بانک آمريکايی "گلدمن ساکس" به داشتن ارتباط با حکومت سابق قذافی اذعان کرد

روزنامه فایننشال تایمز شنبه اعلام کرد؛ بانک آمريکايی "گلدمن ساکس" به ارتباطات با حکومت سابق قذافی اعتراف کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه فایننشال تایمز شنبه اعلام کرد براساس اسناد دستگاه قضایی، بانک آمریکایی گلدمن ساکس  اعتراف کرده است از هدایای کوچک ، مسافرت ها و دوره‌های آموزشی برای جذب رای مساعد مقامات صندوق ذخیره ارزی لیبی در دوره معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی استفاده کرده است.

این افشاگری‌ها در چارچوب شکایت ژوئیه گذشته صندوق ذخیره ارزی لیبی علیه این غول مالی آمریکا صورت صورت می‌گیرد.  مقامات حکومت جدید لیبی این بانک مهم آمریکایی را متهم کرده‌اند عمدا از بی تجربگی مقامات این صندوق برای به جیب زدن 350 میلیون دلار سود از مجموع یک میلیارد دلار معامله بین این صندوق لیبیایی و این بانک استفاده کرده است.

این صندوق که 60 میلیارد دلار سرمایه دارد به ویژه این بانک سرمایه گذاری آمریکایی را به به دست آوردن اعتماد دو تن از مقامات این صندوق با دادن هدایا و فراهم کردن سفرهای خارجی برای آنان متهم می‌کند.

براساس  اسنادی که فایننشال تایمز به آن استناد می‌کند ، این بانک آمریکایی اعتراف می‌کند که برخی از کارکنان این صندوق لیبیایی  به همراه یوسف کباک معاون رئیس بانک گولدمن از مغرب دیدار کرده‌اند اما تصریح می‌کند صندوق لیبیایی از این مسئله آگاه است و شرایط اسکان و تفریحات این مقامات را تایید کرده است.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز پنجشنبه گزارش داد ناظر بازار بورس آمریکا نیز درباره دوره آموزشی که این بانک در سال 2008 به برادر مصطفی زرطی (از مقامات سابق حکومت قذافی که در آن هنگام معاون صندوق ارزی بود ) اعطا کرده است تحقیق می‌کند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار