روزمرگي زوجين يا زمستان رابطه

يك روانشناس گفت: تنوع بخشيدن به نوع رابطه و يادگرفتن هنر عشق ورزي از راهكارهاي مهم در بيرون آمدن زوجين از روزمرگي است.

مصطفي جعفريان روانشناس در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به اينكه عشق همچون طبيعت است و نوسان دارد، گفت: روزهاي اول زندگي زن و مرد مانند بهار و همراه با شور و عشق و اشتياق است. بعد از آن تابستان يه به اصطلاح فصل عرق ريختن و كاركردن روي مهارت رابطه مي شود و سوال هايي نظير اينكه "چرا بايد برايش از خودگذشتگي كنم؟!" براي طرفين ايجاد مي شود.
 
وي ادامه داد: در صورتي كه زوجين از اين دو مرحله به خوبي عبور كنند به پاييز يعني فصل تعادل نسبي و ديدن "خوبي و بدي" در كنار هم مي رسند.
 
اين روانشناس با بيان اينكه گاهي زن يا مرد به اين نتيجه مي رسند كه طرف مقابل جذابيت سابق را برايش ندارد، اظهار داشت: در اين مرحله زوجين به اصطلاح به زمستان رابطه رسيده اند و زماني مي توانند همچون گذشته بهار را ببينند كه عشق را در درون و نه صرفا در ظواهر آن مشاهده كنند.
 
اين كارشناس خاطرنشان كرد: در روزهاي اول يك رابطه، هورمون هايي ترشح مي شود كه از نظر پزشكي و روانشناختي در قسمت مياني مغز كنترل اعمال غير ارادي قرار دارد كه حالاتي نظير تندشدن ضربان قلب و داشتن احساسخوب نسبت به همه چيز نتيجه آن است. ترشح اين هورمون با توجه به داشتن رابطه جنسي زوجين بين 18 ماه تا 3 سال طول مي كشد و پس از آن فروكش مي كند.
 
جعفريان تصريح كرد: در مقابل اين نوع عشق هورموني (هوسي)، مي توان از عشق عاطفي نام برد كه ترشح هورمون هاي آن در بالاترين سطح مغز كه جايگاه يادگيري و تفكر است، صورت مي گيرد.
 
اين كارشناس در ادامه به راهكارهاي رفع روزمرگي اشاره كرد و گفت: قدم اول آن است كه طرفين در جستجوي عشق عاطفي باشند. به عبارتي در كنار رابطه جنسي به ويژگي هاي مثبت اخلاقي يكديگر نيز توجه كنند، سپس بايد ياد بگيرند كه مشكلات مابين خود را حل و فصل كنند. گاهي هزينه قطع كردن يك رابطه و پيامدهاي ناشي از آن بسيار بيشتر از ادامه آن است.
 
وي خاطرنشان كرد: اينكه با گذر چند سال زوجين براي يكديگر تكراري شوند يك امر طبيعي است، اما نكته مهم آنست كه با تنوع بخشيدن به نوع رابطه عاطفي و جنسي و هيجان بخشيدن به آن از ادامه يافتن آن جلوگيري شود.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: زمستان ، زوجین ، تنوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار