نخستين صندوق زمين و ساختمان فعاليت خود را آغاز کرد

نخستين صندوق سرمايه گذاري زمين و ساختمان مجوز فعاليت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دريافت کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه، صندوق هاي زمين و ساختمان به منظور تأمين مالي پروژه هاي ساختماني راه اندازي شده است و سرمايه گذاراني که علاقمند به مشارکت در پروژه هاي ساختماني هستند مي توانند با خريد واحدهاي سرمايه گذاري اين صندوق ها، در پروژه سهيم شوند.
 
سرمايه گذاران مي توانند در تاريخ اتمام پروژه يا در حين تکميل آن، واحدهاي سرمايه گذاري خود را به فروش برسانند. 

صندوق سرمايه گذاري زمين و ساختمان نسيم، با جمع آوري 150 ميليارد ريال نقدينگي در دوران پذيره نويسي، مجاز است  فعاليت خود را در بازار سرمايه آغاز کند.

در اين صندوق، گروه سرمايه گذاري بانک مسکن به عنوان متعهد پذيره نويسي عمل مي کند و شرکت توسعه بازار سرمايه تهران مديريت صندوق را بر عهده دارد.

صندوق سرمايه گذاري زمين و ساختمان نسيم مربوط به يک طرح کاملا مسکوني در منطقه 22 شهر تهران است که حدود 13 هزار متر بناي ناخالص دارد و ساخت مجموعه  24 تا 30 ماه زمان بر خواهد بود.

از مزيت هاي صندوق سرمايه گذاري زمين و ساختمان اين است که دارندگان واحدهاي سرمايه گذاري براي خريد واحدهاي مسکوني در اولويت قرار دارند و پس از پايان پروژه آن دسته از دارندگان واحدهاي سرمايه گذاري که تمايل به خريد واحدهاي مسکوني پروژه را داشته باشند مي توانند با تبديل واحدهاي سرمايه گذاري خود به واحدهاي مسکوني و پرداخت معادل آن دارنده يکي از اين واحدها شوند و آن دسته از دارندگان واحدها که تمايلي به خريد ندارند با فروش واحدها وجوه سرمايه گذاري به آن ها داده مي شود و مي توانند بازدهي مناسبي را کسب کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: زمین ، ساختمان ، بورس ، اوراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار