عضو هیئت مدیره انجمن نساجی خبر داد؛

گسترش تولید چادر مشکی با گزینش افراد موفق در صنعت نساجی

حائری گفت: می توان با گزینش افراد موفق در همه بخش های صنعت نساجی، زمینه را برای گسترش تولید چادر مشکی فراهم کرد.

علیرضا حائری عضو هیئت مدیره انجمن متخصصین نساجی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،درباره علل واردات چادر مشکی به کشور گفت: کشور ما با اینکه عمده ترین مرکز مصرف کننده چادر مشکی در جهان است، ولی با این حال ما در زمینه تولید موفق نیستیم و تامین نیاز داخلی ما با کمک واردات صورت می گیرد که نیاز به یک برنامه ریزی بلندمدت در این زمینه برای تولید و توسعه پایدار داریم.

حائری درباره مهمترین دلایل و معضل در این زمینه گفت: مهمترین دلیل این است که عزم و اراده محکم برای تولید چادر مشکی وجود ندارد و از سرمایه گذار این حوزه حمایت کافی صورت نمی گیرد و کم کاری نهادها نقش موثری در این زمینه ایفا می کند.

عضو هیئت مدیره نساجی ایران گفت: البته در این زمینه دلایلی مثل کمبود تکنولوژیک و دانش کافی وجود دارد، اما نمی تواند مهمترین و اصلی ترین دلایل باشد در زمینه واردات هم باید گفت، اصنافی در کشور رسالت واردات و توزیع را برعهده دارند ، وقتی کمبودی در هر حوزه ای مشاهده کنند، قطعا اقدام به واردات آن می کنند.

حائری درباره مشکلات و چالش ها در این زمینه گفت: مشکل اصلی این است که نهادهای تصمیم گیرنده مشوق ها و تسهیلات کافی در این عرصه ارائه نمی دهند و برنامه مدونی هم در حمایت از تولید داخلی وجود ندارد و اتفاق جدی نیفتاده است، در صورتی که مامتخصصین و سرمایه گذاران خوبی در اختیار داریم.

این عضو هیئت مدیره درباره راهکار گسترش توسعه و تولید آن در داخل گفت: برای پیشرفت در این زمینه می توان افراد موفق در صنعت نساجی را درهمه زمینه ها گزینش کرد و از آنها خواست به دنبال ایجاد کارخانه های تولید چادر مشکی باشند و راه دیگر جذب سرمایه گذار خارجی این است که با توجه به برندهایی که در بازار ما وجود دارد، بتوانیم آنها را با ارائه تسهیلات و بهبود فضای کسب و کار به سرمایه گذاری و مشارکت با سرمایه گذار داخلی تشویق کنیم.

وی در پایان گفت: با جذب سرمایه گذار خارجی علاوه بر اینکه تولید را سر و سامان می دهیم، با کمک دانش و تکنولوژی و علم مدیریت آنها راه موفقیت بسیار کوتاهتر خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار