تاریخچه حضور پینگ پنگ در بازی‌های آسیایی؛

دو مدال برنز بهترین رکورد پینگ پنگ بازان

ملی پوشان تنیس روی میز تاکنون بهترین عناوین بین‌المللی خود را در طول بازی‌های آسیایی به دست آورده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تنیس روی میز ایران تاکنون در پنج دوره بازی‌های آسیایی شرکت کرده است اما با کسب دو مقام سومی بهترین عناوین بین‌المللی خود را در این رقابت‌ها کسب کرده است. 

اولین دوره حضور تنیس روی میز ایران در بازی‌های آسیایی 1958 توکیو ژاپن بود که تیم چهار نفره ایران با ترکیب امیر احتشام‌زاده، هوشنگ بزرگ‌زاده، حمید کارلو و ادمونت بیت خدا موفق شدند عنوان سوم تیمی را به نام خود ثبت کنند.

در بازی‌های آسیایی 1966 بانکوک تایلند تنیس روی میز ایران در دومین حضور خود، موفق شد بار دیگر با یک مدال برنز به کشور باز گردد، در این سال هوشنگ بزرگزاده در مسابقات انفرادی به مقام سوم دست یافت اما تیم ایران پنجم شد. 

بازیهای آسیایی در سال 1974 به میزبانی تهران برگزار شد و ملی پوشان کشورمان با وجود میزبانی ایران نتوانستند به مقامی بهتر از هفتمی دست یابند. 

در سال 1998 بانکوک تایلند تیم تنیس روی میز ایران برای چهارمین بار در بازی‌های آسیایی شرکت کرد و به مقام پنجم مشترک دست یافتند. 

براساس این گزارش پس از سال 1998، تنیس روی میز ایران در رقابت‌های 2002 بوسان کره جنوبی و 2006 دوحه قطر شرکت نکرد تا در بازی‌هایی آسیایی 2010 کوانگ جو چین، که در این رقابت‌ها نوشاد عالمیان، افشین نوروزی و محمدرضا اخلاق پسند سه بازیکن ایران بود و عالمیان موفق شد تا مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های انفرادی پیش برود. 

در این دوره لونکو مسئولیت هدایت ملی پوشان کشورمان را برعهده داشت و در کنار وی محمدزارع پور رئیس فدراسیون به عنوان سرپرست و مهرداد بابادیوند به چین اعزام شدند. 

در این گزارش آمده است بانوان پینگ پنگ ایران حضور در بازی‌های آسیایی 1966 بانکوک و 1974 تهران را تجربه کرده‌اند.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی در سال 2014 به میزبانی اینچئون کره جنوبی برای ششمین بار میزبان تنیس روی میز ایران است. 

در این دوره قرار است، نوشاد عالمیان و افشین نوروزی به همراه ندا شهسواری با هدایت رحمت عالمیان عازم شوند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار