مديرعامل شركت نفت فلات قاره ايران:

نفت فلات قاره؛ ركورد دار بيشترين ميزان تزريق آب به چاه هاي نفتي است/ افزايش 20 هزار بشكه نفت در منطقه لاوان

مديرعامل شركت نفت فلات قاره ايران گفت: اين شركت با تزريق بيش از ٤٠٠ هزار بشكه آب در روز به چاه هاي نفتي، ركوردار بيشترين ميزان تزريق آب است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شركت ملي نفت ايران، سعيد حافظي در مراسم سالگرد سي و چهارمين سال تاسيس شركت نفت فلات قاره ايران كه صبح امروز (شنبه؛ 29 شهريورماه) برگزار شد، با اشاره به برداشت نفت براي نخستين بار در سال ١٣٣٩ در منطقه بهرگان، گفت: برداشت نفت از درود در سال ١٣٤٣، از منطقه لاوان در سال ١٣٤٦، از منطقه سيري در سال ١٣٥٥ و برداشت از مناطق قشم و كيش نيز در سال هاي پس از انقلاب محقق شد، همچنين شوراي انقلاب از سال ٥٨ دستور لغو قراردادهاي مشاركتي را داد و از آن زمان تاكنون توليد در منطقه فلات قاره از سوي اين شركت انجام مي شود.

وي با بيان اينكه شركت نفت فلات قاره ايران دو روز قبل از آغاز جنگ تحميلي تاسيس شده است، گفت: اين شركت تعهد خود را در زمينه توليد نفت و گاز با وجود همه مشكلات و محدوديت هاي موجود در بخش تجهيزات و مسائل مالي حفظ كرده است.

حافظي به دشواري هاي استخراج نفت و گاز از دريا اشاره و تصريح كرد: ٩٠ درصد كاركنان اين شركت اقماري هستند و در طول هشت سال دفاع مقدس شرايط سختي را پشت سر گذرانده اند.

وي به تخريب سكوهاي ميدان ابوذر، سلمان، رشادت و رسالت اشاره كرد و گفت: اين سكوها در طول هشت سال دفاع مقدس از سوي دشمن مورد حملات نظامي قرار گرفتند اما كاركنان بلافاصله عمليات بازسازي را آغاز مي كردند و به همت آنان، هم اكنون تمامي سكوها در مدار توليد قرار دارند.

حافظي تاكيد كرد: ٢٠ درصد توليد نفت شركت فلات قاره ايران از طريق پمپ هاي برقي درون چاهي، ١٥ درصد فرازآوري نفت از طريق گاز ( Gas Lift) و ٣٥ درصد توليد به روش ماشينري است.
مديرعامل شركت نفت فلات قاره ايران اعلام كرد: با توجه به مشكلات بسياري كه در جريان توليد و به ويژه در بخش ماشينري وجود دارد، اين شركت توانسته ميزان توليد خود را حفظ كند.

 افزايش 20 هزار بشكه نفت در منطقه لاوان
 
افظي با اشاره به فعال شدن نوع جديدي از دكل حفاري در منطقه لاوان، گفت: با فعال شدن اين دكل از هفته گذشته در لاوان، ميزان توليد به ميزان ١٥ تا ٢٠ هزار بشكه افزايش خواهد داشت.
 وي راه اندازي خط لوله سلمان به سيري و راه اندازي ايستگاه تقويت فشار گاز سيري را از اهم فعاليت هاي سال گذشته شركت نفت فلات قاره ايران عنوان و تصريح كرد: اين شركت توانسته با موفقيت در كمترين زمان ممكن رسوبات داخل لوله را كه سخت شده بودند را تخليه كند.
 
افظي نوسازي تجهيزات شركت نفت فلات قاره ايران را از ديگر برنامه هاي اين شركت عنوان كرد و افزود: با نوسازي سكوها توليد از ميادين آنها افزايش مي يابد.

گفتني است، شركت نفت فلات قاره ايران در 29 شهريور ماه سال 1359 يعني دو روز پيش از آغاز جنگ تحميلي عراق عليه ايران تاسيس شده است. مراسم سالگرد اين شركت نيز امروز با حضور مديران مياني و مديران مناطق عملياتي فلات قاره برگزار شد.

در اين مراسم مديران مناطق عملياني از طريق ويديو كنفرانس با مديرعامل شركت ملي نفت ايران پيرامون توليد و مشكلات مربوط به منطقه تحت سرپرستي خود گفت و گو كردند.

به گزارش NIOC، شركت نفت فلات قاره ايران يكي از بزرگترين شركت‌هاي توليدكننده نفت و گاز دريايي جهان است كه وظيفه استخراج و بهره‌برداري از ميادين نفتي و گازي كشور در طول بيش از 1200 كيلومتر از گستره آب هاي نيلگون خليج فارس (به استثناء پارس جنوبي و شمالي) و همچنين درياي عمان را بر عهده دارد.

حوزه اصلي فعاليت شركت نفت فلات قاره ايران منطقه خليج فارس است كه علاوه بر ايران 7 كشور توليدكننده عمده نفت جهان (عراق، كويت، عربستان، بحرين، قطر، امارات، عمان) در حاشيه آن قرار دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار