پیرهادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شورا با عاملان قطع درختان برخورد قانونی خواهد کرد

عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر با تمامی ارگان‌های دولتی، خصوصی و یا نهادهای مرتبط با هر بخش دولت که مبادرت به قطع درخت نمایند برخورد قانونی خواهد کرد.

محسن پیرهادی عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در تشریح آخرین وضعیت قطع درختان توسط سازمان هواشناسی  ونیز منطقه 5 در چند روز گذشته گفت: شورای شهر به شهرداری هر دو منطقه تکلیف کرده که گزارش دلایل خود در خصوص قطع این درختان را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه هم شورا و هم شهرداری با هر کسی که بدون مجوز و به صورت غیر قانونی اقدام به قطع درخت می‌نماید با شکایت به دستگاه قضا نسبت به آن برخورد خواهد نمود، افزود: خصوصاً از دستگاه دولتی توقع نداریم که در این زمینه مبادرت به قطع درخت نمایند.

عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: هر چند با شهروندانی که با انگیزه شخصی و فردی اقدام به قطع درخت می‌نمایند باید در جای خود برخورد قانونی صورت پذیرد اما شورا از دستگاه‌های دولتی توقع و انتظار مبادرتی به اجرای این اقدام را نداشته  و چه دستگاه دولتی و چه شهرداری نیز در این زمینه از نظر قانونی در شرایطی نظیر سایر افراد برخوردار بوده و اعمال قانون خواهد شد.

پیرهادی با بیان این که این اقدامات علی رغم تأکیدات مبنی بر حفظ باغات و شرایط آلودگی شهر صورت پذیرفته افزود: کمیسیون نظارت حقوقی شورای شهر قطعا به دنبال برخورد با این موضوع بوده و مسئولان منطقه9 و نیز سازمان هواشناسی باید پاسخگوی شورای شهر باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جریمه خاصی در خصوص قطع درختان تعیین شده، با تأکید بر این که حتما جریمه و مجازات لازم برای این موضوع توسط قانون گذار تعیین شده است اظهار داشت: رسیدگی به تخلف این پرونده در حال انجام بوده و پس از بررسی دقیق جزئیات آن اعلام خواهد شد.

عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوال دیگر که آیا در دوره‌های گذشته نیز شاهد برخورد قانونی با موضوعاتی این چنینی بوده‌ایم گفت: مسلما برخورد قانونی در این زمینه صورت پذیرفته ولی شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود که هیچ فردی دیگر انگیزه برای ارتکاب آن را نداشته باشد.

پیرهادی ادامه داد: هزینه قطع درخت آن قدر بالا باشد که هیچ فردی انگیزه لازم برای قطع آن را نداشته باشد ضمن این که در جهت  ممانعت از تکرار این مسئله و ایجاد شیوه‌ها و برخوردهای قانونی محکم نیز جلسات کارشناسی در کمیسیون نظارت حقوقی صورت پذیرفته است.

وی با تأکید بر این که جریمه قطع درختان آن قدر بالا باشد که کسی جرات ارتکاب  تخلف در این زمینه را نکند افزود: آن چه مسلم است هنوز هزینه قطع درخت و خشکاندن باغات برای کسانی که مبادرت به انجام  این اقدام می‌نمایند پایین است.

عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که هر چند مسئولان سازمان هواشناسی در مصاحبه اخیر خود قطع درختان را انکار نموده‌اند اظهار داشت: اما اطلاعات ما در خصوص چگونگی این اقدام بسیار دقیق بوده ضمن این که گزارش‌های مقدماتی دریافت شده از منطقه نیز مؤید تخلف سازمان است.

پیرهادی با عنوان این که مطابق آخرین اخبار قطع درختان منطقه 5 در جهت احداث پارکینگ در محوطه سازمان هواشناسی بوده خاطرنشان کرد: به دلیل  تعطیلی روزهای گذشته رسیدگی به این پرونده در مرحله بررسی علت موضوع قرار دارد اما آن چه مسلم است برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: قطع ، درخت ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار