بازدید محمد احسانی از پشت صحنه دو فیلم سینمایی؛

میترا حجار در زیر باران / پژمان بازغی در کوی فراز سعادت‌آباد

صبح امروز سی‌ام شهریور ماه با توجه به هماهنگی قبلی، همراه با همکارانم به ساختمان وزارت ارشاد برای بازدید از پشت صحنه دو فیلم سینمایی رفتیم.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز سی‌ام شهریور ماه با توجه به هماهنگی قبلی قرار بود همراه با محمد احسانی مدیر کل نظارت و ارزشیابی به پشت صحنه دو فیلم سینمایی در حال تولید برویم.
پس از رسیدن به ساختمان وزارت ارشاد به طبقه دوم اتاق محمد احسانی رفته و پس از معرفی خود و احوال‌پرسی با وی و همکارانش پس از توقف کوتاهی همراه با وی و تیم همراهشان برای بازدید از پشت صحنه دو فیلم سینمایی "خداحافظی طولانی" و "این سیب هم برای تو" راهی شدیم.



قلعه حسن خان اولین مقصد ما بود. بعد از یک ساعت به محل تصویربرداری رسیدیم. یک محله زیبا در کنار خط راه‌آهن در اطراف شهریار جایی که سایه درختان بلندش در این هوای گرم نسیم خنکی را به همراه می آورد .
 
پس از پیاده شدن از ماشین و رفتن به محل تصویربرداری با استقبال فرزاد موتمن و عواملش از محمد احسانی و تیم همراهش مواجه شدیم. پس از گپ و گفت کوتاه و خودمانی گروه برای ضبط یک پلان آماده شدند.

پلانی که در آن سعید آقاخانی و میترا حجار بازی داشتند. در این صحنه باران می‌بارید و آقاخانی کت خود را روی سر میترا حجار گرفته بود تا باران او را خیس نکند. 



بعد از پایان ضبط این پلان دو میز در زیر سایه درختان و روبروی خط راه‌آهن با صندلی قرار داده بودند که بر روی آن وسایل پذیرایی چیده شده بود که بعد از گرما و خستگی راه بسیار می چسبید.

در حین پذیرایی محمد احسانی و موتمن باهم درباره فیلم، مراحل تولید و کلیت فیلمنامه به گفتگو پرداختند و یک نوع جو صمیمی با عوامل فیلم ایجاد شد.

بعد از آن من به سراغ موتمن رفتم و از او درمورد جزئیات فیلمش پرسیدم.

فرزاد موتمن گفت: اسم این فیلم " خداحافظی طولانی " است که ساره بیات، سعید آقاخانی، میترا حجار و نادر فلاح از بازیگران اصلی آن هستند. او فیلم را یک درام عاشقانه از طبقه کارگری خواند و امیدوار بود که تماشاگران آن را دوست داشته باشند.

بعد به سراغ  آقاخانی رفتم و از او درباره نقشش در این فیلم پرسیدم. او عنوان کرد: که در این فیلم در یک نقش کاملا جدی مقابل دوربین می‌رود.

بعد از گروه خداحافظی کردیم و به محل دوم بازدید یعنی جایی که فیلم سینمایی "این سیب هم برای تو" به کارگردانی سیروس الوند فیلمبرداری می‌شد، رفتیم. بعد از طی یک ساعت به محله سعادت‌آباد واقع در کوی فراز رسیدیم.



پس از رسیدن به محل سیروس الوند خیلی مهربانانه و صمیمی به استقبالمان آمد و او درباره اثر خود گفت: فیلم "این سیب برای تو" یک فیلم عاشقانه است که در آن بازیگرانی چون : پژمان بازغی، رعنا آزاد‌ی‌ور، پریناز ایزدیار، علی‌رام نورایی و چنگیز جلیلوند ایفای نقش می‌کنند.

او این فیلم را  برای جوانان خواند و عنوان کرد: باید از اینگونه فیلم‌ها برای جوانان در سینما ساخته شود چرا که مخاطبان اصلی ما آنها هستند.

بعد شروع به ضبط پلان کردند، پلانی که پژمان بازغی از پله‌های اضطراری یک ساختمان 8 طبقه فرار می‌کند و در حین فرار یک زد و خوردی هم با فردی که مانع فرار او می‌شود ایجاد می‌شود.


 
در این بازدید محمد احسانی بسیار گرم و صمیمی با عوامل فیلم به گفتگو می پرداخت و از روند کلی کار پرس و جو می کرد. او از بازغی خواست تا کنارش بنشیند و درمورد کارهایش سخن بگوید.

من از احسانی درباره علتش از بازدید پشت صحنه‌های جویا شدم.

او این بازدید را برای نزدیکی و تعامل مدیران با هنرمندان تلقی کرد و اینکه هنرمندان بدانند ما در کنارشان و نه مقابلشان هستیم و این حس امید را که در آنها ایجاد شده را بتوانیم زنده نگه داریم.



وی فرزاد موتمن و سیروس الوند را از فیلم‌سازان مهم و قدرتمند دانست و اینکه حضور آنها در سینما نویدبخش جشنواره درخشان خواهد بود.
 
بعد از ضبط 3 پلان عوامل، ما را به صرف ناهار دعوت کردند و پس از صرف ناهار از گروه خداحافظی کردیم.



انتهای پیام/

برچسب ها: پشت صحنه ، فیلم ، بازغی ، موتمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.