لس‌آنجلس تایمز خبرداد

پیشنهاد جدید آمریکا به ایران و فشار سناتورهای جمهوری‌خواه به اوباما

گروهی از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا دولت اوباما را تحت فشار گذاشتند تا در مورد پیشنهاد ارائه شده آمریکا به ایران که اخیرا توسط ظریف در گفتگویی خصوصی با کارشناسان آمریکایی فاش شد، توضیحاتی ارائه دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه لس‌آنجلس تایمز، گروهی از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا از دولت اوباما خواسته اند تا در مورد طرح جدید ارائه شده آمریکا به ایران توضیحاتی ارائه دهد.

31 سناتور جمهوریخواه طی نامه ای به جان کری وزیر خارجه آمریکا اعلام کردند: ما نگرانیم، چراکه دولت برای اینکه به سرعت به  توافق دست یابد، در حال اعطای امتیازات هسته ای به ایران است.

در این نامه که طراح آن سناتور "مارک کرک" است، سناتورها پرسیده اند آیا دولت به دنبال پذیرش قطعی ارتباط سانتریفیوژهاست یا از بین رفتن آنها. 

این قانونگذاران برای کری نوشته اند: "ما متوجه شده ایم که آمریکا و طرف های مذاکره کننده در پنج بعلاوه یک، ممکن است اکنون سرگرم پیشنهاد کردن امتیازات هسته ای نگران کننده ای به ایران باشند، به امید اینکه بتوانند مذاکرات را سریعا برای رسیدن به "معامله" به نتیجه برسانند... با توجه به اینکه یک ایران هسته ای، بزرگترین تهدید را در بلندمدت برای امنیت آمریکا، اسرائیل و دیگر متحدان ایجاد می کند، ما شدیدا نگران احتمال هر گونه توافق تازه هستیم که در آن، در ازای کاهش بیشتر تحریم های بین المللی تحت رهبری آمریکا، به ایران اجازه داده شود مواد انفجاری هسته ای(!!) تولید کند."

کرک روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد وندی شرمن معاون وزارت خارجه و تیم او مستاصل شده اند و این راه حل های به اصطلاح خلاقانه را برای پنهان کردن این واقعیت مطرح می کنند که آنها نتوانسته اند ایران را به توافق با برداشتن حتی یک گام برگشت ناپذیر، وادارند.

از جمله امضا کنندگان این نامه، عبارتند از سناتورها: ران جانسون، تد کروز، لیندزی گراهام، تیم اسکات، کلی آیوت، لامار الکساندر و مایک لی.   


این طرح اخیرا توسط محمدجواد ظریف در گفتگویی خصوصی با کارشناسان آمریکایی فاش، و از سوی روزنامه نیویورک تایمز رسانه‌ای شد، مبتنی بر قطع ارتباط لوله‌های سانتریفیوژ به جای برچیدن آنهاست.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نصیری
۱۲:۵۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
هیچ اعتمادی به امریکا در هیچ زمینه ای وجود ندارد.
آخرین اخبار