با حضور نعمت‌زاده

تولید آزمایشی کارخانه سیمان ونزوئلا آغاز شد

تولید آزمایشی کارخانه سیمان ونزوئلا با ظرفیت تولید یک میلیون تن از پروژه های فعال شده این سازمان، با حضور وزیر صنعت ،معدن وتجارت کشورمان آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: تولید آزمایشی کارخانه سیمان ونزوئلا با ظرفیت تولید یک میلیون تن از پروژه های فعال شده این سازمان، با حضور وزیر صنعت ،معدن وتجارت کشورمان آغاز شد.

 علاوه بر محمدرضا نعمت زاده، مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو و برخی از مقام های ونزوئلا در آئین تولید آزمایشی این واحد حضور داشتند.
 
برپایه این گزارش، کارخانه سیمان ونزوئلا دارای ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن است و به عنوان یکی از پروژه های فعال شده ایمیدرو که در مدت هشت ماهه اخیر عملیات اجرایی آن شروع شد، محسوب می شود.
 
مراسم تولید آزمایشی این کارخانه (سرواسول) همزمان با برگزاری هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا آغاز شد.
 
کارخانه سیمان ونزوئلا توسط شرکت احداث صنعت از شرکت های تابعه ایمیدرو ساخته شده و بزودی به طور رسمی افتتاح می شود.
 
در این دیدار وزیر صنعت ونزوئلا از عملکرد مسوولان ایران نسبت به فعال شدن مجدد عملیات اجرایی این کارخانه تشکر کرد. همچنین 'پاچکو' مسوول طرح های سیمان ونزوئلا از مقام های ایرانی درخواست کرد، ظرف یکسال آینده نیز بهره برداری و تولید کارخانه، توسط احداث صنعت انجام شود.
 
در این سفر همچنین سند همکاری دو کشور بین وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و وزیر صنایع ونزوئلا به امضا رسید و یک سند همکاری نیز بین رئیس هیات عامل ایمیدرو و همتای ونزوئلایی وی در زمینه تمدید قرارداد سیمان سرواسول و شرکت احداث صنعت امضا شد.
 
رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: کارخانه تولید سیمان سرواسول ونزوئلا که توسط شرکت احداث صنعت در دست ساخت است، به مراحل پایانی نزدیک شده و در آستانه افتتاح قرار دارد.
 
کرباسیان گفت: احداث کارخانه یک میلیون تنی سرواسول در ونزوئلا نمایش توانمندی متخصصان جمهوری اسلامی ایران در قلب امریکای لاتین است.
 
وی افزود: ایران با تجاربی که در زمینه ساخت و اجرای پروژه های سیمان در داخل کشور کسب کرده ، حضور در عرصه بین المللی را به عنوان فرصت جدیدی برای صدور خدمات فنی و مهندسی و کسب اعتبار ملی و منطقه ای مغتنم شمرده و توانمندی خود را در ونزوئلا به اثبات رساند.
 
ظرفیت کارخانه سیمان ونزوئلا یک میلیون تن در سال ( سه هزار و 300 تن در روز) است. میزان سرمایه گذاری برای احداث این کارخانه 273 میلیون یورو بوده که با سرمایه گذاری طرف ونزوئلایی و ارائه خدمات فنی مهندسی شرکت احداث صنعت اجرایی شده است.
 
وزیر صنعت، معدن وتجارت به منظور شرکت در هشتمین کمیسیون مشترک همکاری های ایران و ونزوئلا در راس هیاتی، هفته گذشته به کاراکاس پایتخت این کشور سفر کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایمیدرو ، سیمان ، صنعت ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار