طباطبایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مجازات اعدام تنها محدود به ایران نیست

عضو کمسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: مجازات اعدام و سلب حیات در کشورهای مختلف اعم از کشورهای همسایه، اروپایی و آمریکایی نیز وجود دارد و فقط محدود به ایران نمی‌شود.

"محمدرضا طباطبایی"در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا مجازات اعدام در کشورهای دیگر نیز وجود دارد گفت: مجازات اعدام و سلب حیات در کشورهای مختلف اعم از کشورهای همسایه، اروپایی و آمریکایی نیز وجود دارد و فقط محدود به ایران نمی‌شود.

وی افزود: تنها در برخی از کشورها مجازات سلب حیات تبدیل به حبس‌های طویل المدت شده است که البته این برخلاف قوانین و فطرت انسان و عقل است به هر حال کسی که مرتکب قتل می‌شود و فردی بی‌گناه را می‌‌کشد مطابق قوانین اسلامی قصاص نفس در برابر نفس باید صورت بگیرد.
 
عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: جالب است بدانیم در عربستان که در همسایگی ما واقع است این حکم به سادگی اجرا می‌شود و علاوه بر آن مجازات قتل ید، قصاص نفس و.... نیز اجرا می‌شود و هیچ نهاد و سازمان بین‌المللی نیز معترض آن نمی‌شود همچنین در چین نیز مجازات اعدام برای خیلی از سوءاستفاده کنندگان مالی وجود دارد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در ایران تعدد این مجازات به دلیل حجم زیاد ترانزیت مواد مخدر و جدیت کشورمان برای مبارزه با این پدیده شوم  اجرای این حکم بیشتر نمود پیدا می‌کند و به همین دلیل نهادهای بین‌المللی سعی در بزرگنمایی و جلب توجه در مورد این حکم حقوقی در کشورمان دارند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار