برگزاری کنفرانس خبری "سینمای مقاومت" جهان با حضور4 فیلمساز خارجی در سینما فلسطین

کنفرانس خبری سینمای مقاومت جهان با حضور 4 فیلمساز خارجی بخش بین الملل جشنواره مقاومت روز سه شنبه دومین روز جشنواره ساعت 15:30 در محل سینمای فلسطین برگزار می شود.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت؛ در این نشست باسل الخطیب (فلسطین)، رافائل لارا (مکزیک)، ماریا پومیر (فرانسه)، اکرم عدوانی (تونس) میهمانان شرکت کننده در این نشست هم اندیشی هستند.

بنابراین گزارش؛ماریا پومیه (فرانسه، کارگردان فیلم تکرار آمیا): متولد 1950 فرانسه است و به دلیل مخالفت های آشکار و تحلیل های تاریخی اش نسبت به مساله فلسطین و اسرائیل و اعمال صهیونیست ها در جهان شناخته شده و مورد انتقاد است. او نویسنده مقالات متعدد و نقدهای سیاسی در مجلات معروف و مطبوعات است ودر سال 2009 توسط پلیس در راهپیمایی همبستگی با مردم فلسطین بازداشت شد. او برگزارکننده همایشی با عنوان حمایت از بحث آزاد درباره هلوکاست در سال 2009 بوده و در سال 2011در لیبی تظاهراتی در مخالفت با ناتو ترتیب دادند تا علیه بمباران های آمریکا و کشته شدن شهروندان لیبی اعتراض نمایند. او کتاب‌های مختلفی نیز در زمینه های تاریخی به نگارش درآورده است. او فیلمی در خصوص بی گناهی ایران در جریان انفجار مقر یهودیان آرژانتین(آمیا) تولید کرده است که در بخش مسابقه است.
 
 باسل الخطیب (فلسطین، سوریه، کارگردان فیلم مریم): متولد آمریکا در سال 1962 است و اصالتا فلسطینی بوده و درحال حاضر با خانواده اش در سوریه ساکن است. پدر او شاعر معروف عرب یوسف الخطیب است. فارغ‌التحصیل رشته سینما و کارگردانی از موسسه فیلم‌سازی مسکو است و از سال 1992 در تلویزیون و سینما فعال است و به عنوان کارگردان تلویزیونی و سینمایی و نویسنده و مترجم شناخته می‌شود.
 
رافا لارا (مکزیک، کارگردان فیلم نبرد پنجم می): متولد 1972 مکزیک، نویسنده و کارگردان است و با فیلم نبرد پنجم می که در آن مبارزه هزاران تن برای آزادی مکزیکو سیتی از دست اشغالگران به تصویر کشیده شده است شناخته می‌شود.

 سابقه 22 سال کار رسانه ای دارد و تعداد زیادی فیلم مستند و سینمایی ساخته که موضوع اغلب آنها خانواده و چالش های پیش رو در حفظ ارزش‌های انسانی و آزادی و دفاع از آن است.
 
اکرم عدوانی(تونس، کارگردان فیلم تاله... آیا همه ما شهید می‌شویم؟): اهل تونس است و در حوزه مستند سازی مقاومت کار کرده است. او در به تصویر کشیدن انقلاب مردم تونس نقش عمده ای داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار