زهرا ساعی اعلام کرد

رونق تولید در گرو مشارکت بالای مهارت دیدگان

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از بستر‌سازان اشتغال زمینه گسترش مهارت و مشارکت تعداد زیادی از افراد را در تولید فراهم کرده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، زهرا ساعی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران عصر دیروز در مراسم افتتاحیه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای محصول محور پوشاک واقع در مشیریه گفت: امروز کارآفرینی به عنوان عاملی مهم و ضروری برای توسعه اقتصادی در هر کشوری محسوب می‌شود چرا که توسعه کارآفرینی اشتغالزایی پایدار و گسترش عدالت را به همراه می‌آورد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه کارآفرینی فرآیند کشف و بهره مندی و ارزش آفرینی در عرصه‌‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و اساس توسعه پایدار است، تصریح کرد: در بسیاری از کشورها به دلیل نداشتن منابع مالی به مدد ابتکار و خلاقیت، به کارآفرینی روی آورده و توانسته‌اند خود را در گروه کشورهای پیشرو قرار دهند.همچنین توجه بیشتر به این کشورها نشان می‌دهد که در زمینه فرهنگ کارآفرینی و آموزش آن از سنین  کودکی به منظور نهادینه شدن این امر برنامه ریزی گسترده‌ای داشته‌اند.
 
ساعی ادامه داد: همچنین آمارها نشان می‌دهد که 91 درصد شغل جدید در این کشورها از سوی شرکتهای کوچک که بیش از 100نفر در آنها فعالیت ندارند ایجاد شده که سهم به سزایی را در اشتغالزایی و رونق کسب و کار داشته است ضرورت توجه به این امر در کشور ما نیز ضروری است.
 
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران با اشاره به ضرورت توجه به تمامی ابعاد اشتغالزایی در جامعه به ویژه برای زنان تصریح کرد: توجه به اهمیت بحث اشتغال در کشور و مسئولین سنگین دولت در این خصوص موجب شده تا ریاست جمهوری و هیات دولت تمامی هم و غم خود را متوجه این موضوع کرده و با حساسیت ویژه در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم گام بردارند.
 
وی در ادامه به فعالیت‌های موثر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این خصوص اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نهادی تأثیرگذار و بسترساز برای اشتغال تاکنون موفق عمل کرده است و زمینه گسترش مهارت و مشارکت تعداد زیادی را در بخش تولید فراهم کرده است.
 
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران خاطر نشان کرد: شرایط کنونی کشور همت مضاعفی را برای اشتغال و تولید به ویژه در مناطق محروم می‌طلبد که راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای محصول محور پوشاک به عنوان یکی از طرح‌های مفید و موثر در این عرصه گامی رو به جلو محسوب می‌شود و امیدواریم شاهد افتتاح چنین طرح‌هایی با حضور و تعاملات گسترده بخش خصوصی باشیم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: رونق ، مشارکت ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار