رضا ایرانمنش در برنامه "هفت":

تغییر نابخردانه مدیریت‌ها یکی از آفت‌های سینمای ماست / مسئولان ما می‌خواهند بدون هزینه کردن در مقابل هجمه‌ی فرهنگی بایستند

رضا ایرانمنش در برنامه "هفت" گفت: تغییر نابخردانه مدیریت‌ها و تفاوت در سلیقه‌ها یکی از آفت‌های سینمای ماست به همین جهت ما حتی قطره‌ای از ارزش‌های بی‌کران دفاع مقدس را ادا نکرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ برنامه "هفت" ساعاتی پیش در دومین شب از ویژه برنامه خود به مناسبت هفته دفاع مقدس میزبان رضا ایرانمنش بازیگر سینما و تلویزیون بود.

ایرانمنش در ابتدای این برنامه گفت: امروز دوست دارم به برکت هفته دفاع مقدس هم راجع به سینما، هم راجع به سینمای دفاع مقدس و هم در خصوص وضعیت هنرمندان صحبت کنم چرا که امروز هنر به گونه‌ای شده که هویت ندارد و علت آن هم این است که هنرمندان ما هویت ندارند.

وی افزود: در هر صنفی متولی وجود دارد که آن صنف را به یک مبدا وصل می‌کند اما سینمای ما از این مقوله کمی دور است زیرا به طور مثال چهار سال است که هیچ کسی از من نپرسید رضا ایرانمنش که هم تجربه‌ی آکادمیک و هم تجربه‌ی عملی داری، کجا هستی؟

این بازیگر عنوان کرد: من اگر می‌گویم رضا ایرانمنش منظورم تنها خودم نیست خیلی از دوستان و پیشکسوتان داخل خانه نشسته‌اند و دچار افسردگی شده‌اند.

ایرانمنش بیان کرد: اگر به دیدن فیلم سینمایی نمی‌روم از روی حسادت نیست، عشق من بازیگری است اما من بیکار هستم و از عشقم دور شده‌ام و من را صدا نمی‌زنند؛ آیا من امتحان خود را در "دکل" و "سجاده‌ی آتش" بد پس داده‌ام؟ من با علی شاه حاتمی، عبدالحسین برزیده و محمدعلی باشه‌آهنگر زندگی کردم و بدون وضو جلوی دوربین نرفته‌ام و اینکه امروز مردم بازار به من می‌گویند کجایی؟ مرا به شدت اذیت می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از آفت‌های سینما درگیر کردن گروه، حزب و دسته در بحث هنر است این مشخص است که من نمی‌توانم مانند ابراهیم حاتمی کیا جنگ را به درستی صیقل بدهم و در معرض نمایش بگذارم اما آیا نباید دولتمردان ما با کمک کارشناسان مشکلات عدیده‎‌ی هنرمندان خانه نشین را حل کنند؟ بسیاری از هنرمندان ما غم نان دارند؛ برای من مسئله‌ای نیست اما خانواده‌ی من چه گناهی کرده‌اند؟

بازیگر فیلم سینمایی "دکل" تصریح کرد: من با آقای خداکریم فیلمنامه‌ای را نوشتیم که از سال 821 هر بار به ما می‌گفتند که مشکلی ندارد و با عوض شدن یک وزیر دوباره مجبور به بازنویسی آن می‌شدیم و این پروسه آنقدر به طول انجامید که من خسته شدم.

وی ادامه داد: تغییر نابخردانه مدیریت‌ها و تفاوت در سلیقه‌ها یکی از آفت‌های سینمای ماست به همین جهت ما حتی قطره‌ای از ارزش‌های بی‌کران دفاع مقدس را ادا نکرده‌ایم.

بازیگر "سجاده آتش" بیان کرد: در مقابل هجمه‌های فرهنگی به سمت جوانان ما باید دفاع کرد اگر هالیوود، غرب و اروپا در مقابل ارزش‌های ما فعالیت می‌کنند ما باید 10 برابر مقاومت بکنیم اما مسئولان ما می‌خواهند بدون هزینه کردن در مقابل هجمه‌ی فرهنگی بایستند و همین باعث می‌شود که ما شهید همت را هنوز برای فرزندانمان تعریف نکرده باشیم.

وی خاطر نشان کرد: برخی از مسئولان ما فقط تعهد دارند در صورتیکه سینما تعهد در کنار تخصص است تخصصی که خطوط قرمز را رد نکند و به هنرمند و فیلمساز اعتماد شود.

انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار