حجت‌الاسلام رسایی:

سفر رئیس جمهور به نیویورک یک فرصت است/دکتر روحانی پیام 35 سال مقاومت ملت ایران را به جهان عرضه کند

نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیر مسئول هفته نامه ۹ دی گفت: تمام تهدید‌ها در دوره ۸ ساله دفاع مقدس به همت ملت ایران به فرصت بدل شد و ما توانستیم با صدام مقابله کنیم؛ دکتر روحانی پیام 35 سال مقاومت ملت ایران را به جهان عرضه کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ در آستانه سفر رئیس جمهور و هیات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران به نیویورک نشست خبری با عنوان "راه و چاه" در محل پاتوق مطبوعات برگزار شد.

حجت‌الاسلام«حمید رسایی» نماینده مجلس شورای اسلامی که سخنران این نشست خبری بود در رابطه با سفر رئیس جمهور به نیویورک اظهارداشت: در ابتدا هفته دفاع مقدس را تبریک عرض می‌کنم و یادآوری این نکته را لازم می‌دانم که تمام تهدید‌ها در دوره ۸ ساله دفاع مقدس به همت ملت ایران به فرصت بدل شد و ما توانستیم با صدام مقابله کنیم و دکتر روحانی پیام 35 سال مقاومت ملت ایران را به جهان عرضه کند.

وی با اشاره به اینکه تریبون سازمان ملل تریبون بسیار مهمی است ادامه داد: اهمیت تریبون و فرصتی که برای ما وجود دارد این است که بتوانیم صدای خودمان را به دنیا برسانیم تا در کنار همه تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر علیه ایران در طول ۳۵ سال وجود داشته و یکی از این تحریم‌ها، تحریم رسانه‌ای بوده است مقابله کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: زمانی که ما در تحریم بودیم دشمنان تلاش کردند واقعیت دیگری را که واقعیت ایران نیست را به دنیا معرفی کنند، بنابراین سفر رئیس جمهور چه در این دوره و چه دوره‌های قبلی یک فرصت است که اگر خوب مدیریت نکنند تبدیل به تهدید خواهد شد همانند دوره مشروطیت که یک فرصت بود اما به یک تهدید تبدیل شد.

رسایی تصریح کرد: تفاوت رئیس جمهور با دیگر رؤسا در مورد تصمیماتی است که گرفته می‌شود توصیه ما به رئیس جمهور محترم این است که حواسشان باشد که وی رئیس جمهور، جمهوری اسلامی ایران است نه رئیس جمهور ایران همانگونه که مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند یکی از مقامات آمریکایی گفته است ما با جمهوری اسلامی ایران نمی‌توانیم در یک راه قرار بگیریم اما با ایران می‌توانیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه فرمودند که این تعبیر درست است ایران بدون جمهوری اسلامی می‌شود حکومت پهلوی که سر یک میز می‌نشستند و با آن مشکلی نداشتند، ‌رؤسای جمهور و مسئولان نظام هر چقدر در مواضعشان به آرمان‌های رهبر نزدیک‌تر باشند طبیعی است که این مواضع بهره بیشتر به مردم خواهد رساند و نزدیکی به آرمان‌ها شاخصه‌اش این است که نزدیکی به آرمان‌های امام و رهبری باشد نه به جناح‌های مختلف وابسته باشد.

رسایی افزود: توقع ما این است که اگر تجربه ۳۵ ساله را رئیس جمهور در نظر نمی‌گیرد تجربه خود و دولتش را در این یک سال در نظر بگیرد مثل تجربه بعد از مکالمه تلفنی با شیطان را در نظر بگیرد، بعد از این ۱ سال ببیند آن‌ها چطور برخورد کردند، ‌رئیس جمهور در این رابطه گفت: وقتی دیدم اوباما شرمنده شد از اینکه درخواستش را برای ملاقات نپذیرفتم گفت برای اینکه او تحقیر نشود جواب دادم در این رابطه بنده عرض کنم این سیاست غلطی بود چرا که ذات انقلاب اسلامی برای تحقیر آمریکا و سلطه استکبار است.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اوباما به جای اینکه نگران صحبت با رئیس جمهور باشد نگران این بود که در برابر ملتش سرافکنده نشود چرا که هر که به آمریکا چراغ سبز نشان داده تحقیر شده است اما ملت ایران به دلیل ایستادگی در مواضع تحقیر نمی‌شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مطالبه ما از رئیس جمهور محترم این است که مواضع سخنان وی بر اساس فرکانس صحیفه و مواضع امام(ره) و مقام معظم رهبری تنظیم شود، در این یک سالی که روحانی رئیس جمهور بوده شاهد بودیم که مواضع مقام معظم رهبری نسبت به آمریکا بیشتر شده است این توقع از رئیس جمهور است که دلش برای شیطان نسوزد چرا که شیطان دلش برای ما نمی‌سوزد امیدواریم که این سفر را با موفقیت و با شعار اعتدالی که مطرح کرده به پایان برساند و انتظار داریم رئیس جمهور اعتدال را در نظر گرفته و افراطی نباشد و بر اساس مواضع رهبری عمل نماید.

انتهای پیام/
برچسب ها: روحانی ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار