محمدرضا ورزی در نشست معرفی ویژه برنامه هفته دفاع مقدس و محرم سیما:

صدا و سیما اجازه تحریف به کسی نمی‌دهد/ اسناد معمای شاه موجود است

کارگردان سریال معمای شاه گفت:در حوزه رسانه ملی تولیدات با نظارت دقیق صورت می گیرد و بحث تحریف برای اولین بار از سوی صدای آمریکا مطرح شد.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست معرفی ویژه برنامه هفته دفاع مقدس و محرم سیما؛ مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما با اشاره به ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس و برنامه‌های در پیش رو گفت: معاونت سیما و شبکه های تلویزیونی تدارک خوبی را دیده‌اند و بسیاری از آثار که در هفته دفاع مقدس روی آنتن می رود را برای اولین بار خریداری و پخش می کنند.

وی افزود: با سریال معراجی ها به پیشواز هفته دفاع مقدس رفتیم و بزودی تله فیلم های "نفربر" و "تونل" روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.
 
"استخوان لای زخم" روی آنتن رفت

بنا براین گزارش، برنامه های روتین شبکه یک سیما از شنبه تا جمعه  کنار رفت و ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس جای آنها را گرفت. در ادامه ویژه برنامه "سطرهای ناخوانده" با محوریت پاسخ به پرسش‌های ناگفته با حضور افراد برجسته روی آنتن می‌رود و افراد و نهادهای متفاوتی به سوالات مخاطبان پاسخ می‌دهند.
 
"یاد باد آن روزگاران یاد باد" به همراه تصاویر پخش نشده

ویژه برنامه " یاد باد آن روزگاران یاد باد" به پخش تصاویر دیده نشده اختصاص دارد و به همراه دیگر برنامه‌های "نبرد خرمشهر" ،"فرزند خاک" و"دلیران نخلستان" در هفته دفاع مقدس روی آنتن شبکه یک سیما می رود.
 
از قربان تا غدیر

بنابراین گزارش؛ مدیر شبکه یک سیما با اشاره به ویژه برنامه‌های اعیاد قربان تا غدیر و برنامه های ماه محرم برای این شبکه تلویزیونی گفت: ویژه برنامه های اعیاد قربان تا غدیر بزودی اعلام می شود و نکته قابل ذکر این است، که برنامه ها با محوریت جنگ با همکاری با شهر شیراز صورت می‌گیرد.
 
"برابر اصل" دهه اول محرم و "پرده‌نشین" دهه دوم ماه محرم روی آنتن شبکه یک سیما می رود و "فرزندان حسین" در سه قسمت ویژه شهدای کودک و نوجوان در هفته دفاع مقدس از شبکه یک سیما پخش می‌شود.
 
وی افزود: "دوباره اسیر نمی‌شوی" مستندی تک قسمتی است که به همراه دیگر مستندهایی چون "تنها گریه کن"، "حقانیت اربعین" و "روایت‌های عاشورایی" در ایام محرم از شبکه یک سیما پخش می‌شود.
 
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران، از پاییز امسال سریال "معمای شاه" پخش هفتگی خود را آغاز می‌کند و پخش برنامه "مصیر" درگفتگوهای پایان شب پخش خود را از مهر ماه آغاز می‌کند.
 
"اقتدار در دریا" ویژه هفته نیروی دریایی

در ادامه "اقتدار در دریا" ویژه هفته نیروی دریایی به همراه برنامه "سراج" با بخش‌های مختلف از شبکه یک سیما پخش می‌شود.
 
60 درصد از تصویر برداری "پرده نشین" انجام شد

در ادامه این نشست سید محمود رضوی تهیه‌کننده سریال "پرده نشین" با اشاره به روند این پروژه گفت: 60 درصد از سریال "پرده نشین" تصویربرداری شده است که 30 درصد از آن روند مونتاژ را طی می‌کند.

وی افزود: رابطه‌ی دین در زندگی، روحانیت و مردم جزو محور اصلی این سریال است و "ویشکا آسایش" نقش دختری را بازی می‌کند که پس از سالها و بعد از مرگ پدرش به ایران برمی‌گردد تا ارثیه خود را بگیرد اما در این مسیر با مسائل زیادی روبرو می شود. این مجموعه تلویزیونی نیمه دوم محرم روی آنتن می‌رود.
 
 عملیات فوق سری ویژه نیروی انتظامی در "سریال قورباغه و قناری"

بنابراین گزارش، سریال "قورباغه و قناری" به کارگردانی مهدی فخیم ‌زاده و به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله کاسه‌ساز برای شبکه یک سیما تدارک دیده شده است.

در خلاصه داستان آمده است، عملیات فوق سری ویژه نیروی انتظامی است که فقط 5 نفر از آن اطلاع دارند. "سرهنگ مقدم" باید به جای "ناصر پاپتی" در میان قاچاقچیان نفوذ کند و ماموریت ویژه‌ای را به سرانجام برساند و این ماموریت هم برای پلیس و هم برای قاچاقچیان مواد مخدر ویژه است.
 
تصویربرداری سریال "میکائیل" به زودی آغاز می‌شود

در ادامه این نشست مهدی فرجی با اشاره به سریال "میکائیل" گفت: "میکائیل" به زودی تصویربرداری خود را آغاز می‌کند و این مجموعه کار مشترکی با نیروی انتظامی است.
 
سریال نوروزی شبکه یک سیما به سیروس مقدم رسید/ "پایتخت 4" امسال ساخته نمی‌شود

وی افزود: تمام سریال های شبکه‌های متفاوت سیما تا پایان سال مشخص شده است و سریال نوروزی شبکه یک هم به زودی اعلام می‌شود ،فقط می توانم بگویم که کارگردان سیروس مقدم است که به همراه تیم پایتخت اثری شاد و قابل توجه را برای نوروز 94 تهیه و تدارک دیده‌اند.

"احسان کرمی" ممنوع التصویر نیست

بنابراین گزارش؛ در ادامه این نشست سید محمود رضوی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر منتفی شدن حضور "احسان کرمی" در سریال "پرده‌نشین" گفت: "احسان کرمی" ممنوع‌التصویر نیست و قوانین نظام وظیفه نگذاشت وی با ما همکاری کند و زمانی که کسی مشغول به حرفه‌ی مقدس سربازی باشد اجازه بستن قرارداد را ندارد.

برای نوروز 94 با "محسن تنابنده" وارد گفتگو شدیم

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران، مدیر شبکه یک سیما با اشاره به سریال نوروزی این شبکه تلویزیونی گفت: دیروز با "محسن تنابنده" در رابطه با اسم سریال نوروزی شبکه سیما به توافق رسیدیم و نوید می دهم که این کار به لحاظ موضوعی بسیار متفاوت و جذاب است ولی نام و ریز جزئیات آن را در فرصتی مناسب از سوی تهیه‌کننده اعلام می شود.

در ادامه این نشست سید محمود رضوی با اشاره دیگر به سریال "پرده نشین" تصریح کرد: سریال "پرده نشین" برای اولین بار است که به حوزه علمیه نزدیک می شود و باید بگویم که آنها با ما همکاری خوبی داشتند.
 
اصلاحی که کارگردان "معمای شاه" صورت داد
 
بنابراین گزارش؛ "محمدرضا ورزی" کارگردانی سریال "معمای شاه" با اشاره به تاریخ صحیح شروع موضوع سریال گفت: طبق اخبار درج شده شروع این سریال از سال 1315 نیست، از 1317 داستان "معمای شاه" آغاز می‌شود و با مرگ شاه در سال 1359 موضوع به پایان خواهد رسید.

وی افزود: اصل ماجرا به جریان شناختی دوران پهلوی دوم و کودتای 28 مرداد، حضور فدائیان اسلام، نقش روحانیت در این دو اتفاق،نهضت اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که از سال 1340 شروع می‌شود به دنبال جشن‌های 2500 ساله، از محورهای اصلی سریال "معمای شاه" است.

ورزی تصریح کرد: درسریال "معمای شاه" خانواده دکتر وزیری که نماد ملت ایران هستند، پسر و دختر آنها در یک جریان خاصی موضوع سریال را هدایت می کنند. در این مجموعه تلویزیونی قشر مذهبی گرایش‌های چپ، جبه‌ی ملی و اکثر جناح‌ها به تصویر کشیده شده‌اند.  
 
تولیدات رسانه ملی بدون تحریف است

کارگردان سریال "معمای شاه" در پاسخ به این سوال که چه کاری را انجام داده‌اند که بعدها عده‌ای نگویند این اثر تحریف شده است گفت: خوشبختانه در حوزه رسانه ملی تولیدات با نظارت دقیق صورت می گیرد و بحث تحریف برای اولین بار از سوی صدای آمریکا مطرح شد.

وی افزود: من فکر می کنم رسانه ملی آنقدر معتبر است که از پروژه‌های خود مراقبت کند و صدا و سیما به شدت روی این موضوع حساسیت دارد. از سال های گذشته  مورخان معتبری با سریال "معمای شاه" در بخش‌های مختلف تاریخی همکاری کرده‌اند. رسانه صدا و سیما به کسی اجازه نمی دهد که تاریخ را تحریف کند.

ورزی تصریح کرد: کار درام فرق می‌کند و من کار تاریخی را دراماتیزه می‌کنم، زمانی به مرحوم علی حاتمی و بعد داوود میرباقری و بعدها به حسن فتحی و اکنون به من این بحث‌ها را عنوان می کنند که نگاهمان با تحریف همراه است.

وی ادامه داد: من نگاه تحریف ندارم ولی کار را دراماتیزه می‌کنم، در سریال "معمای شاه" یک خانواده ایجاد کرده‌ام که زاییده ذهن من است،‌شما در سریال "شب دهم" توسط یک خانواده کشف حجاب را دیدید، در همه جای دنیا تاریخ را دراماتیزه می‌کنند.

ورزی تصریح کرد: از مدیران سازمان صدا و سیما خواسته‌ایم که بعد از پخش هر قسمت اسناد مربوط به آن را برملا کند. بعنوان مثال پروین غفاری معشوقه محمدرضا پهلوی بود و شبی که به خانه این خانم می رود در کتاب خاطرات پروین غفاری ذکر شده و همه اسناد و مدارک ساخت هر سکانس "معمای شاه" موجود است.

وی ادامه داد: من با جستجوهای زیاد توانستم با نوکر شاه صحبت کنم که بعد از انقلاب توانست در همان کاخ کار کند و برای ما از محمدرضا پهلوی و فرح دیبا خاطراتی را بیان کرد و بعنوان مثالی دیگر من با خلبان شاه که ارادتمند امام خمینی (ره) بودند، بسیار صحبت کردم و اسناد این مسئله موجود است.

بنابراین گزارش، شهرام خلج گریمور "معمای شاه" است و خسرو معتضد کارشناس تاریخی این سریال بوده است و به دنبال آن محتوا با دکتر حقانی پیش رفته و سکانس ها را ایشان بازبینی می‌کنند. طراح لباس و دکور هم مارال جیرانی است.  
 
میدان ژاله سابق را در شهرک سینمایی بازسازی کردیم

بنابراین گزارش، محله پامنار، میدان ژاله سابق و میدان منیریه بخشی از پهلوی سابق به دنبال بسیاری دیگر از لوکیشن‌های بازسازی شده است، باقی‌مانده کار در شهرک سینمایی غزالی فیلم برداری می شود و بخش مبارزات روحانیت و اعتصاب ها در حال فیلم برداری است. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بیش از یک سال خدمات خوبی به پروژه "معمای شاه" دادند. 

در ادامه مهدی فرجی با اشاره به مورخان پروژه "معمای شاه" گفت: فیلم‌نامه توسط 5 مورخ سرشناس به نگارش درآمده است و دراختیار حقانی کارشناس تاریخی قرار گرفته است.

در ادامه محمدرضا ورزی ضمن تاکید بر موجود بودن اسناد این سریال ابراز داشت: برای به تصویر کشیدن زندگی قوام‌السلطنه نخست‌وزیر دوران پهلوی بخش‌هایی موجود بود که به دلیل نداشتن اسناد کافی قوام را مطرح نکردیم.
 
کاخ سفید را بازسازی کردیم

وی ادامه داد: با توجه به تکنیک و تکنولوژی روز، کاخ سفید و دفتر اوباما را بازسازی کردیم که با جلوه‌های ویژه بسیار زیبا ساخته شد.  
 
داریوش ارجمند ایفا گر نقش آیت الله بروجردی می‌شود

بنابراین گزارش؛ کارگردان "معمای شاه" با اشاره به دیگر سکانس‌های این مجموعه تلویزیونی تصریح کرد: داریوش ارجمند ایفا گر نقش آیت الله بروجردی می‌شود و نوه ایشان همکاری بسیار خوبی با ما داشتند و ادبیات گفتاری وی را برای ما ترسیم کردند. 

ورزی افزود: درخصوص به تصویر کشیدن مرحوم آیت‌الله طالقانی از زمانی که ایشان با فداییان اسلام همکاری داشتند و بعد دستگیر شدند ما با سید مهدی طالقانی در ارتباط بودیم که بزودی از شبیه‌سازی چهره ایشان رونمایی می‌شود و زمانی که پسر ایشان گریم چهره پدر خود را دیدند بالای 98 درصد رضایت داشتند و "گفتند که من بعد از سی سال پدرم را دیدم."

بنابراین گزارش؛ مدیر شبکه یک سیما درخصوص ساخت سریال‌های "الف ویژه" گفت: دست سازمان از سریال‌های "الف ویژه" پر است و به محض رسیدن بودجه سریال‌های "پوریای ولی" و "حماسه فتوا" تصویربرداری خود را آغاز می‌کند.

در پایان این گزارش، علی لدنی با اشاره به استفاده از تکنیک پرده کروماکی در سریال "گذر از رنج‌ها" گفت: فضای خارجی این سریال در ایران فیلمبرداری شد و از تکنیک پرده کروماکی نیز استفاده کردیم.
 
سریال "گذر از رنج ها" به کارگردانی فریدون حسن‌پور و به تهیه‌کنندگی علی لدنی مراحل مونتاژ خود را طی می کند.
 
انتهای پیام/

 
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار