معرفی مستندهای بین‌الملل جشنواره مقاومت؛

از ماجرای انفجار مرکز یهودیان در بوینس آیرس تا پشت صحنه قاچاق اعضای بدن در اسرائیل

مستندهای مسابقه بین الملل جشنواره مقاومت با تنوع مضمونی و کثرت موضوعی بسیاری انتخاب شده اند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ مستندهای مسابقه بین الملل جشنواره مقاومت با تنوع مضمونی و کثرت موضوعی بسیاری انتخاب شده اند. در این آثار از ماجرای انفجار مرکز یهودیان سال 1994در بوینس آیرس و تلاش فلسطینیان برای عبور از دیوار حائل میان فلسطین و اسرائیل، 23 سال دیکتاتوری فاسد تونس، قربانیان حقوق بشر در مراکش، پشت صحنه قاچاق اعضای بدن در اسرائیل، افشای رازهایی رسانه‌های آمریکاییدر باره مسلمانان و اعراب و ... پرداخته شده است.
 
 موضوع شناسی و مشخصات مستندهای بین الملل جشنواره مقاومت به این شرح است.
 
"تكرار آميا"
 
ماریا پومیر  با فیلم مستند "تكرار آميا" در بخش مسابقه مستندهای بین الملل جشنواره مقاومت حضور دارد. فیلم ماریا پومیر  به ماجرای انفجار مرکز یهودیان سال 1994در بوینس آیرس می پردازد.
 
ماریا پومیر در خانواده ای اهل بوینس آیرس به دنیا آمد. تحقیقات او بیشتر در زمینه آمریکای لاتین، کوبا و تاریخ قرن است. او بیشتر به دلیل فعالیت هایش در مورد موضوع اسرائیل و فلسطین مشهور است.
 
5 دوربین شکسته
 
فیلم 5 دوربین شکسته به کارگردانی عماد برنات و گای داویدی است که فیلمی عمیقا شخصی در باره مقاومت غیر خشونت آمیز در بیل-این، روستایی در کرانه غربی که توسط نیروهای اسرائیلی تهدید می شود..
 
عماد برنات عکاس و فیلمبردار مستقل فلسطینی است. او برای شبکه های تلویزیونی مانند الجزیره و تلویزیون فلسطین عکاسی می کند.
 
گای داویدی مستند ساز و مدرس سینما است. او فیلم های کوتاه بسیاری را مانند در مرحله پیشرفت، کلمات کلیدی، و زنان علیه محدودیت ها را کارگردانی کرده است.
 
دشمن جهانی
 
دشمن جهانی به کارگردانی جیمی اوترو رومانی است . پس از 23 سال دیکتاتوری فاسد تونس مردم متحد می شوند تا بن علی دیکتاتور این کشور را از قدرت برکنار کنند و جرقه بهار عربی شد. این حادثه تاریخی در حافظه مردم این کشور باقی مانده است.
 
جیمی اوترو رومانی تهیه کننده، فیلمساز و کارافرین با هشت سال سابقه تولید پروژه های متداول و آن لاین رسانه ای است. آثار مهم او در مقام  تهیه کننده شامل فیلم های آسیب پذیرها و خون آشام در چاه و کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم نانو کاست است.
 
نفوذی
 
نفوذی به کارگردانی خالد جرار است. این فیلم که برنده سه جایزه از جشنواره فیلم دبی است نشان دهنده تلاش فلسطینیان برای عبور از دیوار حائل میان فلسطین و اسرائیل است. با دیدن هر بار تلاش آن ها جدیت و فوریت این کار احساس می شود.
 
خالد جرار متولد جنین و فارغ التحصیل دانشگاه پلی تکنیک فلسطین در رشته طراحی داخلی است. او در سال 2004 وارد عرصه عکاسی شد. اولین نمایشگاه آثار جرار در کرانه غربی بیت المقدس برگزار شد. این هنرمند فلسطینی در سال 2008 فیلمسازی را آغاز کرد.
 
بپر
 
بپر به کارگردانی جینا آنگلون، منا استوارت، پاتریک الکساندر استوارت. فیلم «بپر» درباره شهر آکا است که درگذشته با دیوار محاصره شده بوده است. فیلم بر روی ساکنان فلسطینی که این شهر قدیمی را خانه صدا می زنند تاکید می کند.
 
منا استوارت هنرمندی است که اولین تجربه فیلم سازی خود را با فیلم «بپر» به نمایش گذاشت. او در این پروژه نقش اساسی را ایفا کرده است. از دیگر آثار او می‌توان به مستند تلوزیونی رنه و من: از آشوویتز تا آمریکا اشاره کرد
 
بن بست
 
بن بست به کارگردانی دومینیک براون است. مستندی که  به وضعیت سیاسی و حقوق بشر مردم سهراوی می پردازد. مصاحبه های مختلفی در مورد قربانیان حقوق بشر مانند زنی که در خانه اش توسط نیروهای امنیتی مراکش کشته شد. همچنین اشاراتی به کشورهای خارجی منطقه مانند فرانسه می شود.
 
دومینیک براون متولد سال 1980 است و به عنوان مستند ساز مستقل در لندن فعالیت می کند. از آثار او می‌توان به مستند کوتاه پرنده بهشتی فراموش شده اشاره کرد.
 
میتسواخ
 
میتسواخ به کارگردانی ویتولد گادوسکی است و فیلمی تکان دهنده است. فیلم نشان دهنده پشت صحنه قاچاق اعضای بدن در اسرائیل و کشور های دیگر مانند اکراین، ترکیه، کلمبیا، چین و فیلیپین می پردازد. کارگدان فیلم تلاش می کند دلیل این اتفاق و پس زمینه های فرهنگی و اقتصادی آن را بررسی کند.
 
ویتولد گادوسکی روزنامه نگار، نویسنده، اقتصاددان، فیلمنامه نویس و کارگردان مستقل است. او بین سال های 2007 تا 2009 در تلویزیون لهستان مشغول کار شد و در سال 2010 رییس شبکه 1 لهستان بود.
 
کابوس والنتینو
 
کابوس والنتینو به کارگردانی مایکل سینگ و کاترین جردن است. این مستند پرده از رازهایی برمی‌دارد که رسانه‌های آمریکایی طبق آنها مسلمانان و اعراب را تصویر می کنند. فیلم زبان روزانه رسانه ها و اطلاع رسانی نادرست آنها را در این بخش از دنیا را به چالش می کشد.
 
مایکل سینگ نویسنده و کارگردانی است که با آثاری چون کابوس والنتینو (2012)، ملکه شورشی (2009) و آواز زندانی (2008) شناخته می‌شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.