خیابان بهبودی محلی برای به اشتراك گذاشتن دانسته‌ها

برنامه «خیابان بهبودی» کاری از گروه سلامت روان و خانواده رادیو سلامت، شنبه تا چهارشنبه از ساعت 17:05 تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می‌كند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، «سیما غفاری»، تهیه‌كننده برنامه «خیابان بهبودی» با بیان این که با توجه به زمانی كه در اختیار گروه سلامت روان و خانواده قرار گرفت، پیشنهاد یك برنامه عصرگاهی در حوزه سلامت روان ضروری بود، گفت: زمان برنامه هنگام عصر قطعا با ساختار مجله‌ای می‌توانست نیازهای مخاطبان را بهتر برطرف كند، برنامه‌ای كه در عین سادگی، اطلاعات لازم را به مخاطب ارائه دهد.

 ساعات عصرگاهی، معمولا ساعاتی است كه بیشتر شنوندگان خارج از منزل هستند. پس طراحی برنامه براساس ایده یك خیابان می‌توانست شنونده را بیشتر با آن پیوند دهد، ضمن این‌كه عناصر مختلف در یك خیابان از قبیل مكان‌ها و آدم‌های مختلف به جذابیت و ساختار مجله‌ای برنامه، كمك بیشتری می‌كند.

وی با بیان این که نام خیابان بهبودی با توجه به حضورم در رادیو سلامت همیشه برایم جالب به نظر می‌رسید، افزود: تلفیق این علاقه با نیاز گروه به یك برنامه عصرگاهی باعث تولید برنامه خیابان بهبودی شد.

 خیابان بهبودی خیابانی است كه اهالی آن برای بهتر كردن زندگی خود در تكاپو و تلاشند و صدالبته كه وجود چنین نامی بر یكی از خیابان‌های تهران، باعث برانگیختن حس آشنایی در شنونده می‌شود. این خیابان سعی دارد با زبانی ساده، توجه مخاطب را به نكاتی جلب كند كه باعث كمك به بهبود سلامت روان او می‌شود و در عین حال لحظات عصرگاهی مفرحی برایش ایجاد كند.

غفاری با بیان این که خودمراقبتی یكی از مفاهیم پایه‌ای است كه در رادیو سلامت به آن توجه و در خیابان بهبودی به آن پرداخته می‌شود، بیان کرد: موضوعات مختلفی در ذیل عنوان خودمراقبتی در حوزه سلامت روان قرار می‌گیرند كه پس از جلسات متعدد كارشناسی با صاحب‌نظران و با استفاده از اطلس محتوایی شبكه انتخاب شده و با توجه به آن برنامه‌سازی می‌شود.

وی تهیه‌كنندگی را تلفیق هنر و عشق دانست و اظهارکرد: تهیه‌كننده خلاق با ساده‌ترین ابزار، زیباترین مفاهیم را منتقل می‌كند. از این رو همیشه سعی كرده‌ایم خود را در كنار مخاطب حس كنیم؛ شخصا معتقدم صداقت و صمیمیت رمز موفقیت در كار برنامه‌سازی است، زیرا هیچ وقت سعی نمی‌كنیم شنونده را نصیحت كنیم.
 
* شور، صدا، عشق، حرکت

در ادامه از «مصطفی مصطفوی»، گوینده برنامه با اشاره به ویژگی های یک گوینده موفق گفت: با توجه به این‌كه بنده گوینده رادیویی تخصصی سلامت هستم و علاوه بر مخاطب عام، مخاطب خاص نیز صدای مرا گوش می‌دهد و با نظر به این‌كه چه نوع برنامه‌ای را گویندگی می‌كنم، تكنیك‌های خاص هر برنامه را باید اعمال كنم. راضی نگهداشتن مخاطب، هنر و تكنیك می‌خواهد.

باید روش‌های گویندگی و اجرا را به خوبی انجام دهید تا مخاطب تو را دوست داشته باشد و به قول معروف حرفت برای مخاطب برش داشته باشد. یك گوینده موفق نباید مغرور شود. گوینده باید همیشه مطالعه داشته و همواره اطراف را نگاه كند و ببیند؛ چراكه دیدن مهم‌تر از نگاه كردن است.

 یك گوینده خوب، باسواد است، اما این سواد داشتن نباید به گونه‌ای پشت میكروفن به مردم القا شود كه فكر كنند، گوینده دارد به آنها فخر می‌فروشد، بلكه باید با تكنیك‌های ظریفی عمل كند تا به شنونده برنخورد، در حالی كه مطلب و منظور را به او انتقال داده است. شنونده باید با گوینده همذات‌پنداری كند و آن را عضوی از جامعه خودش بداند.

وی درخصوص «خیابان بهبودی» معتقد است: كار با تهیه‌كننده این برنامه را می‌پسندم. او طرح جالبی در ذهن داشت و وقتی در مورد اجرای این برنامه با من صحبت كرد، دیدم كار نو و جالبی است؛ که با توجه به نوپا بودن برنامه، هنوز تمام ایده‌های طراحی شده برای آن پیاده نشده است.

 فعلا یك هفته در میان در حال قدم زدن با شنونده‌های عزیز در خیابان بهبودی هستیم. در این برنامه با توجه به موضوعاتی كه در حوزه سلامت روان و خانواده است، با كارشناسان زبده كشور، ارتباط زنده تلفنی برقرار می‌كنیم و خیلی صمیمی و خودمانی به سوال و جواب می‌پردازیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: رادیو ، سلامت ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.