مدیرعامل بازار فرابورس مطرح کرد

صندوق زمین و ساختمان ابزاری در جهت تامین مالی سرمایه‌گذاران

هامونی گفت: صندوق زمین و ساختمان امکان سرمایه‌گذاری بلند مدت و تامین مالی را برای متقاضیان فراهم می‌نماید.

امیر هامونی مدیرعامل بازار فرابورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص تفاوت اوراق تسهیلات مسکن با اوراق زمین وساختمان بیان کرد: اوراق تسهیلات مسکن برای سرمایه گذاری و فروش آپارتمان مناسب نبوده و طراحی این اوراق به گونه ای است که صرفا با توجه به محدودیت های در نظر گرفته شده برای استفاده کنندگان واقعی وام خرید مسکن است.

وی در این باره افزود:‌ اوراق تسهیلات مسکن برای افراد مناسب است که واقعا قصد خرید خانه دارند و با دریافت وام 40 تا 50 تومانی از بانک تامین مالی لازم را در جهت خرید خانه انجام دهند.
 
هامونی با اشاره به اینکه اوراق تسهیلات مسکن دارای ارزش سرمایه گذاری نیستند توضیح داد جنس خرید این اوراق جنس سرمایه گذاری نیست که افراد با نگهداری آن در بلند مدت انتظار سود آوری داشته باشند.
 
مدیرعامل بازار فرابورس در خصوص مدت زمان عرضه‌ی اوراق تسهیلات مسکن اظهار داشت: با وجود محدودیت هایی که در عرضه اوراق تسهیلات مسکن انجام داده ایم افراد ظرف مدت 2ماه پس از خرید می‌توانند اقدام به عرضه  این اوراق نمایند واین محدودیت باعث شده بسیاری از انگیزهای کاذب سرمایه گذاری از بین رفته و انگیزه و تقاضای واقعی که در این بازار نمود و ظهور پیدا می‌کند.
 
هامونی با اشاره به مزیت های سرمایه گذاری در صندوق زمین و ساختمان گفت: صندوق زمین و ساختمان با دید سرمایه گذاری طراحی شده که  سرمایه گذاران خرد و کلان می توانند در این بازار حضور پیدا کنند.
 
وی در این باره افزود: حضور سرمایه گذاران دراین صندوق باعث کمک به تامین مالی بخش عرضه مسکن خواهد شد.
 
مدیرعامل بازار فرابورس با اشاره به نقش مهم انبوه سازان و هلدینگ های ساختمانی در تامین مالی پروژه زمین و ساختمان تصریح کرد: انبوه سازان و هلدینگ‌های ساختمانی که فعالیت مربوط به پروژه‌های انبوه سازی را انجام می‌دهند قطعا این نوع ابزار می تواند به تامین مالی  پروژه‌های آن ها کمک بسزایی می‌کند.

هامونی در پایان در خصوص تقاضا های صندوق زمین و ساختمان گفت: سرمایه گذارانی که به قصد خرید وارد این بازار می‌شوند و سرمایه گذاری را خریداری می‌کنند با دید سرمایه گذاری بلند مدت اقدام به تقاضا در این بازار نمایند.
 
انتهای پیام/       

برچسب ها: فرابورس ، سهام ، اوراق ، صندوق ، تامین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار