آیت‌الله اراکی :

اتحاد علمای مقاومت صف واحد علیه استکبار است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اتحاد علمای مقاومت که یک تشکیلات جهانی و بین المللی است، یک صف واحد علیه جبهه استکبار است.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ "آیت‌الله اراکی" در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در دانشگاه تهران ضمن تاکید بر اتفاق بزرگی که در یکی دو هفته گذشته در تهران ما شاهد آن بودیم اظهار داشت: اتفاق بزرگ این بود که همایش بزرگ علمای جهان اسلام رخ داد و اتحاد جهانی علمای مقاومت شکل گرفت.

وی ادامه داد: اتحاد علمای مقاومت که یک تشکیلات جهانی و بین‌المللی است علمای پشتیبان را گرد هم جمع می‌کند همچنین آنها را در یک صف جلوی جبهه استکبار متحد می‌کند از یک ایده اسلامی و عقبه قرآنی برخواسته است.  
   
آیت الله اراکی اظهار داشت: در قرآن کریم برای مومنین و جامعه ایمانی هویت ویژه‌ای تعریف شده که این هویت ویژگی‌هایی دارد‌آیه قرآنی در این زمینه وجود دارد که ذکر شده اگر از هویت ایمانی برخوردار باشید همیشه برتری دارید این برتری در جای دیگری هم اشاره شده است که هیچ گاه برای کافران بر مومنین راه سلطه و تسلط داده نخواهد شد.

وی افزود:همیشه جامعه ایمانی به شرط ایمان جامعه برتر است ویژگی جامعه ایمانی همیشه در برابر دشمن پیروزاست و همیشه در رویارویی با اشغاگر پیروز است، خدای متعال در آیه 55 و 56 سوره مائده اشاره‌ای به این ویژگی اساسی می‌کند و می‌فرماید حزب خدا همیشه همیشه حزب پیروز است در رویارویی با ،‌درگیری‌ها، جنگ‌ها، تقابل‌ها و رو در روی هم ایستادن‌ها همیشه پیروز حزب‌الله است.
   
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: اگر جامعه ایمانی به شرط ایمان عمل کند و آن شرط ایمان پذیرش حضرت محمد(ص) که محور اصلی جامعه اسلامی و هسته شکل‌گیری جامعه ایمانی همچنین منبع هویت جامعه ایمانی است این جامعه ایمانی با پیروی از حضرت محمد(ص) شکل و هویت می‌یابد این که مودت اهل بیت پیامبر آن هویت ایمانی که خاصیت هویت ایمانی را در جامعه اسلامی ایجاد می‌کند به وسیله این موضوع  پیروی به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: ما این خاصیت را در دوران جنگ،‌ پیش از جنگ و انقلاب همچنین در دوران صدور انقلاب، خط مقاومت در جنوب لبنان و غزه با تجربه و احساس عینی این حقیقت برای ما روشن شد و حیف است ما که این راه را یافته‌ایم وقتی ملت ما زیر چتر ولایت به هم پیوستند هویت ایمانی در جامعه به وجود آمد و پیروز شدیم این هویت ایمانی به وسیله اطاعت به وجود آمد.
   
آیت‌الله اراکی افزود: سومین ویژگی جامعه ایمانی عزت است و ذلت‌پذیر نیست رسول خدا فرمودند مومنان برای ما ذلت معنایی ندارد یعنی اینکه هویت جامعه ایمانی ذلت‌پذیر نیست در جای دیگر خدای متعال فرمودند عزت، از آن خدا،‌ رسول خدا و جامعه ایمانی است عزت از جامعه ایمانی جدا شدنی نیست.

وی اظهار داشت: همچنین در جای دیگری ذکر شده منافقان برای دستیابی به عزت و افقی روشن‌تر دست به دامان کافران می‌شدند و فکر می‌کردند اگر به کافران بپیوندند به عزت و برتری می‌رسند همان پنداری که رگه‌های آن را در جلوه‌های پهلوی در جامعه ما شاهد آن بودیم همچنین برخی گمان می‌برند اگر زیر بار ابر قدرت‌ها و امثال مانند آمریکا بروند به قدرت خواهند رسید، ‌قرآن کریم به شدت این افراد را نفی می‌کنند.

آیت الله اراکی خاصیت دیگر جامعه ایرانی را عزت دانست و یادآور شد: خداوند متعال می فرماید هیچ گاه هویت جامعه ایمانی ذلت را نمی‌پذیرد و در جای دیگر اشاره می‌کند که در جامعه ایمانی عزت از آن خدا و رسولش خواهد بود و عزت از این جامعه جدایی ناپذیر است.

وی اظهار داشت: بر اساس آنچه در قرآن آمده منافقان برای دستیابی به عزت و افتخار دست به دامن کافران می‌شوند و می‌پندارند اگر به آنها اعتماد کنند به عزت و قدرت می‌رسند، مساله‌ای که ما در گذشته در جلوه‌های منحط پهلوی و گاه در جامعه کنونی شاهد آن هستیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: عده‌ای گمان می‌کنند که اگر ما به آمریکا بپیوندیم و شرایط آنها را بپذیریم به عزت و قدرت می‌رسیم، حال آنکه قرآن کریم این مساله را به شدت رد کرده و می‌فرماید این رویه منافقان است و به آنها بشارت عذاب داده است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه عزت و شکوه و پیروزی تنها در سایه پیوستن به ولایت میسر می شود، دیگر ویژگی جامعه ایمانی را یکپارچگی و یکدستی دانست و افزود: جامعه مومن نمی‌تواند جامعه متخاصم باشد.

وی با طرح این سوال که اطاعت از فرمان خداوند متعال از چه طریقی حاصل می شود؟، بیان کرد: این امر از راه ولایت امکان پذیر است و ما باید رهبری داشته باشیم که فرمان خداوند را در روابط سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی برای ما بازگو کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران اکنون الگویی برای جامعه ایمانی است، تصریح کرد: صرف نظر از ایران، بدترین کشتارها و حوادث تلخ ضد انسانی اینک در جامعه اسلامی رخ می‌دهد.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اینکه جامعه عظیم اسلامی توان مقابله در برابر جمعیت چهار میلیون نفری رژیم صهیونیستی را ندارد، از هم گسستگی است زیرا آنچه که جامعه اسلامی را متحد و یکپارچه می سازد جمع شدن حول محور قرآن کریم، رسول خدا (ص) و اهل بیت علیهم السلام است.

وی با بیان اینکه امروز اگر مسلمانی سر بلند می‌کند، اگر جامعه اسلامی عزتی دارد به عزت ملت ایران و ولایت است، از امت اسلامی خواست به ولایت الهی و محمدی و وحدت باز گردند و با همدلی و به راه انداختن جنبش نهضت کمک رسانی به مردم غزه و آسیب دبدگان از تکفیری‌ها و رژیم صهیونیستی آینده روشنی برای جامعه اسلامی رقم بزنند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار