اعلام «ترین‌ها»ی جشنواره فیلم مقاومت در استان‌ها

پرمکان‌ترین استان‌های میزبان سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در بخش‌های مختلف مشخص شدند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری سیزدهمین جشنواره فیلم بین‌المللی مقاومت، امور استان‌های این رویداد فرهنگی – سینمایی اعلام کرد که پس از جمع‌بندی گزارش‌های ناظرین این بخش در 31 استان کشور، استان‌های «خراسان رضوی»، «فارس» و «اصفهان» پرمکان‌ترین استان‌های برگزارکننده جشنواره هستند.

بر اساس این خبر، استان خراسان رضوی که به دلیل میزبانی از حرم مطهر امام رضا (ع) یکی از استان‌هایی است که بیشترین تعداد مسافران را دارد، در رتبه اول قرار گرفته و فیلم‌های جشنواره در 178 نقطه این استان به نمایش در می‌آیند.

همچنین استان فارس با 168 و استان اصفهان با 128 نقطه در جایگاه دوم و سوم پرمکان‌ترین میزبانان این رویداد فرهنگی و سینمایی هستند که البته هر دو جزو توریستی‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شوند.نکته دیگر در جمع‌بندی گزارش‌های ناظرین این است که در میان حوزه‌های علمیه و با همکاری سازمان بسیج طلاب و روحانیون، استان‌های فارس، اصفهان و مازندران، در میان مراکز آموزش عالی و با همت سازمان بسیج دانشجویی، استان‌های فارس، خراسان رضوی و اصفهان و همچنین در میان کانون‌های بسیج هنرمندان، استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و قزوین بیشترین مکان‌های برگزاری و نمایش فیلم‌های جشنواره مقاومت را برای مخاطبانشان فراهم کرده‌اند.

به طور کلی، بیش از 1700 نقطه در 420 شهر با همت این سه بخش و همکاری ستاد مرکزی جشنواره مقاومت میزبان این رویداد فرهنگی و سینمایی هستند.

گستره برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در 31 استان کشور به جایی رسیده است که گفته می‌شود این رویداد در دوره سیزدهم خود، به گسترده‌ترین جشنواره فرهنگی – سینمایی پس از انقلاب اسلامی بدل شده است.

شایان ذکر است سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی در گستره «سینمای ایران» و «سینمای بین ‌الملل» در قالب بخش‌های مختلف فیلم های سینمایی، سینمایی ویدیویی، کوتاه، مستند، چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران، نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.