یک نماینده مجلس خبر داد:

اقشار کم درآمد برای مسکن نیاز به طرح جامع‌تری دارند

فلاحی باباجان گفت: طرح جامع مسکن به بازار مسکن کمک وافری کند اما همه اقشار نمی‌توانند وارد این صندوق شوند نیاز به طرح جامع‌تری برای تامین مسکن آنهاست.

عباس فلاحی باباجان عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مزایای طرح جامع مسکن و اهداف آن گفت: طرح جامع مسکن از دیگر برنامه‌هایی است که برای بهبود وضعیت مسکن طرح شده و اعضای کمیسیون عمران هم اعتقاد دارند که این طرح می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما موضوع مهم در این بحث جامعیت آن است.
 
این نماینده مجلس در ادامه افزود: این صندوق به خاطر هزینه‌ای که دارد عده‌ای اصلا توانایی ورود به آن را ندارند عده‌ای که قشر آسیب‌پذیر هستند و قانون اساسی روی آنها تاکید دارد.
 
این نماینده مجلس درباره مزایای این طرح گفت: حسنی که این طرح دارد شروع خوبی برای مسکن است که با توجه به وضعیت مالی کشور نگرش جدیدی به بخش مسکن شده و قشر متوسط در این طرح دیده شدند که حدود 50 درصد از مبلغ را می‌توانند تامین کنند.
 
فلاحی باباجان افزود: طبق رشد جمعیتی کشور ما طی 10 سال آینده نزدیک به 40 میلیون مسکن نیاز داریم ولی بر اساس وضعیت مالی کشور کافی نیست و نیاز به طرح‌های جامع‌تری برای بهبود وضعیت مسکن افراد کم درآمد داریم.
 
این نماینده مجلس در ادامه درباره شرایط اجرای این طرح گفت: این طرح باید بیشتر بررسی کارشناسی شود چرا که وضعیت فعلی کشور در این شرایط به گونه‌ای است کوچکترین اشتباه به ضرر مردم به قشار کم درامد خواهد بود و ما بخش مسکن را در قانون اساسی با نگرش حمایتی دیدیم که اگر حمایتی صورت نگیرد این طرح‌ها نیز برای بهبود وضعیت مسکن کارساز نخواهد بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار