نصر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پدیده‌ کودک آزاری بیشترین علت تماس با خط 123 / کودک آزاری در خانواده‌های معتادان بیشتر است

مدیرکل دفتر امور آسیب‌ دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: پدیده‌ی کودک آزاری بیشترین علت تماس با خط 123 است که این سه در خانواده‌های معتادان بیشتر دیده می‌شود.

ولی‌الله نصر مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، عنوان کرد: بیشترین تماس‌های شهروندان باخط 123(مرکز فوریت‌های اجتماعی) پدیده کودک آزاری که معمولا این امر در خانواده‌های معتادان بیشتر دیده‌ می‌شود.

وی ادامه داد:  در این راستا سازمان بهزیستی کشور از همکاران و کارشناسان خود در حوزه‌ کودک آزاری در سامانه 123 و مراکز مداخله در بحران دعوت به عمل آورد تا در برنامه آموزشی که با حضور هیات علمی دانشگاه و روانپزشکان برگزار می شود شرکت کنند.

نصر با اشاره به اینکه کودک آزاری حتی در خانواده‌های با فرهنگ و بدون آسیب اجتماعی نیز دیده می‌شود افزود: تنها تنبیه جسمی و بدنی را نمی‌توان کودک آزاری تلقی کرد بلکه فراموشی، غفلت و بی‌توجهی به کودکان نیز نوعی کودک آزاری محسوب می شود.

وی اظهار داشت: رویکرد اصلی ما این است که کودک در درون خانواده و یا حتی بستگان ساماندهی شود و تا حد امکان از خروج او  از خانواده جلوگیری شود.

نصر خارنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور با برگزاری این دوره های آموزشی برای همکاران خود در حوزه کودک آزاری و مراکز مداخله در بحران سعی می‌کند تا ضن آموزش به این افراد به آنها کمک کند تا از تجارب یکدیگر استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پدیده ، کودک ، تماس ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار