یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد:

4عامل تحقق بهره‌وری در کشور/ساختار سازمان‌ها نیاز به مهندسی مجدد دارد

یک کارشناس اقتصادی گفت: یکی از کلید واژه های جدی در دنیا که موجب موفقیت دولت‌ها در کاهش هزینه، سرعت بخشی به کار و جلب رضایت مشتری می‌شود" دولت الکترونیک" است.

صنایع در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه اگر قرار باشد رابطه منطقی بین داده‌ها و ستانده ها جهت رشد بهره وری به وجود آید باید به مواردی توجه شود اظهار داشت: لازم است بحث‌هایی همچون مدیریت(روش مدیریت و انتخاب مدیران) و منابع و سرمایه انسانی (سطح معلومات، نوع مهارت و انگیزه کاری) مد نظر قرار گیرد.
 
این پژوهشگر و کارشناس اقتصادی افزود: همچنین توجه به ساختار سازمانی واصلاح فرآیندها (معمولا درکشور ما فرآیندهای سازمان طولانی و هزینه‌ بر است) نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.
 
وی تصریح کرد: قانون‌گذار در برنامه چهارم و پنجم به امر بهره‌وری توجه کرده و یک سوم از رشد 8 درصدی اقتصاد را از طریق بهره‌وری دانسته است همچنین در مواردی دیگر از قانون نیز اصلاح فرآیندها به عنوان یک اصل ذکر شده است.
 
صنایع اظهار داشت: باید یک مهندسی مجدد در ساختار و ارتباطات سازمانها تعریف شود تا فرآیندها اصلاح و یا زدوده شوند.
 
وی با تاکید بر اینکه باید به مسیری برویم که خدمات بدون حضور فیزیکی مشتری ارائه شود افزود: یکی از کلید واژه های مهم در دنیا" دولت الکترونیک" است چرا که دولت الکترونیک در کنار کاهش هزینه‌ها و سرعت بخشی به کار در جلب رضایت مشتری نیز بسیار موفق عمل می‌کند.
 
این پژوهشگر و کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در حوزه دولت الکترونیک نسبت به کشورهای منطقه عقب هستیم گفت: بحث توسعه دولت الکترونیک باید با سرعت منطقی و ارتقای جایگاه آن در چارچوب دولت باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار