان می‌دهند که برخلاف گفته‌های اپل، A8 از نظر قدرت پردازش گرافیکی ۵۰ درصد قوی‌تر از A7 نیست.

پردازشگر حرکتی M8



آیفون ۶ همچنین به پردازشگر حرکتی ارتقا یافته M8 مجهز شده است؛‌ این پردازشگر می‌تواند علاوه بر فشار سنج از شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما پشتیبانی کند. فشار سنج آیفون ۶ می‌تواند فشار هوا را محاسبه کند، پس قادر خواهید بود حتی میزان تغییر ارتفاع خود از سطح زمین را اندازه گیری کنید. این نوع اندازه‌گیری قطعا باعث ساخت اپلیکیشن‌های سلامتی جدیدی برای سیستم عامل iOS خواهد شد.

یکی دیگر از تفاوت‌های جانبی در اندازه‌ی دو آیفون در نحوه مدیریت گرما و انتقال حرارت به بیرون دستگاه است. در بررسی‌های انجام شده از آیفون ۶ به این موضوع اشاره شده است که به دلیل ابعاد کوچک‌تر آیفون ۶، در هنگام اجرای بازی‌ها به طور محسوس متوجه گرم شدن دستگاه شده‌اند، اما آیفون ۶ پلاس به ندرت مشکل گرم شدن زیاد را خواهد داشت.


فروش 325 میلیون دلاری «سرنوشت» در پنج روز!
فارنت/ در طی این پنج روز، سرنوشت بیش از 100 میلیون ساعت بازی شده است و در بازی‌کنندگان این عنوان در همین مدت کم 137 میلیون کار مختلف انجام داده‌اند. اکتیویژن، ناشر عنوان Destiny اعلام کرد که در 5 روزی که از انتشار این بازی در سراسر جهان گذشته بود، این بازی بیش از 325 میلیون دلار فروش داشته است.

در طی این پنج روز، سرنوشت بیش از 100 میلیون ساعت بازی شده است و در بازی‌کنندگان این عنوان در همین مدت کم 137 میلیون کار مختلف انجام داده‌اند. آمار اکتیویژن نشان می‌دهد که این بازی، بهترین میزان استقبال و فروش را در میان بازی‌های جدید منتشر شده در تاریخ بازی‌های رایانه‌ای به نام خود ثبت کرد. قبل از این، سرنوشت به عنوان پیش‌خریداری شده‌ترین عنوان جدید شناخته می‌شد.



تنها یک روز بعد از انتشار، اکتیویژن اعلام کرده بود که تعداد بازی‌های ارسال شده به فروشگاه‌ها نزدیک به 500 میلیون دلار ارزش دارد. دقیقا همان میزانی که این شرکت قبلا ادعا کرده بود که بودجه‌ی ساخت و توسعه‌ی بازی بوده است!

خبرگزاری Media Create هم دیروز صبح اعلام کرده بود که این بازی، در ژاپن 140,780 نسخه فروش داشته است. این بازی در این کشور در انحصار برند پلی‌استیشن قرار دارد. سرنوشت 9 سپتامبر برای پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان عرضه شده بود.


لست پس برای iOS 8 عرضه شد
دیجیاتو/ اپلیکیشن LastPass نسخه جدیدی برای استفاده از امکانات iOS 8 عرضه کرد. لست پس پیش از این و در هفته گذشته از این نسخه رونمایی و امکانات آن را برشمرده بود اما حالا می توانید آن را دانلود/آپدیت کرده و با امکاناتی که در iOS 8 دارید، مورد استفاده قرارش دهید.



با کمک این نسخه می توانید به راحتی و به طور مستقیم از طریق مرورگر سافاری به اکانت های آنلاین خود دسترسی داشته باشید. همچنین امکان استفاده از سنسور TouchID برای لاگین در حساب لست پس نیز در این نسخه گنجانده شده است. LastPass در این نسخه، سادگی کار، راحتی استفاده و سرعت را با توجه به امکانات تازه در سیستم عامل جدید اپل برای گوشی های آیفون لحاظ کرده که تجربه کاربری بسیار بهتری را ایجاد کرده است.

همانطور که گفته شد می توانید با کمک امکان افزونه های سافاری که در نسخه جدید iOS لحاظ شده، به راحتی از لست پس در سافاری استفاده کنید. لست پس ابزاری رایگان برای استفاده در کامپیوتر است اما نسخه موبایلی آن ماهانه ۱ دلار هزینه اشتراک دارد که به نظر میرسد با این قابلیت تازه واقعا ارزشش را داشته باشد.


تبلت های جدید رده اقتصادی آمازون در اندازه های ۶ و ۷ اینچی و نسخه مخصوص کودکان معرفی شدند
دیجیاتو/ آمازون، غول خرید و فروش است و خوب می داند چه کالایی را چه زمانی عرضه کند. این شرکت، بعد از پی بردن به انتقادات زیاد کاربران از کیفیت پایین تبلت های ارزان قیمت موجود در بازار، دو انتخاب پیش روی خود داشت: یا اجازه دهد وضع فعلی ادامه پیدا کند، یا خودش وارد عمل شود. آمازون راه دوم را در پیش گرفته و تبلت های جدید خود را در اندازه های ۶ و ۷ اینچ معرفی کرده که مدل ۷ اینچی در حقیقت جایگزین Kindle Fire HD 7 است.

به جز اندازه نمایشگر، تمامی مشخصات سخت افزاری هر دو دستگاه یکسان است. پردازنده ۴ هسته ای با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز (که مدل آن فعلاً معلوم نیست)، رزولوشن ۱۲۸۰×۸۰۰، باتری با کارکردی ۸ ساعته، پشتیبانی از صدای دالبی دیجیتال پلاس از مشخصات این تبلت ها هستند. همچنین این دستگاه ها به دو دوربین نیز مجهز شده اند که دوربین اصلی آن ها، قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰p را دارد.



سیستم عامل این دستگاه ها، نسخه جدید پلتفرم آمازون یعنی Fire OS 4.0 خواهد بود و قابلیت هایی از جمله Firefly که برای خرید سریع کالاها با اسکن کردن را به ارمغان می آورد. قابلیت جدیدی نیز برای اشتراک محتوا مانند اپلیکیشن ها و کتاب ها با اعضای خانواده اضافه شده تا نیاز نباشد کاربران مجدداً هزینه ای اضافه را برای خرید محتوا پرداخت کنند.

نمایشگر مدل HD 7 از چگالی ۲۱۶ پیکسل در اینچ و مدل ۶ HD از تراکم ۲۵۲ پیکسل در اینچ بهره می برد که برای تبلت هایی در این رده قیمت واقعاً تحسین برانگیز است. همچنین آمازون، از پوشش گوریلا گلس برای صفحه نمایش استفاده کرده تا آن را از آسیب حفظ کند.

جالب است بدانید که این کمپانی، برای سنجش مقاومت تبلت هایش، آن ها را داخل دستگاهی که تکان های داخل کیف را شبیه سازی می کند قرار داده است. در این آزمایش اتفاق های ممکن نیز در نظر گرفته شده اند و تبلت ها حتی در تماس با کرم ضد آفتاب و آب نمک نیز تست می شوند. آمازون ایمان دارد که اینگونه حداقل مطمئن است که تبلت های جدیدش از رقبای ضعیفش بسیار بهتر عمل می کنند.



اما نسخه مخصوص کودکان Kids Edition نام دارد. این مدل، مشخصات تبلت های ۶ و ۷ اینچی یاد شده را دارد، از قاب لاستیکی بهره می برد و دارای گارانتی تعویض ۲ ساله تحت شرایط غیرمتعارف نیز می باشد. همچنین سرویس FreeTime Unlimited که ویژه دریافت محتوای مخصوص کودکان است نیز یک سال به صورت رایگان همراه با این مدل ارائه می شود.

امکانات نرم افزاری نسخه کودکان بیشتر به قابلیت های کنترل والدین (Parental Controls) خلاصه می شود. خرید های داخل برنامه ای، دسترسی به فروشگاه اپلیکیشن ها، ایمیل و مرورگر به صورت پیش فرض قفل هستند. علاوه بر این امکان تنظیم بازه های زمانی -مثلاً ۳۰ دقیقه در روز- برای کار کردن با دستگاه وجود دارد تا کودک نتواند بیش از آن به سرگرمی بپردازد. همپنین ۶ پروفایل متفاوت قابل نصب روی نسخه کودکان هستند و هر یک از پروفایل ها می توانند جداگانه توسط والدین مدیریت شوند.

قیمت مدل HD 6 از ۹۹ دلار و مدل HD 7 از ۱۳۹ شروع شده و هر دو در رنگ های سفید، مشکی، سرمه ای، سرخابی و زرد فسفری موجود خواهند بود. نسخه Kids Edition این دو تبلت نیز از ۱۴۹ دلار برای مدل ۶ اینچی و ۱۸۹ دلار برای مدال ۷ اینچی آغاز می شود.


کنترلر سیم دار اکس باکس وان برای پی سی در ماه نوامبر عرضه خواهد شد
دیجیاتو/ اوایل امسال، مایکروسافت درایورهای مخصوصی منتشر کرد که قابلیت اتصال کنترلر اکس باکس وان به کامپیوتر را امکان پذیر می نمود. اما حالا، این کمپانی، قرار است طراحی مخصوصی از دسته را برای پی سی گیمرها با همان قیمت سابق عرضه کند.

کنترلر اکس باکس وان بیش از ۴۰ نوآوری درون خود دارد و پیش از عرضه ۲۰۰ بار طراحی دوباره را تجربه کرده. مایکروسافت معتقد است این دسته، بهترین کنترلری است که تا به حال برای پی سی گیمرها تولید کرده. اگر ویندوز ۷ و ۸ دارید به راحتی می توانید با اتصال کابل به کامپیوتر، از آن لذت ببرید.



با توجه به اینکه کابل متصل به این دسته قابلیت جدا شدن و حتی اتصال به اکس باکس وان را دارد، منطقی به نظر می رسد که برای هر دو کاربرد روی پی سی و کنسول، با توجه به قیمت ۶۰ دلاری آن، از این محصول استفاده کرد.

تا عرضه استیم کنترلرها که ایده ای نو در زمینه طراحی دسته های بازی هستند، با ۶۰ دلار ۳ گزینه عالی در دسترس دارید. اولی همین کنترلرهای پیشرفته اکس باکس وان با سیم، دومی کنترلرهای پلی استیشن ۴ و در نهایت کنترلرهای Razer Sabertooth با ۶ دکمه اضافه و قابل برنامه ریزی. بسته های جدید مایکروسافت از ماه نوامبر در دسترس قرار خواهند گرفت.


دارندگان آیفون 4 اس بهتر است دستگاه خود را به ios8 آپدیت نکنند
ترنجی/ بالاخره سیستم عامل محبوب اپل به صورت عمومی عرضه شد و ترنجی برای شما طریقه دانلود ونصب قدم به قدم ios8 را آماده کرد. همه دارندگان دستگاه‌های اپل تا آیفون4اس و آیپد2 می‌توانند طعم شیرین این بروز رسانی را بچشند. لذت این به روزرسانی برای دارندگان آیفون 4اس که دستگاهشان همراه با ios 5 عرضه شده است, دو چندان است. آن‌ها 3سال پیش دستگاه خود را خریده اند و حالا هنز هم اپل از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. اما موضوع مهمی‌هست که باید بدانند.



معمولا به روزرسانی‌ها اوضاع عملکرد دستگاه را بهتر می‌کند. ios 8 برای طیف وسیع تری از دستگاه‌ها با رزلوشن‌های پراکنده آماده شده است. از آیفون4اس با نمایشگر 3.4 اینچی تا آیفون6پلاس با نمایشگر 5.5 اینچ … آ .. تفاوت نگرش اپل را در نظر داشته باشید. علاوه بر آن افکت‌های زیبای ios جدید و المان‌های گرافیکی آن شاید برای پردازنده 3 سال پیش زیاد سبک نباشد. علاوه بر این‌ها آیفون4اس به جز رابط کاربری و چندین مورد حساتی امنیتی و امثال این, مورد دیگری را از ios8 نمی‌تواند داشته باشد. مثلا Air Drop و touch ID یا apple pay . طبیعی است چون سخت افزار مورد نیاز را ندارد. پس چه لزومی‌به آپدیت هست وقتی که طبق آزمایشات انجان شده این به روز رسانی تاثیر منفی روی عماکرد آیفون4اس می‌گذارد؟ در آزمایشی که در Phonearena انجام شده است آن‌ها توانسته اند جدول زیر را تهیه کنند:



tymeهمانطور که می‌بینید عملکرد دستگاه در اجرا برنامه‌های حیاتی و روزمره به صورت تقریبا محسوسی تفاوت داشته است. البته به روزرسانی را می‌توان الزامی‌دانست, چرا که موارد امنیتی را ارتقا می‌دهد.


ناسا اسپیس ایکس و بویینگ را برای انتقال فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی انتخاب کرد
به‌زودی، فضانوردان #ناسا با فضاپیماهای جدیدی راهی ایستگاه فضایی و سایر مقاصد فضا خواهند شد. پس از یک رقابت چهارساله بین شرکت‌های اسپیس‌ایکس، بویینگ و سیرا نوادا، ناسا شرکت‌های اسپیس‌ایکس و بویینگ را برای تحقق هدف برنامه خدمه تجاری ناسا انتخاب کرد. این شرکت‌ها تا سال 2017 طرح‌های خود را تکمیل و تست کرده و از سال 2017 فضانوردان ناسا از خاک امریکا به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب خواهند شد. اگر همه چیز مطابق نقشه پیش برود، وابستگی ناسا به کپسول‌های #سایوز روسیه کاهش یافته و حتی قطع خواهد شد. از سال 2011 که شاتل‌های فضایی ناسا پس از سی سال فعالیت بازنشسته شدند، کپسول سایوز برای پرتاب فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده می‌شود و هزینه هر صندلی بیش از 70 میلیون دلار است. چارلز بولدن، رئیس فعلی سازمان ناسا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: "اطلاعیه امروز، زمینه را برای گشایش هیجان انگیزترین و بلندپروازانه ترین دوره در تاریخ ناسا و پرواز فضایی سرنشین‌دار مهیا خواهد کرد.”

ناسا با این دو شرکت، قراردادی با مجموع ارزش 6.8 میلیارد دلار منعقد کرده است. گزارش‌های قبلی مدعی بودند که بویینگ در این مرحله اسپیس‌ایکس را پشت سر گذاشته است. اما این ادعاها ناشی از بزرگنمایی بیش از حد این واقعیت بوده که از این 6.8 میلیارد دلار، 4.2 میلیارد دلار به بویینگ و 2.6 میلیارد دلار به اسپیس‌ایکس تعلق گرفته است. اختلافی که چندان قابل توجه نیست و به احتمال زیاد، هر دو شرکت تا 2017 موفق به تکمیل طرح‌های خود خواهند شد. نکته جالب در مورد انتخاب این دو شرکت در کنار هم این است که بویینگ شرکتی با سابقه طولانی و معروف در صنعت هوافضاست، اما اسپیس‌ایکس دوازده سال بیشتر نیست که تاسیس شده است.



به‌گفته ناسا، سپردن مسئولیت انتقال فضانوردان به مقاصد ارتفاع پایین به بخش خصوصی می‌تواند دست سازمان ناسا را برای کاوشهای عمیق‌تر منظومه شمسی و رسیدن به مقاصدی مانند مریخ و ماورای آن بازتر کند.هر دوی این شرکت‌ها در وضعیت خوبی هستند و طرح‌هایشان به‌خوبی پیش می‌رود. بویینگ هزاران پرسنل در حال کار روی کپسول CST-100 دارد و تقریباً تمام فضاپیماهای سرنشین‌دار امریکایی را تاکنون ساخته است. اسپیس‌ایکس هم از بدو تأسیس روی همین هدف کار می‌کرده و کپسول دراگون بدون سرنشین‌اش که مبنای طراحی دراگون سرنشین دار است، اکنون در انتقال محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی به‌کار می‌رود.

بویینگ، کپسول CST-100 را بطور رسمی‌در ماه می‌امسال رونمایی کرد. این کپسول، هفت فضانورد را در محیط نسبتاً کوچکی حمل می‌کند، اما استفاده از پنجره‌های بزرگ بدون جوش و آرایه‌ای از LCD‌های لمسی و استفاده از نور محیطی آبی حس بهتری ایجاد می‌کند و محیط راحت تری برای فضانوردان فراهم می‌کند. چالش باقی‌مانده برای بویینگ، بردن این کپسول به سکوی پرتاب است. بویینگ انتظار دارد از راکت Atlas V استفاده کند، اما با شرکت Blue Origin برای طراحی موتوری برای راکت اطلس همکاری خواهد کرد. چون موتورهای راکت اطلس فعلاً در روسیه تولید می‌شود و بویینگ ترجیح می‌دهد موتوری جایگزین در خود امریکا تولید شود.

مسأله پرتاب برای اسپیس‌ایکس چالش بزرگی محسوب نمی‌شود و شاید دلیل تعلق گرفتن بودجه کمتر به اسپیس ایکس همین باشد. اسپیس ایکس در حال حاضر پرتابگر اختصاصی خودش را دارد. راکت فالکون 9 قادر به حمل کپسول دراگون بوده و مرحله اول راکت قابل بازیافت است. کپسول دراگون V2 نیز قادر به حمل هفت سرنشین است. مدل باری آن، تنها مجهز به پیشران‌های کوچک برای مانور مداری است. اما مدل سرنشین دار آن قرار است به موتور نیرومند سوپردراکو مجهز شود، و قادر خواهد بود تا در هر نقطه دلخواهی، با دقتی در حد بالگرد فرود بیاید.

با توجه به دستاوردهای مرتبطی که تاکنون شرکت اسپیس‌ایکس داشته، به‌نظر می‌رسد به آنچه که ناسا می‌خواهد نزدیک‌تر است. پس دلیل واقعی کم توجهی جزئی ناسا به اسپیس‌ایکس چیست؟ با اینکه اسپیس‌ایکس در حال به‌کار گیری تکنولوژی‌های جدیدی است و حتی راکت مورد نیاز برای پرتاب را نیز دارد، احتمال می‌رود که محصول بویینگ کاملاً مطمئن و بدون نقص باشد. با اینکه اسپیس ایکس تاریخچه خوبی داشته، به هر حال یک شرکت نوپاست و هر احتمالی را باید در نظر گرفت. نتیجه هرچه باشد، بویینگ و اسپیس‌ایکس مسلماً تأثیر بزرگی در صنعت خصوصی فضا خواهند گذاشت و این دو شرکت در مورد احتمال همکاری با سایر کشورها و سازمان‌های علمی‌و هر شخص یا سازمان دیگری که سفارش پرتاب دهد، صحبت کرده‌اند.



دو شرکتی که از گردونه رقابت خارج شدند، شرکت‌های سیرا نوادا و شرکت بلو اوریجینز بودند. شرکت سیرا نوادا با فضاپیمای دریم چیسر که مشابه شاتل فضایی ناسا بود و دارای بال بوده و امکان فرود روی باند فرودگاه را داشت و شرکت بلو اوریجینز با کپسولی به‌نام اسپیس ویکل وارد رقابت شده بودند. پایه‌گذار بلو اوریجینز، جف بزوس، مانند الون ماسک یک میلیاردر بوده و پایه‌گذار فروشگاه اینترنتی آمازون است. این دو شرکت همچنان به تکمیل طرح خود و همکاری با سایر سازمان‌ها، اشخاص و شرکت‌ها ادامه خواهند داد.

با اینکه بویینگ و اسپیس ایکس به مرحله جدیدی راه یافته اند، هنوز مراحل مهم دیگری را باید پشت سر بگذارند، ناسا از هردو شرکت انتظار دارد تا 2017 یک مأموریت سرنشین‌دار اثباتگر فناوری، به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام دهند. به‌گفته چارلز بولدن، ناسا از هردوی این فضاپیماها تا زمانی که نیازمندی‌های سازمان را تأمین کنند استفاده خواهد کرد.


جمع بندی از سالار واعظی

انتشار اخبار در این بسته خبری لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از رسانه‌های دیگر بازنشر می‌شود.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار