ریابکوف:

ایران و 1+5 در جریان مذاکرات بر سر اصلی‌ترین موارد اختلاف پیشرفت‌هایی داشته‌اند/ پیشرفت گفت‌وگوها کافی نیست

معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایتارتاس از ارائه طرح‌های جدید از سوی مسکو در مذاکرات هسته‌ای با ایران خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، "سرگئی ریابکوف"، معاون وزیر امور خارجه روسیه، می‌گوید که پیشرفت گفت‌وگوها میان ایران و 1+5 کافی نیست.

ریابکوف افزود: ایران و 1+5 در جریان مذاکرات خود بر سر اصلی‌ترین موارد اختلاف پیشرفت‌هایی داشته‌اند، اما این پیشرفت‌ها در حدی نبوده که منجر به نتایجی قابل توجه شود. 

سرگئی ریابکوف با اشاره به ارائه دیدگاههای بیشتر مقامات هیئت روسی در باره گفتگوهای ایران با گروه شش با اشاره به حصول پیشرفت در پاره ای از موارد شامل سخت ترین مواردی که تاکنون مطرح شده است، از همکاری رهبران مسکو در ادامه روند اینگونه پیشرفت ها خبر داد.

وی افزود، در روزهای اخیر هیئت روسی دیدگاههای بیشتری را مطرح کرده اند و اعضای این هیئت بمنظور تقویت ادامه گفتگوها با دیگر هیئت ها و مقامات سیاسی و کارشناسان به رایزنی ها و تماس های خود ادامه می دهند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه هیچ گونه دلیلی برای نگرانی وجود ندارد گفت" با دقت و تمرکز باید به فعالیت های خود ادامه دهیم."

نمایندگان ایران و شش قدرت جهانی در حال حاضر در نیویورک مشغول گفت‌وگو درباره پرونده هسته‌ای ایران‌اند.

گفتنی است، معاونان وزیر امور خارجه ایران، چهارشنبه هفته گذشته درباره این دور از گفت‌وگوها با ریابکوف به مدت دو ساعت گفت‌وگو کرده بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار