عیوض زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛

اثرات منفی بلوغ زودرس‌ به رشد کودکان

یک روانشناس گفت: مواجهه شدن خردسالان با صحنه‌های تعریف کننده می‌تواند موجب بروز بلوغ زودرس‌ شود.

عیوض زاده روانشناس‌ در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: توجه به اقتصادی مجازی می‌تواند موجب شروع دوره بلوغ زودرس‌ شود، زیرا خردسالان به مسائلی که تعریف کننده ذهن و اندیشه آنان است جذب شده موجب تحریک می‌شود.
 
 وی افزود: در هیچ جنس بلوغ زودرس‌ خوب نیست زیرا این مسئله باعث کند شدن هورمون رشد شده و انرژی و ساز و کار نوجوان را کم می‌کند.
 
این روانشناس‌ ادامه داد: اگر نوجوان قبل از رسیدن به مرحله و سنی که باید تحولات بلوغ رخ دهد دچار این وضعیت شود فرآیند‌های ذهنی و هوشی نوجوان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
 عیوض زاده بیان کرد: اکثر موضوعات حساسی که در اجتماع است، فکر نوجوان را مشغول کرده و از طرفی او نمی‌تواند در مورد آن با کسی صحبت کند و همچنان شرم و هیجان منفی عملکرد زندگی وی را فرا می‌گیرد خلق منفی و حالت اضطرابی در نوجوان ایجاد می‌کند.
 
وی خاطر نشان کرد: دیده شده است که خانواده‌هایی که در آن‌ها کودکان زیر سن بلوغ وجود دارد با هر سطح نگرشی مذهبی، اجتماعی‌، فرهنگی فضاهای مجازی به خصوص ماهواره‌ها از فضای خانه جمع آوری و اینترنت به صورت کنترل شده در اختیار کودک قرار دارد که این حرکت به خانواده‌هایی فرزند زیر سن بلوغ بسیار  به جا می‌باشد و توصیه می‌شود.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: اثرات ، بلوغ ، خردسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار