در فصل تابستان/

بیش از ۱ میلیون و ۲۱۵ هزار مسافر از استان همدان بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: در ایام فصل تابستان ۱‌ میلیون و ۲۱۵ هزار مسافر از استان همدان بازدید کردند.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، ریحان سروش مقدم با بیان اینکه تابستان امسال میزان مسافران ورودی به همدان از رشد قابل توجهی برخوردار بود، اظهار کرد: یک میلیون و 215 هزار مسافر در ایام تابستان از پایتخت تاریخ و تمدن ایران بازدید کردند.
 
وی با اشاره به اینکه تقویت حوزه گردشگری در اولویت توسعه استان نقش دارد، افزود:در تابستان امسال با برگزاری جشنواره تابستانی به دنبال جذب گردشگر و ایجاد فضای شاد و با نشاط در بین شهروندان همدانی و مسافران ورودی به استان بودیم.
 
وی با بیان اینکه 820 هزار نفر مسافر در ایام تابستان از اماکن تاریخی و دیدنی همدان بازدید کردند، بیان کرد: شروع جشنواره تابستانی در همدان علاقمندی برای سفر به این شهر را ایجاد می‌کند و زمینه‌ها برای سرمایه گذاری در همدان مهیا است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های گردشگری همدان به نحو شایسته‌ای استفاده کرد، افزود: همدان به لحاظ آثار و ابنیه تاریخی و طبیعی یکی از استانهای سرآمد در کشور است که باید بتوان این آثار به همگام معرفی و شناساند.      
 
وی با اشاره به اینکه تاکنون 90 خانه استیجاری ساماندهی شده است، بیان کرد: در تابستان امسال 743 هزار و 618 نفر از مسافران ورودی به همدان در هتل‌، مهمانپذیر، کمپ اقامتی و منازل استیجاری اقامت کردند.
 
سروش مقدم با تأکید بر تقویت گردشگری در روستاهای هدف گردشگری یادآور شد: در تابستان امسال 60 هزار و 686 نفر از مسافران از روستاهای هدف گردشگری استان همدان بازدید کردند.
 
وی با بیان اینکه 6 هزار گردشگر خارجی از ابتدای سال در همدان حضور یافته اند، تصریح کرد: توسعه گردشگری خارجی همدان یکی از مسائل مهم در امر تقویت گردشگری است که در برنامه پنجم توسعه نیز به آن تأکید شده است.
 
انتهای پیام/ز

منبع:تسنيم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.