تازه‌های دنیای فناوری؛

خودروی آئودی به 4G مجهز می‌شود

استفاده از فناوری در خودروها به زیرساخت‌هایی نیاز دارد که بیشتر باید از سوی شرکت‌های خودروسازی تامین شود.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ از همین رو شرکت ماشین‌سازی آئودی که به ساخت خودرو‌های لوکس معروف است، در جدیدترین همکاری‌اش با شرکت AT&T برای تولید خودروی سواری A3 که قرار است سال 2015 روانه بازار شود، نسل چهارم اینترنت را به این خودرو اضافه کرده است.

این دو شرکت اعلام کرده‌اند با استفاده از این سیستم می‌توان از امکانات اینترنت 4G در خودروهای این شرکت استفاده کرد و گجت‌های دیگری مثل تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ نیز امکان ارتباط با این دستگاه را دارند. شرکت خدمات ارتباطی AT & T دو مدل مختلف از اینترنت نسل چهارم را برای استفاده از این سیستم ارائه کرده که شامل بسته پنج گیگابایتی شش ماهه به مبلغ 99 دلار و بسته 30 گیگابایتی 30ماهه با قیمت 499 دلار است؛ یعنی برای هر گیگابایت باید 16 دلار پرداخت شود که به نظر بسیار مناسب می‌آید.



البته این شرایط فقط برای کسانی است که بخواهند روی مدل‌های دیگری از خودروهای این شرکت سرویس 4G را فعال کنند، زیرا شرکت آئودی قصد دارد به صورت آزمایشی این سرویس را روی تمام خودروهای A3 که از خط تولید خارج می‌شود، فعال کند. در این طرح آزمایشی قرار است از سرویس شش ماهه LTE و همچنین سیستم audi connect استفاده شود.

شایعات زیادی مبنی بر همکاری شرکت اپل و آئودی برای استفاده از سیستم عامل مخصوص خودروی اپل شنیده می‌شود که در صورت تحقق آن، خودروهای آئودی از وسیله‌ای برای جابه‌جایی به یک دفتر کار تبدیل می‌شود. در کنار شرکت آئودی، رقیب آمریکایی یعنی جنرال موتورز نیز اعلام کرده سال 2015 را برای ارائه چند مدل خودروی مجهز به اینترنت 4G انتخاب کرده است.
منبع: Click
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.