چگونه کلاس اولی‌ها را راهی مدرسه کنیم؟

وی خطاب به والدین کلاس اولی‌ها گفت: با برخورد مناسب در نخستین روز‌های مدرسه اجازه ندهید فرزندانتان مدرسه گریز بشوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، ‌یک روانشناس کودک به والدین کلاس اولی‌ها توصیه کرد: با برخورد مناسب در نخستین روز‌های مدرسه فرزندانشان را راهی مدرسه کنند و اجازه ندهند فرزندانشان مدرسه گریز بشوند.

عظیم عظیمی در آستانه سال تحصیلی جدید در گفت و گو با ایسنا، به بیان توصیه‌های برای آماده سازی کلاس اولی‌ها برای ورود به مدرسه پرداخت و گفت: خانواده‌ها باید قبل از شروع سال تحصیلی کلاس اولی‌ها را برای حضور در مدرسه آماده کرده و از مدرسه به عنوان یک مکان خوب یاد کنند.

این روانشناس کودک با اشاره به اینکه ساعات حضور کلاس اولی‌ها در مدرسه برای آن‌ها نسبتا زیاد و خسته کننده است، گفت: کلاس اولی‌ها آمادگی لازم برای حضور در مدرسه و انجام تکالیف آن را ندارند، لذا والدین باید با برنامه ریزی درست از روز‌های قبل از شروع سال تحصیلی جدید فرزندانشان را برای ورود به مدرسه آماده کنند.

این روانشناس کودک با بیان اینکه صحبت کردن در مورد دشواری‌های مدرسه می‌تواند انگیزه کلاس اولی‌ها را برای حضور موفق در مدرسه کم کند، از والدین و اطرافیان کلاس اولی‌ها خواست در مورد دغدغه‌ها و سختی‌های مدرسه رفتن حرف نزنند.

عظیمی با اشاره به اینکه مدرسه نخستین مکان رسمی است که افراد در سنین کودکی با آن روبرو می‌شوند، گفت: توصیه می‌شود والدین و اولیای مدرسه نخستین روز‌های حضور در مدرسه را برای کلاس اولی‌ها با شور و نشاط همراه کرده و از این طریق مدرسه را به عنوان یک محل آموزشی شاد به کلاس اولی‌ها بشناسانند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از کلاس اولی‌ها در نخستین روز های مدرسه با مشکل جدایی از والدین مواجه می‌شوند، به والدین این گونه دانش آموزان توصیه کرد: با مشاوره با کارشناسان برخورد مناسب با کلاس اولی‌ها داشته باشند و مدرسه را برای فرزنداشان به یک مکان آموزشی به دور از ترس و دلهره تبدیل کنند.

وی خطاب به والدین کلاس اولی‌ها گفت: با برخورد مناسب در نخستین روز‌های مدرسه اجازه ندهید فرزندانتان مدرسه گریز بشوند.

وی در ادامه به بیان توضیحاتی در مورد نحوه رفتار با کلاس اولی‌ها در روز‌های نخستین حضورشان در مدرسه پرداخت و گفت: توصیه می‌شود والدین در روزهای نخستین مدرسه به کلاس اولی‌ها روحیه بدهند و نگذارند انجام تکالیف مدرسه خاطره بدی را از مدرسه رفتن در ذهن فرزندانشان رقم بزند.
برچسب ها: کلاس ، اولی ها ، مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.