مظفر خبر داد

فعالیت 1050 راننده زن در سرویس مدارس / ابطال کارت صلاحیت و مجوز رانندگان حادثه ساز سرویس مدارس

مدیر عامل تاکسیرانی شهرداری تهران از فعالیت 1050 راننده زن سرویس مدارس از ابتدای مهرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رونمایی از برچسب خودرو مدارس پیش از ظهر امروز با حضور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، مدیر عامل تاکسیرانی شهرداری تهران، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در محل ایوان شمس برگزار شد.

در نشست خبری که پس از رونمایی از آرم سرویس مدارس دانش‌آموزی صورت گرفت با حضور مسئولین مربوطه صورت پذیرفت میثم مظفر مدیر عامل تاکسیرانی شهرداری تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که چرا رونمایی از برچسب سرویس مدارس در روزهای پایانی تابستان وهمزمان با آغاز بازگشایی مدارس صورت گرفته است، اظهار داشت: این موضوع در سال‌های گذشته اواخر مهرماه صورت می پذیرفته که امسال با عزم جدی آموزش و پرورش و پلیس راهور کمی زودتر از موعد مقرر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دو هفته پیش از مهرماه اقدامات اجرایی در خصوص تأیید صلاحیت رانندگان صورت پذیرفته است، افزود: در واقع روال کار اصولی بوده و توزیع برچسب سرویس مدارس نیز از ابتدای مهرماه آغاز خواهد شد.

مدیر عامل تاکسیرانی شهرداری تهران با عنوان اینکه برچسب امسال از طراحی و لوگوی متفاوت‌تری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار است، افزود: در واقع هر سال این طراحی نسبت به سال قبل متفاوت شده تا والدین دانش‌آموزان در به کار گیری سرویس مدارس دچار اشتباه نشوند و تنها از سرویسی استفاده نمایند که صلاحیت راننده آن در سال جدید تأیید شده است.

مظفر با اشاره به افزایش بیست درصدی نرخ سرویس مدارس مطابق مصوب شورای شهر افزود: متاسفانه ممکن است برخی از رانندگان از این نرخ تعیین شده تخطی نموده و رقمی بالاتر از آنچه تعیین شده از والدین دانش‌آموزان مطالبه نمایند اما باید دانست که نصب برچسب سرویس مدارس در واقع بیانگر عقد قرارداد میان پیمانکار و مدارس است و رانندگانی که از نرخ تعیین شده علی رغم برخورداری از برچسب سرویس مدارس تخطی نمایند اعمال قانون و مقررات خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ گونه شکایت رسمی در سال گذشته مبنی بر دریافت بیش از نرخ تعیین شده در محاکم قضایی و حقوقی صورت نپذیرفته ، تصریح کرد: هر چند این به این معنا نیست که هیچ تخلفی در این زمینه وجود نداشته چرا که هر آیین نامه و مقرراتی از تخلفاتی نیز برخوردار است اما افزایش دریافتی سرویس‌ها غالباً مرتبط با سرویس‌های فاقد برچسب بوده است.

*صدور کارت هوشمند رانندگان سرویس مدارس

مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری تهران در ادامه به نظارت هوشمند تاکسی‌ها اشاره نمود و اظهار داشت: صدور کارت هوشمند رانندگان سرویس مدارس علاوه بر برچسب خودرو از دیگر مواردی است که امکان تخلف رانندگان را به حداقل خواهد رساند.

مظفر با بیان اینکه سیستم‌های آر اف آی دی(RFID ) نصب شده در تاکسی‌ها امکان ارتباط فنی با خودروهای گشت را فراهم خواهد ساخت، افزود: این امر سبب ارائه اطلاعات راننده به صورت آنلاین و در کوتاهترین زمان ممکن به ناظرین خواهد شد ضمن اینکه جریمه سرویس مدارس در نخستین ثانیه ثبت شده و گزارش و ثبت تخلف قابل پیگیری خواهد بود.

وی در ادامه بیان داشت: مطابق آیین نامه انضباطی تعیین شده برای رانندگان اکتساب امتیازات منفی به عنوان یک رفتار پرخطر از سوی راننده شناخته شده و این موضوع گذراندن دوره‌های آموزشی برای رانندگان را ملزم خواهد بود.

 *فعالیت 1050 راننده زن در سرویس مدارس

مدیر عامل تاکسیرانی شهرداری تهران به کارگیری رانندگان آموزش دیده زن و استفاده از تاکسی بی سیم بانوان برای سرویس مدارس دخترانه را یکی دیگر از اقدامات شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: 1050 راننده خانم در این خصوص آموزش لازم را دیده‌اند.

*فعالیت آژانسها تحت نظارت شهرداری تهران


وی در ادامه از ساماندهی و فعالیت آژانسها تحت نظر شهرداری به عنوان یکی دیگر از اقدامات تاکسیرانی در سال جاری خبر داد و افزود: این اقدام هم اکنون در مرحله جمع‌آوری اطلاعات و نرم افزاری بوده و پس از تکمیل اطلاعات به مرحله اجرا خواهد رسید.

 سرهنگ حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به رصد میدانی سرویس مدارس اشاره نمود و اظهار داشت: بخش دیگری از کار نیز با استقرار گشتهای مشترک و راهوران مستقر در سطح شهر اجرا خواهد شد.

وی در ادامه برخورداری از کارت صلاحیت، نصب برچسب و نیز رعایت ظرفیت مجاز جهت سوار نمودن دانش‌آموزان را از مهمترین موارد کنترلی توسط راهور عنوان نمود و افزود: ظرفیت تعیین شده برای خودروهای تاکسی و ون به ترتیب 4 و 9 نفر بوده و تخطی از این مورد برای رانندگان تخلف محسوب می شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در صورت تخلف رانندگان سرویس مدارس برخورد پلیس با آنها به چه صورت خواهد بود ، با بیان اینکه این برخورد کاملاً تعریف شده است، افزود: اما باید در نظر داشت قطعاً که برخوردها به جهت تخلف رانندگان در زمان فعالیت آنها و در حضور دانش‌آموزان صورت نخواهد گرفت چرا که برخورد در لحظه ضمن اینکه متناسب با شرایط روحی و روانی دانش‌آموزان نیست سبب وقفه در فعالیت و ایجاد مخاطره برای دانش‌آموزان خواهد بود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: قطعاً در مرحله‌ اول اعلام تخلف به مرکز آموزشی مربوطه صورت خواهند گرفت و در مرحله بعد این خودرو با خودروی دیگر جایگزین خواهد شد.


*ابطال کارت صلاحیت و مجوز رانندگان حادثه ساز سرویس مدارس

سرهنگ حسینی در ادامه با تأکید بر اینکه تکرار تخلفات حادثه ساز و نیز ارتکاب برخی از جرایم نظیر عبور از چراغ قرمز، سرعت غیر مجاز و عبور از محل ممنوع حتماً یکی از خطوط قرمز برای رانندگان خواهد بود،‌افزود: در واقع تکرار تخلفات حادثه ساز جرایمی نظیر ابطال کرات صلاحیت و مجوز را برای رانندگان به دنبال خواهد داشت.

وی عدم دارا بودن برگه معاینه فنی و یا برخورداری از آن بدون توجه به وضعیت ظاهری خودرو و یا نظیر لاستیک و دودزا بودن یکی دیگر از خطوط قرمز و موارد برخورد در خصوص رانندگان عنوان کرد.

اسفندیار چهار بند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه مصوبات و آیین نامه‌های سرویس مدارس به تمامی مراکز آموزشی ابلاغ شده است ، اظهار داشت: یکی دیگر از موارد مطرح در خصوص سرویس مدارس نظارت در این خصوص است که اقدامات لازم از طریق پلیس راهور، تاکسیرانی، والدین به عنوان بهره برداران اصلی و نیز مدیران اجرایی تعیین شده در این خصوص که همان اولیای مدارس هستند صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه از انتشار دفترچه‌ای در خصوص طرح کلیه حقوق و تکالیف سرویس مدارس متناسب با معیار‌های مصوب شورا شهر خبر داد و افزود: این دفترچه در اختیار تمامی مدیران و اولیای دانش آموزان قرار خواهد گرفت و تکلیف آنها و نیز دانش‌آموزان مدیران اجرایی در خصوص استفاده از سرویس مدارس مشخص خواهد نمود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه مسئولیت انتخاب پیمانکار سرویس و نظارت مستقیم خدمات بر عهده انجمن اولیا و مربیان مدارس خواهد بود نه مدیر مدرسه ، اظهار داشت: این اقدام مانع از تصمیم گیری فردی مدیر و یا به کارگیری سرویس خاص خارج از ضوابط خواهد شد ضمن اینکه در زمان بروز هر گونه تخلفی نیز انجمن اولیا و مربیان مدارس به عنوان پاسخ دهنده اصلی محسوب خواهند شد.

*تمامی مدارس دولتی و غیر دولتی موظف به رعایت ضوابط سرویس مدارس هستند

اسفندیار چهاربند یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در خصوص سرویس مدارس را رعایت ضوابط سرویس مدارس در خصوص مدارس غیر دولتی و دولتی عنوان نمود و افزود: مطابق آیین نامه تعیین شده نه تنها مدارس دولتی بلکه مدارس غیر دولتی نیز ملزم به رعایت این ضوابط هستند.

*پیش بینی استفاده 105 هزار دانش‌آموز از سرویس مدارس / صدور 16000 برچسب

وی در ادامه به تحصیل یک میلیون و 85 هزار دانش‌آموز در 4200 مدرسه دولتی و غیر دولتی شهر تهران در تمامی مقاطع اشاره نمود و افزود: با توجه به صدور 16000 برچسب سرویس مدارس پیش بینی می شود 150هزار دانش‌آموز از این سرویسها استفاده نمایند که البته در صورت افزایش متقاضیان میزان سرویسها با به کارگیری آژانسها و تاکسی‌ها ارتقا خواهد یافت.

*جبران کمبود سرویس مدارس در کمتر از 72 ساعت

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در صورت کمبود وسیله نقلیه و سرویس مدارس شرط اصلی به کارگیری رانندگان تاکسی‌ها گذراندن دوره‌های آموزشی خاص خواهد بود، افزود: اگر مدرسه‌ای با کمبود وسیله نقلیه مواجه شود در کمتر از 72 ساعت خودرویی دیگر برای این کار در نظر گرفته خواهد شد.

سرهنگ حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز خاطر نشان کرد: تردد سرویس مدارس در محدوده طرح ترافیک و نیز ساعات زوج و فرد تنها منحصر به زمان بازگشایی و تعطیلی مدارس است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مظفر ، امسال ، مهرماه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار