جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران:

حضور آیت‌الله مصباح راه بازگشت مدعیان جامعه مدنی را دشوار کرده‌ است

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران اعلام کرد: در این شرایط که مدعیان جامعه مدنی خواب بازگشت به دوران پرهیاهوی خود را می‌بینند، حضور آیت الله مصباح یزدی در عرصه فرهنگی و سیاسی راه را برای آنان دشوار کرده است

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در بیانیه‌ای ضمن واکنش به تخریب آیت الله مصباح یزدی اعلام کرد: ر این شرایط که مدعیان جامعه مدنی خواب بازگشت به دوران پرهیاهوی خود را می‌بینند، حضور وی در عرصه فرهنگی و سیاسی و مباحث اجتماعی اسلام راه را برای آنان دشوار کرده است.

«آیت الله مصباح یک فقیه، متکلم، فیلسوف، مفسر و زمان شناس بصیر است. از همه این‌ها مهمتر جزء شخصیت‌های برجسته‌ای است که هیچ‌گاه در تقدم نظام بر خود تردید نداشته و در این راه بدون لحاظ داشتن موقعیت علمی خود به دل خطر رفته و گاهی یک تنه با «خناسان مسلط» مصاف داده است.مقام معظم رهبری

متاسفانه چند روزی‌ست دومرتبه شاهد تخریب‌ چهره روحانی انقلابی، آیت الله مصباح یزدی توسط جریانی خاص هستیم. حمله به این شخصیت عالم و فاضل اتفاق تازه‌ای نیست و از دیرباز تخریب وی در دستور کار بوده و هست. یک زمان مارکسیست‌ها در ابتدای انقلاب، دوره‌ای دیگر سکولارهای دوران اصلاحات و در حال حاضر نیز منافقانی که در لباس دین، نان نظام می‌خورند و اسلام آمریکایی ترویج می‌کنند. گرچه این تخریب‌ها سابقه طولانی داشته اما جای این سوال باقی است که چرا هر از چند گاهی این تبلیغات مسموم سوی آیت الله مصباح را نشانه گرفته و دست به تخریب چهره وی می‌زنند؟

البته درست است بهانه این بار این تخریب‌ها نقل خاطره‌ای در سایت حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی بوده است اما نکته اصلی در فضاسازی رسانه‌ای اخیر، خود این خاطره نیست، چرا که از طرفی تجربه‌های گذشته، کامل بودن این خاطرات را زیر سوال برده و هم چنین از طرف دیگر افراد متخصص و مورد اطمینان امام راحل(ره) در بحث تاریخ انقلاب، همانند حجت الاسلام سیدحمید روحانی نیز به ادعاهای مطرح شده در این خاطرات پاسخ مستدل داده‌اند.

اما اینکه اصحاب خبرگزاری‌ها و سایت‌های معلوم الحال، این مسئله را بهانه‌ای برای هجمه دوباره به شخصیت وی کرده‌اند، نشان از هدف دیگری است. این عقده‌گشایی ریشه در فتنه 88 دارد. آنان که از حضور مردم در 9دی به راهنمایی عالمانی بصیر کینه دارند، اکنون وقتی فتنه را خط قرمز نظام و مردم می‌بینند، خشمگین شده و به علمای اسلام هجمه می‌آورند. مخصوصا آنگاه که حضور این عالمان را همچنان سدی در برابر راه خود می بینند.

در این شرایط که مدعیان جامعه مدنی خواب بازگشت به دوران پرهیاهوی خود را می‌بینند، حضور وی در عرصه فرهنگی و سیاسی و مباحث اجتماعی اسلام راه را برای آنان دشوار کرده است.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران ضمن محکوم کردن اهانت‌های صورت گرفته، حضور آیت الله مصباح یزدی را بخصوص در فضای سیاسی کشور بسیار مفید و موثر می‌داند و نظرات وی را بعنوان فقیه و فیلسوف چراغ راه خود قرار می‌دهد. چرا که حضور روحانیت اصیل و انقلابی دلگرم کننده جوانان مومن انقلابی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار